پاساژ علاالدین

احتمال پلمب شدن پاساژ علاالدین ؛ پاساژهای خیابان جمهوری باید ایمن شوند

رئیس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران اعلام کرد پنج مرکز تجاری در خیابان جمهوری تهران باید ایمن شوند و حتی احتمال پلمب شدن پاساژ علاالدین نیز وجود دارد.

خسرو ابراهیمی نیا، رئیس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران از تمرکز بر روی ایمن سازی پنج مرکز تجاری در خیابان جمهوری تهران خبر داد. وی اعلام کرد برای حفظ جان مردم، توجه بیشتری به مراکز ریسک‌پذیر، پرخطر و حادثه‌ساز شده و برای ایمن‌سازی آن‌ها باید اقدامات بیشتری انجام شود. دادستانی نیز در این زمینه وارد عمل شده و با جدیت در حال پیگیری این مساله هستیم.

اخطار آتش نشانی به پاساژ علاالدین

چندی پیش معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران عنوان کرده بود که برخی مسائل ایمنی در پاساژ علاالدین نقص داشته و در صورت عدم توجه به اخطارهای آتش نشانی، این پاساژ معروف و پررفت و آمد پلمب خواهد شد. ابراهیمی نیا در این رابطه اظهار کرد که پاساژ علاالدین یکی از ساختمان‌هایی است که زیرساخت‌های ناامنی دارد و اگرچه در مدت اخیر تمهیداتی برای آن اندیشیده شده ولی هنوز به طور 100 درصدی مورد تایید آتش نشانی قرار نگرفته است.

عضو هیات مدیره اتاق اصناف در ادامه بیان کرد:

این ساختمان به دلیل رفت و آمد بسیار زیادی که در آن انجام می‌شود، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. پاساژ علاالدین محلی برای خرید و فروش و در عین حال، انبار نیز هست و تردد بسیار بالایی دارد. بر اساس ورود دادستانی به این موضوع، امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم جهت حفظ امنیت و جان مردم صورت بگیرد.

وی یادآور شد که مکاتبات متعددی از سوی اتاق اصناف انجام شده و علاوه بر مجتمع تجاری علاالدین، چهار مرکز تجاری دیگر در خیابان جمهوری نیز اخطار گرفته‌اند. مجتمع‌های تجاری اسلامی، اروپا، مبصر و دراکولا از دیگر پاساژهای ناایمن در خیابان جمهوری هستند که با تذکر روبرو شده‌اند. البته پاساژهای اروپا، مبصر و دراکولا پیش از این هر یک به مدت 9 تا 12 روز پلمب شده بودند و اکنون در حال برطرف کردن مشکلاتشان هستند. برای مثال، سیم کشی‌های برق و تابلوهای برق از جمله مواردی هستند که در این پاساژها مورد بازبینی و مرمت قرار می‌گیرند.

پاساژ علاالدین

رئیس ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران در پایان گفت مراکز تجاری متعددی در سطح شهر وجود دارند که ناایمن هستند و بر این اساس، مکاتبات و مذاکراتی با مالکان این پاساژها انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد. همچنین در بازار هم بخش قابل توجهی از مراکزی که ایمنی لازم را نداشتند، اکنون تا حدود زیادی ایمن‌سازی شده‌اند، اما در کل نمی‌توان از بافت 100 تا 120 ساله انتظار داشت تا به طور کامل ایمن شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مرگ بر الادینه دزد و پاساژه نکبت بار