لاکهید مارتین جت های مافوق سرعت صوت را احیا می‌کند

لاکهید مارتین برای ساخت جت تجاری مافوق صوت AS2 به Aerion کمک می‌کند

ظاهرا شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) به عنوان یک هواپیماساز بزرگ آمریکایی قصد دارد به شرکت Aerion در ساخت جت تجاری مافوق صوت AS2 کمک کند و بار دیگر این صنعت را احیا کند.

به نظر می‌رسد کمپانی لاکهید مارتین با همکاری کمپانی Aerion در حال توسعه یک جت تجاری مافوق صوت است که می‌تواند استانداردهای سفر را جابجا کند! Aerion یک کمپانی فعال در توسعه تکنولوژی مافوق صوت است که جت AS2 با ظرفیت 12 مسافر را برای مصارف تجاری تا سال 2025 به عرضه درخواهد آورد. این جت قادر است با سرعتی 1.5 برابر سرعت صوت به پرواز درآید که به معنای سفر از نیویورک تا لندن در کمتر از 4 ساعت و نیم است.

در حال حاضر Aerion خودش را برای تولید حداقل 20 جت AS2 سفارش داده شده آماده می‌کند. لاکهید مارتین در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است که سال آینده تصمیم خواهد گرفت آیا به پروژه جت تجاری مافوق صوت AS2 خواهد پیوست یا خیر!

در طول 20 سال گذشته، لاکهید مارتین چشمش را بر روی صنعت هواپیماهای تجاری بسته است؛ آن‌ها در واقع در طول این سال‌ها هواپیماها و سلاح های خودشان را تنها برای ارتش ایالات متحده ساخته‌اند. این شرکت بیشترین درآمد را نسبت به هر پیمانکار دفاعی دیگری از آن خودش کرده است و پتانسیل آن را دارد تا بتواند به یکی از بازیگران اصلی در بازار هواپیماهای تجاری تبدیل شود. البته Aerion و لاکهید مارتین تنها شرکت‌هایی نیستد که سعی در احیای پروازهای مافوق صوت دارند. یک استارتاپ به نام “Boom Supersonic نیز وجود دارد که هم اکنون 76 جت Boom XB-1 آن پیش‌خرید شده و شرکت Apike Aerospace نیز در سال 2014 از برنامه‌های خود برای ساخت یک جت مافوق صوت پرده برداری کرد.

لاکهید مارتین جت های مافوق سرعت صوت را احیا می‌کند

جت مافوق صوت Boom XB-1

از سال 2003 که کنکورد آخرین پرواز خودش را انجام داد، دیگر هیچ جت مافوق صوتی موفق به انجام این کار نشد. اگر جه در آن پرواز 3 ساعته کنکورت موفق به عبور از اقیانوس آرام شد، اما این هواپیما در سال 2000 یک تصادف مرگ آور را تجربه کرده بود. ورود کنندگان جدید به بازار این جت‌های پرسرعت مستلزم عبور از مقررات دولتی و پیدا کردن راهی برای مقابله با هزینه‌های بالای پرواز آن‌ها است. باید دید با ورود لاکهید مارتین به عنوان یک شرکت هواپیماسازی بسیار متعبر به این حوزه، آیا بار دیگر شاهد احیای جت های مافوق صوت خواهیم بود یا خیر!‌ به اعتقاد ما که این شرکت آمریکایی می‌تواند بهترین گزینه برای چنین کاری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لاکهید شرکت بدی نیست