زمین تخت گرایان

بررسی 8 تلاش زمین تخت گرایان در سال 2017 برای اثبات عقیده خود

زمین تخت گرایان در سال 2017 چندین مرتبه تلاش کردند عقیده خود را به اثبات رسانده و مشاهدات علمی را به چالش بکشند، اما موفق نشدند. در سال جاری افراد زیادی با نظریه زمین تخت هم‌عقیده شده و به حمایت از زمین تخت گرایان پرداختند. درباره صاف بودن زمین همچنان بحث می‌شود!

در دنیای آنلاین، شایعات پوچ و غیر قابل باور زیادی منتشر می‌شود، اما هیچ‌ کدام یک از آن‌ها به اندازه نظریه تخت بودن زمین وهم‌آور نیست. زمین تخت گرایان تصور می‌کنند سیاره زمین یک دیسک صاف بوده و توسط دیواره‌های یخی احاطه شده است. آن‌ها تمامی مدل‌های علمی درباره کروی بودن زمین و تشریح نحوه شکل گرفتن فصل‌ها، رخ دادن خورشید گرفتگی و نحوه غروب آفتاب را دروغ می‌پندارند.

آن‌ها ویدیوهای متعدد پخش شده از فضا توسط ایستگاه بین‌المللی فضایی و راکت‌های پرتاب شده را دروغین خطاب کرده و‌ از آن‌ها توطئه‌هایی توسط دولت‌ها برای فریب دادن مردم و پوشاندن حقیقت یاد می‌کنند. آن‌ها حتی شواهد مستقیم را نیز رد می‌کنند. به عنوان نمونه، محو شدن کشتی‌ها در منحنی افق یکی از اصلی‌ترین دلایل کروی بودن زمین است، اما زمین تخت گرایان ادعا می‌کنند این صحنه طور دیگری دیده می‌شود.

زمین تخت گرایان

زمین تخت گرایان در سال 2017 حمایت‌کنندگان زیادی برای انجمن خود یافته و حتی تعدادی از افراد محبوب و شناخته شده را نیز به سمت خود جذب کردند. سال جاری برای آن‌ها بسیار فعال بود و طی آن جلسات متعددی برگزار کردند. در ادامه به هشت مرتبه تلاش آن‌ها برای اثبات عقیده خود در سال 2017 اشاره می‌کنیم.

حمله شکیل اونیل به ادعای کروی بودن زمین

شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)، اسطوره دنیای بسکتبال، از جمله چهره‌های سرشناسی است که در سال جاری به حمایت از زمین تخت گرایان پرداخت. وی طی یک برنامه اعلام کرد زمین برای من تخت است. او به عدم بالا رفتن و پایین آمدن در زاویه 360 درجه اشاره کرد. شکیل اونیل در ادامه گفت آیا اخیرا به آتلانتا و آن همه ساختمان نگاه کرده‌اید؟ آیا می‌خواهید بگویید کشور چین زیر ما قرار گرفته است؟ خیر چین زیر آمریکا نیست، چرا که زمین شکلی صاف دارد.

زمین تخت گرایان

چند روز بعد از این ادعا، شکیل اونیل اعلام کرد صحبت‌های اخیرش شوخی بیش نبوده و مردم را دست انداخته است. اما زمین تخت گرایان دیگر هرگز دست از سر وی برنداشتندریال چرا که عقیده دارند شکیل اونیل به پس گرفتن صحبت‌های خود مجبور شده است، اما همچنان به تخت بودن زمین اعتقاد دارد.

تصمیم رپر آمریکایی برای ارسال ماهواره

بابی ری سیمونز جونیور (Bobby Ray Simmons Jr) معروف به B.o.B، یک رپر آمریکایی است که در سال جاری، در توییتر با یک فیریک‌دان به نام نیل دگراس تیسون (Neil deGrasse Tyson) بر سر تخت بودن زمین درگیری لفظی داشت. او تلاش کرد به وسیله جمع کردن مبالغی از انجمن زمین تخت گرایان، یک ماهواره به فضا ارسال کرده و از طریق دوربین متصل به آن، انحنای زمین را برای اثبات حرف دانشمندان مشاهده کند.

زمین تخت گرایان

مشاهده کروی بودن زمین از فاصله 11 هزار کیلومتری با چشم انسان امکان‌پذیر است، اما در این زمان میدان دید باید حداقل 60 درجه باشد. به خاطر وجود همین محدودیت‌ها، مشاهده آن از درون پنجره هواپیما حتی در زمان اوج گرفتنش ممکن نیست. این خواننده برای رسیدن به هدف خود، 1 میلیون دلار نیاز داشت. او هزار دلار اولیه را پرداخت کرد و در ادامه، حدود 7 هزار دلار دیگر نیز توسط سایر زمین تخت گرایان جمع‌آوری شد.

ورود کایری اروینگ به جمع زمین تخت گرایان

کایری اروینگ (Kyrie Irving) بسکتبالیست دیگری است که در سال 2017، ارتباط نزدیک با انجمن زمین تخت گرایان داشت. او در دومین ماه سال جاری، در یک برنامه به صاف بودن زمین اشاره کرد. کایری اروینگ یک ماه دیگر در همین برنامه حاضر و مدعی شد در تلاش برای شروع یک مکالمه بوده است.

زمین تخت گرایان

او چند ماه بعد از مطرح کردن سوالی پیرامون عقیده‌اش درباره تخت بودن زمین، آن را یک تاکتیک اکتشافی عنوان و اعلام کرد مردم باید تحقیقات خودشان را انجام بدهند. این بسکتبالیست مدتی بعد گفت درباره گرد یا تخت بودن زمین، باید گفتگو انجام داد. کایری اروینگ اعلام کرد درباره واقعی بودن تصاویر سیاره زمین از فضا شک دارد.

تقویت نظریه توطئه بعد از خورشید گرفتگی

خورشید گرفتگی، یکی از رخدادهای طبیعی است که به ما یادآور می‌شود بر روی یک توپ در حال گردش زندگی می‌کنیم. اما زمین تخت گرایان از این مورد نیز به نفع خود استفاده می‌کنند. خورشید گرفتگی کامل مرداد 96 که تنها در ایالات متحده آمریکا قابل مشاهده بود، یکی از دلایل فعال شدن بیش از پیش زمین تخت گرایان محسوب می‌شود، چرا که از آن به عنوان دلیلی برای اثبات عقیده خود یاد می‌کنند.

به عقیده آن‌ها خورشیدگرفتگی شکل گرفته از غرب به شرق نشانه‌ خوبی است، چرا که خورشید در آسمان از شرق به غرب حرکت می‌کند. (از آنجایی که ماه از شرق به غرب به دور زمین گردش می‌کند، سایه ماه مسیر حرکت آن را دنبال می‌کند)

آن‌ها با استفاده از چند چراغ قوه و سکه مدعی شدند سایه ماه باید از خود آن بزرگتر باشد. مشکل این بحث در زیاد بودن مسافت خورشید از سیاره زمین است، پس با استفاده از چراغ قوه نمی‌توان شرایط یکسانی را ایجاد کرد. از طرفی دیگر، ماه در برابر پس‌زمینه نور عظیم خورشید، نقطه‌ای بیش نیست.

رفتن به فضا با موشک آماتور

در یازدهمین ماه سال جاری، یکی از زمین تخت گرایان با نام مایک هیوز (Mike Hughes) تصمیم گرفت با موشک آماتور و دست‌ساز خود که از از ضایعات فلزات مختلف تولید شده بود، به ارتفاع 1.6 کیلومتری زمین رفته و تصاویری را از شکل سیاره ثبت کند. قرار بود این موشک از بیابان موهاوی ارسال شود. او تصمیم داشت با ثبت عکس‌هایی از زمین به منظور اثبات فقدان انحنای افق، ادعای دانشمندان را رد کند.

زمین تخت گرایان

این در حالی است که می‌دانیم تا ارتفاع 10 هزار کیلومتری مشاهده افق کار راحتی نیست. اگرچه رپر آمریکایی تصمیم دارد برای ساخت موشک، 1 میلیون دلار جمع‌آوری کند، اما هزینه ساخت موشک مایک هیوز تنها 20 هزار دلار بوده است. در آخرین دقایقی که مایک تصمیم داشت به فضا برود، به دستور دولت آمریکا از اجرای این پروژه جلوگیری شد.

برگزاری کنفرانس زمین تخت گرایان

یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی که به گسترده‌تر شدن انجمن زمین تخت گرایان کمک کرد اینترنت محسوب می‌شود. بر اساس گفته‌های وب سایت The Economist، طی دو سال گذشته میزان جستجو درباره عبارت “Flat Earth” (زمین تخت) به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. تعداد معتقدان به این فرضیه به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که اغلب برخی از آن‌ها به صورت فردی با یکدیگر قرار ملاقات می‌گذارند.

زمین تخت گرایان

به لطف افزایش تعداد زمین تخت گرایان، نخستین کنفرانس بین‌المللی آن‌ها سال جاری در رالی، کارولینای شمالی، برگزار شد. رسانه Kryptoz و موسسه Creation Cosmology میزبان این رویداد بودند. این دو از سخنان مذهبی برای اثبات تخت بودن زمین استفاده می‌کنند. نزدیک به 500 نفر در نخستین گردهمایی بین‌المللی زمین تخت گرایان شرکت کردند.

تخت بود زمین، گرد بودن مریخ

ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل یکی از شرکت‌های پیشرو در دنیای هوافضا یعنی اسپیس ایکس است. وقتی او طی ارسال یک توییت نوشت «چرا هیچ انجمنی درباره مریخ تخت وجود ندارد؟»، حقیقتا انتظار نداشت پاسخی از جانب فرد یا گروهی دریافت کند.

ایلان ماسک

حساب کاربری اصلی زمین تخت گرایان در توییتر (FlatEarthOrg@) در پاسخ به مدیر عامل اسپیس ایکس، از او به خاطر پرسشی که داشته تشکر کرد و گفت برخلاف کره زمین، بر اساس مشاهده‌ها سیاره مریخ کروی است. آن‌ها در ادامه روز خوشی را برای ایلان ماسک آرزو کردند!

این انجمن بر اساس شواهد و مدارک، گرد بودن مریخ را پذیرفته است، اما چرا درباره سیاره زمین چنین دیدگاهی نداشته و مدارک موجود را دروغین می‌خواند؟ زمین تخت گرایان تاکنون عجیب و متناقض بودن خود را چندین مرتبه اثبات کرده‌اند. یکی دیگر از ادعاهای تعجب‌آور آن‌ها، چرخیدن خورشید به دور دیسک سیاره زمین است.

مطرح شدن سوال‌هایی دیگر توسط یک ورزشکار

تب اعتقاد به صاف بودن زمین علاوه بر بسکتبالیست‌ها، به دنیای کریکت نیز سرایت کرد. فردی فلینتاف (Freddie Flintoff) بازیکن کریکت اسبق انگلیس اعلام کرد زمین تخت بوده و یا احتمالا شکلی شبیه به شلغم دارد. او سپس سوالی مبنی بر دلیل عدم جنبش آب اقیانوس‌ها در صورت در حرکت بودن زمین درون فضا مطرح کرد.

اما دلیل این امر واقعا چیست؟ سرعت چرخش زمین اساسا ثابت است، اگر کاهش 2 میلی ثانیه‌ای آن طی هر قرن را فراموش کنیم. اقیانوس‌ها، انسان‌های ایستاده و یا درون خودرو و تمامی اشیای دیگر روی کره زمین با همین سرعت در حال گردش هستند. به همین دلیل کره زمین کاملا کروی نبوده و از محور افقی کشیده شده است.

زمین تخت گرایان

 

در تکاپوی همین ادعاها، یکی از دانشمندان ایستگاه فضایی بین‌المللی به نام رندی برزنیک (Randy Bresnik)، به کمک اکشن کمرای خود ویدیویی باورنکردنی از کره زمین ثبت و در حساب کاربری‌اش در توییتر بارگذاری کرد. اگرچه در این ویدیو کروی بودن سیاره زمین به خوبی مشخص است، اما رد شدن و ساختگی فرض کردن آن توسط زمین تخت گرایان دور از انتظار نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

167 دیدگاه

  1. دوستان عزیز و اساتید محترم که نظراتی ضد تخت بودن میدن و بعضا توهین بیخودی و از روی نادانی کردن متاسفانه کوچکترین مطالعه ای نکردن چگونگی بوجود اومدن فصلها و شب و روز گیرایی اجسام بسمت زمین چگونگی کسوف و خسوف و شکل سیارات و ستارگان ‌‌‌جزو پیش پا افتاده ترین سوالات اینجا بودن…
    خاهشا با این سوالات بچگانه شعور مارو زیر سوال نبرید سؤالات هزاران بار بمراتب سخت تر در زمین تخت فارسی جواب داده شده.
    از نویسنده این مقاله هم تقاضا دارم اگه بجهت تخریب یه نظریه این مقاله رو ننوشته باشه لطفا کمی تحقیق کنه بعد مقاله بنویسه حداقل مغز کروی گراها رو زیر سؤال نبره….

  2. خب دوستان هر کسی عقایدی داره ولی باید این عقایدش با حقیقت و علم جور در بیاد که بشه روش حساب باز کرد اگه زمین تخت بود مطمئنا ما با مشکلات بزرگی مواجه میشدیم که درصد وجود حیات بر روی زمین را به صفر میرساند و با اتفاقات روز مره متفاوتی مواجه میشدی
    ۱.اگر زمین تخت بود روز و شبی در کار نبود چون که به گفته زمین تخت گرایان زمین ثابت بوده و ستارگان به دور زمین میچرخند اگر این گفته شما درست بود باید همیشه خورشید در مدار معینی در آسمان در حال چرخش بود که در آن صورت یا شب بود یا روز.
    ۲.اگر تنها یک قطب وجود داشت قطعا میدان مغناطیسی وجود نداشت(زیرا هیچ آهنربایی در جهان نمیتوان یافت که تک قطبی باشد)پس زمین نمیتوانست اشعه های مرگبار کیهانی و طوفان های خورشیدی را دفع کند و در عرض چند ثانیه حیات از روی زمین محو می شد
    ۳. دوستی در بالا گفته که اگه زمین کروی بود روغن هایی که تو بقالی هستش باید روی زمین بریزد در این بار باید گفت اگر اندازه زمین آنقدر کوچک بود که بتوان انحنای آنرا از فاصله نزدیک احساس کرد آن وقت این گفته شما صحیح بود. اما با توجه به فاصله خشکی و دریا ها زمین آنقدر نمیتوان کوچک باشد که بتوان انحنای آنرا احساس کرد. برای اطمینان از این گفته حشره کوچکی بر روی یک توپ که نسبت به حشره بزرگ باشد قرار دهید. همانطور که میبینید حشره از روی توپ نمی افتد شرایط روغن های شما هم بر روی زمین به همین صورت است
    ۴.شما که میگید اگر در فضا ماهواره وجود دارد چرا نمیتوان آنها را دید؟زیرا ماهواره ها درخشش زیادی دارند و فقط یک ستاره شناس میتواند درخشش ستارگان را از ماهواره تشخیص دهد ولی اگر شما تلسکوپی قوی داشته باشید که بتواند ستارگان را به وضوح نشان داد حتما ماهواره ها را نیز میتوانید رصد کنید
    ۵.چرا از ماهواره ها برای مخابره و اینترنت استفاده نمی شود؟ناسا در پروژه بنام استارشات قصد دارد ماهواره هایی را برای ایجاد اینترنت پرسرعت جهانی به فضا بفرستد وتاکنون هزاران ماهواره را روانه فضا کرده
    ۶. اگر در ماه باد وجود ندارد چرا پرچم آمریکا در ماه بر افراشته شده است؟در ماه باد وجود ندارد ولی جاذبه هم بسیار ضعیف است به خاطر همین پرچم آمریکا در ماه به سمت پایین آویزان نبوده و به صورت برافراشته شده در آمده است
    ۷.زمین تخت گرایان میگویند زمین ثابت است. اگر زمین ثابت بود و حرکتی به دور خورشید نداشت دیگر شاهد تغییر فصل ها نمی بودیم زیرا زمین هیچ تغییری در حرکتش نخواهد داشت و در نقطه معینی در فضا قرار داشت
    ۸. زمین تخت گرایان میگویند زمین ثابت بوده و تمام ستارگان به دور زمین میچرخند. این گفته از جهل در مورد کیهان نشات میگیرد زیرا اگر تمامی اجرام به دور زمین میچرخیدند پس سیاه چاله ها هم جز این اجرام باید باشند در این صورت اگر سیاه چاله ای به زمین نزدیک شود زمین را با گرانش قوی که دارد به درون خود میکشد.همچنین خورشید و تمام ستارگان کهکشان راه شیری به همراه سیارات خود به دور ابر سیاه چاله مرکزی کهکشان راه شیری میچرخد نه تنها ستارگان کهکشان راه شیری بلکه تمامی ستارگان تمامی کهکشان ها به دور ابر سیاه چاله موجود در کهکشان خود میچرخند

  3. سلام
    دیدگاه ها رو که میخوندم متوجه شکی در بحث و گفت و گو ها شدم. شکی که از ندونستن نشأت میگیره. انسان موجودیه که دوست داره با چیزی که ندیده مقابله کنه و مغزش تمام سعی خودشو میکنه که بگه میدونم و همین منجر میشه به برخی نادانسته های اشتباه….
    1. ایرانیان از قدیمی و اصیل ترین فرهنگ برخوردارند، فرهنگی آمیخته با علم و افسانه‌؛ ایرانیان باستان معتقد بودند زمین گرده و در فضا توسط نیرو هایی معلقه، برای همین سر سفره هفت سین نارنج داخل ظرف آب میذاشتن.
    2. قرآن در آیه ای که بیان کرده زمین رو همانند فرش گستراندیم بعد از اون به این هم اشاره کرده که آن را در جای خود غلطاندیم، چیزی میتونه دور خودش بچرخه که کروی باشه. یک چیز مسطح (بر فرض مساله کاغذ) چطور میتونه غلط بخوره.
    3. قرآن کریم در آیه ای دیگر بیان داشته آسمان را با ستون هایی که نا مشخص اند برپا داشتیم. پس این بدین معنا نیست که ستارگان در آب شناورند بلکه بدین معناست که جاذبه میان آن برقرار است.
    4. تا حالا شده با تلسکوپ آسمون رو نگاه کنید؟ چطور اجرام آسمانی گردند اما زمین نه!!؟
    5. اگر زمین مسطح بود یا جذر و مدی در کار نبود ویا جذر و مد همزمان در کل زمین اتفاق می افتاد.
    6.البته زمین کاملا کروی نیست و در مدار استوا کمی انحنا داره که اون هم به دلیل جذر و مده.
    7.وقتی چند جسم به هم می‌پیوندد کمترین مساحت رو کره داره پس یک شکل کروی میشن.
    8. شفق قطبی به این دلیل رخ میده که قطب شمال قطب جنوب مغناطیسی زمین و قطب جنوب قطب مغناطیسی شمال زمینه. میدان الکتریکی از شمال مغناطیسی به سمت جنوب مغناطیسی (نه جغرافیایی) هست بنابراین انرژی سر شار از پرتو های الکترومغناطیسی که به سمت زمین روانه شده در شمال تشکیل شفق قطبی میدن.
    9. اگر زمین صافه چرا خورشید رو در طول شب نمی‌بینیم.
    10. وقتی نظریه زمین کروی مطرح شد خیلی ها باهاش مخالفت کردند. از جمله اون خیلی ها کلیسا ها بودند که اگر این نظریه مطرح می‌شد که در آخرم شد باعث بی اعتباریشون بین افراد جامعه شد. خودشون هم این حقیقت رو درک کرده بودند و مجبور به مخالفت بودند.
    11. اگر زمین مسطحه چرا پرواز از ژاپن به آمریکا از روی آسیا نیست؟
    12.بزرگ ترین مشکل کنار گذاشتن عقل و عقاید و دل سپردن به یکسری افراد بی منطق و اساسه که متأسفانه گریبانگیر خیلی ها در این عصر شده.
    افرادی که با ظاهر روشنفکری وارد میشن و برای اثبات افکارات باطلشون هزینه ها میکنن. متأسفانه ما هم در برابر این افراد سکوت و بعضاً حمایتشون کردیم. با کنار گذاشتن باورها مطمعن باشید جامعه بهتر نمیشه که هیچ بلکه….
    به قول دکتر علی شریعتی افسوس روزی خواهد آمد که بی‌دینی نماد روشنفکری است………..

  4. باسلام عزیزان میدانیم قبله عالمیان به سمت کعبه است
    بدون هیچگونه تعصبی باید خدمتتون عرض کنم اگر زمین گرد است پس چرا هرطرفی قبله وبسوی کعبه محسوب نمیشود؟🤔
    مثلا مکزیکی ها که پشت کره زمین هستند قبله رو مشرق میبینن یا مغرب؟

    • یکی از دلایلی که میتونم به راحتی واستون بیارم که یک بچه ام قادر به درکش هست اینه که ” “میزان” مصافت هستش” از هر طرفی که به کعبه نزدیک تر باشه قبله همان طرف هست و ملاک مشرق و مغرب و شمال و جنوب نیست. و البته قبله نه مشرق هست نه مغرب. اگر کمی هندسه بلد بودید میدونستید “هر خطی در یک جسم کروی اساسا مرکز رو قطع نمیکنه” و محور خاص خودش رو داره پس به هر سمتی که باستید اون سمت لزوما به کعبه نمیرسه.

  5. سلام خسته نباشید از سال ۲۰۱۲ داریم رو این تایتل کار میکنیم و الان بازارش گرم شده خیلیا مقاومت میکنند به خاطر غرورشون که چرا زود تر نفهمیدیم و این کیه که میگه زمین صاف رو شمنها مطرح کردند افرادی مختص به این دوره زمونه که غرق در روانگردانها هستند و چشم جهانبینشون باز شده و با خارج کردن روح از بدن خودشون تونستند محیطشون رو درک کنند این افراد در بالاترین سطوح اطلاعاتی هستند در حدی که با هوش مصنوعی در ارتباط هستند و هروقت که بخان عکسها و مدارک و شواهد رو از سرورهای اطلاعاتی به بیرون نفوذ میدن و الان هم به این نتیجه رسیدند که همونطور که این حقیقت از طرف خالق جهان پنهان بوده نباید در بوق و کرنا بشه پس شرایط لازم رو برای اینکه شما زمین صاف رو فراموش کنید هم به هر طریق فراهم میشه مثلما زمین تخت هوشمند تر از این حرفهاست که کسی بخاد پیداش کنه و این اونه که تصمیم میگیره چه کسی رو از حقیقت خودش آگاه کنه

  6. واقعا چه افراد تحصیل کرده و با دانشی پشت این نظریه هستند. رپر و بسکتبالیست و بیسبالیست

  7. شمایی که میگی زمین تخته پس می شه بگی شهاب سنگا از کجا میان یا ستاره های دنباله دار یا اصلا شفق قطبی چجوری درست می شه؟

    • کاش شماها در مورد کروی بودن زمین نظر نمیدادید چون فقط کار رو خرابتر میکنید. شواهد و دلایل بسیار قوی تر از اینا برای کروی بودن زمین وجود داره متاسفانه شماها اکثرا دنبال مطالعه نرفتید و از دلایل پیش پا افتاده که چندان مستحکم نیستن استفاده میکنید
      من یک ستاره شناس هستم کاملا برام روشن شده که مردم عادی که دقیقا نمیدونن بر چه اساسی باید بگن زمین کروی هست کار رو خرابتر میکنن و زمین تختگراها دقیقا از ضعف دانسته های شما دارن استفاده میکنن وقتی دلایل کمرنگی ارائه میدید , در صورتی که دلایل بسیار قوی تری داریم در مورد کروی بودن زمین این افراد خیلی راحت تر با مغالطه های مختلف به مبارزه با دلایل شما میپردازن … پس اگر کامل به علت کروی بودن زمین (دست کم با بیش از 5 مورد متکی به هندسه , ریاضیات و قوانین فیزیک) آشنا و مسلط نیستید کار رو خرابتر نکنید

  8. چقدر ابلهانه!!! یک سری خواننده و ورزشکاری که از قیافشون معلومه هر روز یه چیز میزنن میان درباره ی این چیزا نظر میدن…

  9. سلام.
    من یک سوال دارم.
    فاصله ی مستقیم تهران تا مشهد حدود 700 کیلومتر.
    اگه زمین تخته پس چرا خورشید در تهران حدود نیم ساعت دیرتر طلوع می کنه.؟
    چرا به قول شما وقتی از آب گل آلود بالا میاد¡!!! همه ی دیسک را روشن نمیکنه؟
    البته یه استدلالی هم آوردید که خورشید آنقدر که ناسا گفته بزرگ نیست و دروغ گفته. قبول که خورشید کوچیکه و همزمان نمیتونه تمام دیسک زمین را روشن کنه.
    با این تفسیر باید خورشید همزمان هم درمشهد و هم در تهران طلوع کنه ولی چون کوچک هست نور آن در مشهد زیاده ولی در تهران نور کمتری داره.و بنابر این هر چه نزدیکتر بشه پر نورتر میشه.
    ولی ما چنین چیزی نمی بینیم. دقیقه خورشید در تهران با همان مقدار نوری که در مشهد طلوع کرده و با همان زاویه یعنی از افق طلوع می کند.
    حالا من تهران و مشهد را مثال زدم. شما این موضوع را در مورد ژاپن در شرق وآمریکا در غرب شبیه سازی کنید.
    یعنی دراین دو کشور خورشید باید همزمان طلوع کنند با این تفاوت که در ژاپن نور خورشید زیاده ولی در آمریکا به علت فاصله ی زیادی که داره بسیار ضعیف دیده میشه.!!!!
    همه می‌دانیم که چنین نیست. حتی وقتی در ژاپن خورشید غروب می‌کند هنوز در آمریکا طلوع نکرده است

  10. البته بسیاری از اینها می‌خواهند با تفسیرغلط و سطحی قرآن و نهج البلاغه و دیگر روایات؛ چهره ی دین و مذهب را خراب کنند و ظاهری متحجر و خرافه ای به ان بدهند. هیچ گاه دین با کسب علم مخالفت نکرده وهمیشه همه را به کسب علم دعوت کرده. اگه قرار بود جواب همه ی پرسش ها بطور واضح در این اسناد باشه!!! پس چه دلیلی داشت اینقدر به کسب علم سفارش کنه؟؟؟

    (0)

  11. من نمیخوامدبحث کنم اینایی ک الان دارین راجبش بحث میکنید سال ها قبل بهش پاسخ داده شده واقعا بعضیا خیلی ضریب هوشیشون پایینه اگه زمین تخته پس فصلا چجوری بوجود میاد اگه زمین تخته تو خورشید گرفتگی باید سایه زمین به صورت دیسک روی خورشید میوفتاد

  12. به نام ایزد دانا
    با سلام من با چند دلیل زمین گرد رو اثبات میکنم اول اینکه در صورت مسطح بودن زمین دیگر اختلاف ساعتی وجود نداشت و در همه جاهای دنیا هوا یا تاریک بود با روشن و دوم جاذبه دیگر معنی نداشت و انرژی جاذبه خود را با حرکت به سمت بالا مانند یک موشک ایجاد میکرد اما چگونه با این حال این همه سال زمین از مدار خود یا منظومه خارج نشده و سوم اینکه نور و گرما ی خورشید بر روی خط استوا به صورت عمود تابیده میشود پس روی زمین مسطح در همه جای دنیا هوا گرم میشود و چهارم فصل ها چگونه به وجود می ایند ؟؟؟؟؟؟

    • با سلام به همه این سوال ها در زمین تخت پاسخ داده شده و به نظر من صحبت های اونا منطقی تره و در ضمن بهترین کار برای اثبات زمین تخت یا کروی بودن زمین اینه که به افراد مستقل که مورد تایید زمین تخت گرایان هستند اجازه داده بشه به قطب جنوب و شمال سفر کنند و طی یه برنامه زنده پوشش بدن ، فعلا که به هیچ بنی بشری اجازه ورود به این مناطق رو نمیدن ، شما شفق قطبی رو فقط در قطب شمال میتونید مشاهده کنید ولی هیچ محلی در قطب جنوب وجود نداره که شفق قطبی رو در اونجا ببینید ، چون قطب جنوبی وجود نداره …

      • انقدر بهانه های کشکی نریزید وسط ……. به شماها اجازه نمیدن بری قطب جنوب؟ درست ….. اجازه هم نمیدن دورش بزنی؟؟؟؟ اون همه محدوده پرواز آزاد دور تا دورش هست !! این بهانتون قدیمی شد عمو دنبال جدیدش بگرد

        • بله شما میتونی بری قطب جنوب . البته با پای پیاده . و اون جوری هم که خیلی نمیتونی وارد قطب بشی . نهایتش اینه که یه وسیله نقلیه مخصوص قطب هم ببری که بازم زیاد نمیتونی جلو بری چون نه جاده هست نه پمپ بنزین . در ضمن اینایی که گفتم در صورتی که کسی کنوجه حضور شما نشه . چون قطب جنوب به شدت تحت نظره و نمیزارن هیچکس اون طرفا بره . البته ایستگاه های تحقیقاتی در مناطقی خاص از قطب درست کردن که خودشون حسابی نظارت دارن و اجازه نمیدن سره خود هر جا خواستی بری . اصلا مگه کشکه تو اون شرایط آب و هوایی بدون پشتیبانی 3 ساعت هم دووم نمیاری . ولی درباره قطب شمال اینجوری نیست . آزادی هر جا میخای بری کسی هم کاری بات نداره خیلی ها هم رفتن گردش و تفریح اونجا . ولی قطب جنوب حتما یه چیزی هست که دولت ها انقدر متفق القول نمیزارن کسی پاشو اونجا بزاره . هواپیما میخواد هلی کوپتر میخواد وسیله میخاد که اونا هم نمیدن . با پای پیاده پیش به سوی روشنگری .

  13. به نام ایزد دانا
    با سلام من با چند دلیل زمین گرد رو اثبات میکنم اول اینکه در صورت مسطح بودن زمین دیگر اختلاف ساعتی وجود نداشت و در همه جاهای دنیا هوا یا تاریک بود با روشن و دوم جاذبه دیگر معنی نداشت و انرژی جاذبه خود را با حرکت به سمت بالا مانند یک موشک ایجاد میکرد اما چگونه با این حال این همه سال زمین از مدار خود یا منظومه خارج نشده و سوم اینکه نور و گرما ی خورشید بر روی خط استوا به صورت عمود تابیده میشود پس روی زمین مسطح در همه جای دنیا هوا گرم میشود و چهارم فصل ها چگونه به وجود می ایند پس زمین گرده

  14. به نظر من زمین تخته چون طرف دیوانه نیست که بیاد کلی پول بده واسه اینکه با مردم شوخی کنه؟
    آخه شما باشی اینکارو میکنی
    به یارو پول دادن که دهنو ببند و بگو شوخی بوده😐😐
    احتمالا زمین تخته

    • پس اینهمه کشور و سازمان که میلیارد دلاری دارن خارج هوا فضا و ماهواره ها و… میکنن همه کشکه؟ فقط اون یه میلیون که یارو میده زیاده؟ چی میگید شماها

  15. سلام . این نظر من کاملا بی طرفانست . ولی از کامنتایی که خوندم واقعا ناراحت شدم چرا اینقدر مردم به خودشون ایمان دارن که همه چیز رو به صورت درست و دقیق میدونن و هیچ چیز محرمانه ای در دنیا وجود نداره .
    بیاید یک لحظه بهش فکرکنیم در دنیا کلی گروه های مخفی هست که اطلاعات مخفی رو با خودشون دارن . به نظرتون اینا چه اطلاعاتی رو دارن؟ اگر همه چیز رو ما بدونیم که اون گروها دیگه فعالیتی ندارن . پس ما نمیدونیم که چی رو نمیدونیم .

    به همین علت با تمام احترام میتونم بگم بیشتر این مردمی که کامنت گذاشتن نادان هستن ، نادان به این معنی که دانشی ندارن نه این که احمق هستن .

    اولین نکته ی مهم شما باید به عنوان یک خبرنگار کاملا بی طرفانه این مقاله رو بنوسید نه این که به گونه ای بنویسید انگار اولین مشت را زده اید . شما مشت را بزنید بقیه لگد را میزنند…

    من نمیخوام بگویم زمین تخت است یا کروی . ولی کاملا بی طرفانه این قضیه را باز میکنم خودتان بخوانید و نتیجه گیری کنید .

    1- کروی گرا ها میگن کشتی در دوردست ها بخاطر انحنای زمین کوچک و دور میشه . تخت گراها میگونید بخاطر پرسپکتیو . { این آزمایش رو انجام بدید . در یک استخر که میبینید کاملا رویش تخته . یک توپ بی اندازید و با دوربین از آن عکس بگیرید . وقتی توپ نزدیک لنز باشد بزرگ است . و وقتی توپ خیلی دور از لنز باشد انگار که نیمه ی بیشتری از توپ داخل آب است . این آزمایش رو میتونید روی چمن داخل پارک هم انجام بدید . } به این علت نظر من اینه که این دلیل محکمی برای تختگراهاست . و کرویگراها فقط ار رسانه ها و کتاب های داخل مدرسه خوندن بخاطر انحنای زمین و سطح دریا این اتفاق میوفته . خب فقط کافیه آزامیشش کنید .

    2- اگر 4000 ماهواره به فضا فرستاده شده باشد چطور ما میتوانیم با تلسکوپ سیارات را ببینیم اما ماهواره ها و ایستگاهای فضایی قابل دیدن نیست ! عجیب است .و این هم علت محکمی است . کروی گرا هم فقط شنیدن و دیدن که یک ماهواره رفت است به فضا بدون این که تحقیقی بکنن و علت جدی بیاورند .

    3- با 4000 ماهواره در اطراف زمین چرا ما باید به دکل های مخابراتی نیاز داشته باشیم ؟ که این همه آلودگی را به مردم بدهد؟ این همه علت بزرگی برای تختگراهاست . و بازهم کرویگراها فقط یک ویدیو و یک صدا شنیدن درمورد ارسال ماهواره و کاربرد مخابراتی آن ها .

    4 – چرا ماه در روز دیده میشود؟ و گاهی در شب به رنگ زرد است؟ حتی وقتی قرص ماه کامل است هم زرد است! اما ما در موقعیت شب هست…. اما کرویگراها فقط شنیده اند و دیدند و نمیخواهند با این مسائل بازی کنند .

    5- چرا نقشه های هوایی برای خلبان ها به صورت زمین تخت اجرا میشود؟ مقیاس و تمامی مسائل آن براساس زمین تخت است . و کرویگراها بازهم فقط از تلویزیون یک ویدیو دیده اند . همین .

    6- جاذبه درصورتی وجود دارد که زمین کروی باشد و هسته داشته باشد . خب اگر تخت باشد جاذبه وجود ندارد و این میتواند یک مسئله ی ساختگی باشد . به قبلتر از کشف جاذبه فکرکنیم میبینیم مردم بهش اهمیت نمیدادند .
    وقتی زمین تخت باشد آسمان گنبدی آن لایه ی آب است . فضایی که ناسا برای مردم تعریفش کرده وجود ندارد که کرویگراها هعی جاذبه را به رخ میکشند . ! تختگراها میگویند در آسمان آب است و همه ی ستاره ها شناورند .
    من مسلمان نیستم اما در قران هم آمده که قیامت چه اتفاقی میوفتد . کوها ها جابه جا میشوند به علت همان کوه های یخ یا قافی که دور زمین تخت دیده میشود . تا دروازه ی این دنیای ما باز شود و… پس این مسئله ی جاذبه یک چیز تعریف شده جدید برای پنهان شدن علم قدیم میتواند باشد . تصورکنید در علم جدید یه همچین چیزی را گذاشته اند تا قوانین جدیدی گذاشته باشند و بتوانند به این علت های مختلف به هدفشان برسند .
    تختگراها این که ما روی زمین هستیم را ربط به جاذبه نمیدهند . یک چیز عادی میدانند . این که جهنم زیر زمین است و بهشت بالای سر ما بعد از 7 آسمان

    7- اما اگر این تغییر اشتباه باشد که سودی برای سازمان هایی مثل ناسا و یا حکومت ها دارد ؟ سوال خوبیست

    خب در تمامی کتاب های مذهبی اشاره ای به خدا و 7 آسمان ، همینطور به زمین تخت شده است . مثلا در قران نوشته شده که ما زمین را همانند فرشی نهادیم . { از قران مثال میزنم چون که میخواهم مردم آن را خوانده باشند وگرنه من کنار کتاب های علمی مختلفی که میخونم ، مدتی هم کتابای مقدس مذهبی از ادیان مختلف را خوانده ام میتوانم از انجیل و … مثال بزنم اما مهم است که مردم خوانده باشند . } و همانطور که همه میدانند گروهای مخفی هستن که در تلاشند تا وجود خدای بزرگ را انکار کنند و بگویند یک چیز تخیلی است . همه چیز که یک لحظه اتفاق نمیوفتد . باورهای مردم را باید کم کم عوض کرد . به آن ها تلویزیون بدهید برنامه ی سرگرمی بدهید . کتاب های علمی را بگیرید و بعد از مدتی که گذشت و فکرشان شستوشو شد کتاب های جدید بدهید . میشود همین کرویگراهایی که با دلایل خنده دار در اینجا کامنت گذاشتند .

    8 – لنز فیش ای را در گوگل حداقل سرچ کنید . در دوربین های گوپرو هم استفاده شده است . این لنز ها یک سطح تخت را به کج تبدیل میکند . از یوتوب بزنید ویدیو های گوپرو . ویدیو های تفریحی مردم را ببینید وقتی دوربین بالا و پایین میشود این سطح کچ هم تغییر میکند . مثلا وقتی که دوربین به حالت سلفی رو به شما باشد . بکگراند شما {فضای پشت شما} وقتی که دوربین را به طرف شکمتان روبه پایین بیاورد بکگراند شما یک سطح کج فرو رفته به پایین دارد . وقتی آن را روبه بالا به طرف آسمان ببرید به مقداری که از خط بینیتان مشخص باشد و بالای تصویر آسمان یک بکگراند با سطح فرورفته روبه بالا دارید … این آزمایش خوبی است . من ویدیو های زیادی از زمین دیدم که با جابه جا شدن دوربین این اتفاق افتاده است . شما یک توپ کروی را جلوی دوربین گوپرو که لنز فیش ای دارد بیاورید و بالا و پایین کنید سطحش هیچ تغییری نمیکند فقط کمی کشیدتر میشود . همین . روبه بالا و یا پایین فرو نمیرود . زمین جلوی دوربین های لنز فیش ای ناسا در صورتی فرو رفته میشود که تخت باشد و فیش ای بودن آن با دقت به جابه جایی دوربین درواقع حرکت آن مشخص میشود . ویدیو های زیادی در یوتوب است که به عنوان سوتی های ناسا پخش شده است . این دلیل محکمی برای تختگرا ها هست .

    من نمیخواهم بگویم چی درست است و چی غلط . ولی میدانم کسانی که تختگرا شدن احمق نیستند چون که احمق ها به سراغ علم نمیروند ولی کسانی که بدون تحقیق فقط از چیزهایی که شنیده اند و باوردارند که حتما درست است چون بقیه مردم میگویند درست است و تلوزیون میگوید درست است ، پس درست است نشانه ی بزرگی از احمق بودن این افراد است .
    کرویگراهای خارجی دلایل محکمتری از این چرندیاتی که در کامنت ها خواندم میاورند . برای همین است که من کاملا بی طرفانه به این قضیه نگاه میکنم و درمورد تحقیقاتم اینجا نوشتم .

    نمیخواهم بگویم که شما در این سایت مقاله ای اشتباه یا درست نوشته اید اما بهتر است به جای مسخره کردن
    شواهدی آزمایشی بگذارید تا علت محکمی داشته باشد نه این که فقط آن هارا مسخره کنید بدون که این که تحقیق کنید و انجامش بدهید . ! به تازگی من ویدیو های زیادی از ناسا دیده ام که به اسم تصویرگرفته شده از تلسکوپ قدرتمندش است اما هیچ فرقی با 3DMAX هایی که آموزش هایش در اینترنت وجود دارد ، ندارد . مشخص است که انیمیشن است . شما فیلم گراویتی را ببینید با چه کیفیتی زمین بازسازی شده است و آن فضای اطراف زمین طراحی شده است . خب ! ناسا نمیتواند ؟ پس چگونه گراویتی با این کیفیت ساخته شده است ؟ البته که این کسانی که کامنت مسخره گذاشتند فقط پایتخت صداسیمارا میبینند نه فیلم های علمی را …

    خوشحال میشم نظر من را بدون حذفیات در سایتتون قرار بدید . باتشکر و احترام

    • این چیزی که نوشتی از خوده مطلبه توی سایت خیلی قشنگتر و جامع تر بود. مرسی بابت اطلاعات.

    • سلام دوست عزیز
      شما اول با ادعای بی طرفی وارد شدید ولی بعد در فرمایشات خودتون کاملا بی طرفی را اثبات کردید.
      یک سوال بپرسم؟
      آیا در میان دوستان شما دانشمند هم وجود داره؟ هر چند که اثبات کروی بودن زمین به علم و دانش زیادی هم احتیاج نداره.

    • سلام.
      من یک سوال دارم.
      فاصله ی مستقیم تهران تا مشهد حدود 700 کیلومتر.
      اگه زمین تخته پس چرا خورشید در تهران حدود نیم ساعت دیرتر طلوع می کنه.؟
      چرا به قول شما وقتی از آب گل آلود بالا میاد¡!!! همه ی دیسک را روشن نمیکنه؟
      البته یه استدلالی هم آوردید که خورشید آنقدر که ناسا گفته بزرگ نیست و دروغ گفته. قبول که خورشید کوچیکه و همزمان نمیتونه تمام دیسک زمین را روشن کنه.
      با این تفسیر باید خورشید همزمان هم درمشهد و هم در تهران طلوع کنه ولی چون کوچک هست نور آن در مشهد زیاده ولی در تهران نور کمتری داره.و بنابر این هر چه نزدیکتر بشه پر نورتر میشه.
      ولی ما چنین چیزی نمی بینیم. دقیقه خورشید در تهران با همان مقدار نوری که در مشهد طلوع کرده و با همان زاویه یعنی از افق طلوع می کند.
      حالا من تهران و مشهد را مثال زدم. شما این موضوع را در مورد ژاپن در شرق وآمریکا در غرب شبیه سازی کنید.
      یعنی دراین دو کشور خورشید باید همزمان طلوع کنند با این تفاوت که در ژاپن نور خورشید زیاده ولی در آمریکا به علت فاصله ی زیادی که داره بسیار ضعیف دیده میشه.!!!!
      همه می‌دانیم که چنین نیست. حتی وقتی در ژاپن خورشید غروب می‌کند هنوز در آمریکا طلوع نکرده است.

      • آیه 86 سوره کهف رو اول دقیق بخون بعد گارد بگیر . آیه میگه ذوالقرنین احساس کرد که خورشید در چشمه ی تیره و گل آلودی فرو میرود . عزیزه من ذوالقرنین اونجوری احساس کرده نه اینکه واقعا خورشید رفته باشه تو برکه . اونجوری به نظرش اومده . الان من بیام بگم احساس میکنم خورشید به اندازه ی یک سکه است شما نباید بگی اینا فکر میکنن خورشید انقدر کوچیکه . این به نظر من اومده . اونجوری احساس کردم . در ضمن راه خیر و شر مشخص شده . اگر با خدا دشمنی کنی به ضرر خودت دشمنی کردی و اگر دین خدا رو یاری کنی خودتو یاری کردی . کارهای مخلوقات نه به خدا ضرری میزنه و نه سودی میرسونه . این کتاب تذکری است برای جهانیان . یه تذکره . میخای گوش بده میخای گوش نده . نفع و ضررش فقط برای خودته . همین . کسی رو تو گوره کس دیگه ای نمیزارن . لا اقل الان که داریم با تمام وجود لمس میکنیم بی دینی باعث شده لذت از زندگی ها رفته دیگه سعی نکن مردمو بی دین تر کنی زندگی از اینی هم که هست غمناک تر نکن . اگر بی دینی زیاد شه امنیت خوده تو هم از بین میره . وقتی من نوعی از خدا نترسم هر جنایتی میکنم و حکومت هم نمیتونه برای هر کس یه پلیس بزاره . در طول گذر زمان مذاهب بدعت های زیادی را وارد دین کردن . سعی کن بدعت ها رو از بین ببری نه اینکه تبر بگیری دستت کل دین را نابود کنی .

    • چقد کامل و زیبا توضیح دادید.تو سایت هیچ دلیلی قانع کننده ای نبود و فقط بازی با کلمات بود

    • افرین
      عالی بود
      ولی من هنوز بین این دوتا گیر کردم که کدوم درسته
      ولی به نظر من جاذبه دلیل خیلی محکمی واسه کروی بودن زمین نیست
      جوابای ساده ای داره
      مثل این که میتونه فشار ماده باشه یا گنبد اسمان یه نیروی رانشی داشته باشه

  16. اگه زمین صاف باشه ، لابد زیرشم صافه و خورشیدی ک تخت گرایا میگن دور زمین میچرخه باید اونجا هم بتابه، جنس یه سیاره (حالا بیا بگو دیسک!!) هم که فرقی نمیکنه اگه اینجا خاک باشه اونجا هم همین خاکیه که همین جاذبه ای که ما رو نگه داشته اون خاک رو نگه داشته، پس حتما باید یه دنیا ی دیگه با یه سری از موجودات و گیاهان جدید اونجا پیدا کنیم(برگرفته از کتاب گوسفند اژدها کش)

    از طرفی شما تخت گرا ها میگین که ناسا و اینجور سازمانا قضیه صاف بودنو میدونن ولی نمیگن

    اینجا یه سوال میمونه:
    اگه اینطوری باشه که بعد از این همه مدت که زمین وجود داشته یا اونا (موجوداتی در زیر دیسکِ 😐 زمین) باید ما انسان ها رو پیدا میکردن یا اینکه سازمان هایی مثل ناسا همون بار اول ک قضیه صاف بودن رو فهمیدن باید اونا رو پیدا میکردن و به عنوان بزرگ ترین کشف تاریخ اعلام میکردن

    حالا هم یه مشت آدم خرافی یوفوپرست میان میگن که آره موجودات فضایی همونایی هستن که زیر زمین زندگی میکنن که به اینا هم اصلا نمیشه جواب داد، اینا رو باید بزاری به حال خودشون بمونن

  17. یاد سخن گهربار یکی از دوستام افتادم که میگفت:میدونی تو خر نیستی من خرم که دارم با تو بحث میکنم!

    • توهین کردن نداره که من موافقشون نیستم ولی خوب اینم خوبه که خودشون به حقیقت برسن و هر چیزی که بهشون میگن را باور نکنن

  18. سلام
    یکی از دلایل دروغ بودن سفر به ماه
    کره ماه دارای جوی 100تریلیون (دقت کنید این عدد ۱۴ صفر دارد) برابر رقیق تر از جو کره زمین است یعنی تقریبا هیچ
    اما وقتی ما فیلم های واقعی سفر به ماه را نگا میکنیم وبه عکس های نیل استرانگ از ماه مینگریم تناقض های عجیب را مشاهده میکنیم مثلا:
    وقتی نیل استرانگ پرچم آمریکا را در خاک میکوبد باد پرچم را تکان میدهد (درحالی که با توصیفات بالا چنین چیزی غیر ممکن است)
    در برخی از عکس ها دو نور در آسمان دیده میشود (مگر دو خورشید داریم)
    زاویه سایه برخی از سنگ ها کاملا با هم متفاوت است(مگر دو خورشید داریم )
    و کلی اشکالات دیگر …
    کاملا مشخص است عکس ها در یک استادیوم بزرگ دارای چند چراغ بزرگ گرفته شده
    مسئله دروغ بودن سفر به ماه آن قدر آشکار شده است که حتی در برخی از فیلم ها به آن اشاره شده

    • قضیه پرچم که میگی اصلا درست نیست اگر یکم بری تحقیق کنی و مستند های معتبر ببینی میفهمی که قبل از سفر به ماه ناسا گفت برای این که پرچم بالا بمونه و نیوفته از پارچه استفاده نکنیم بلکه از یک نوع جنس متفاوت که فک کنم نوعی فلز نرم استفاده کنیم تا پرچم توی ماه نیوفته دومن شما ظهر برو تو خیابون ببین سایه ها همه به یک طرف ؟!!!!!

      • سلام ما ترک ها یک مثال داریم
        همدان اوزاخ کردی سی یدخون

        شخصی ادعا کرد در همدان از روی زمین شخم زده شده که طولش صد متر بود با یک قدم پریدم
        مردم باورشان نشد گفتن اینجا هم بپر
        شخص که خالی یند بود گفت من در همدان پریدم و همدان از اینجا کیلومتر ها دور است
        مردم گفتند درست که همدان از تبریز دور است اما همه جای دنیا صد متر همان صد متر هست بیا این صد متر زمین شخم زده شد بپر ….
        الان آمریکا گفت من سفر کردم به کره ماه
        آقا خوب چرا ادامه نداشت
        چرا دوباره نپریدی ؟؟؟
        هواپیما رو ساختند بار ها و بارها مدل های مختلف ساختند الان هر روز پرواز دارند
        چرا بعد چندین سال هنوز پروازی انجام نمیدهند؟؟؟
        جواب چون خالی بسته بودند

    • سلام دوست عزیز.
      شما تلاش می کنید هر چیزی را به نفع خودتون مصادره کنید.
      این که بعضی از افراد مثل استاد راءفی پور سفر به ماه را دروغ میدونه نه برای اثبات تخت بودن زمینه. بلکه برای اثبات اینه که آمریکا در جنگ علمی با شوروی سابق دروغ گفته و داستان سفر به ماه و فیلم آن دروغ است که البته هنوز هم هیچکسی بطور قطع نتونسته این موضوع را اثبات کنه.

  19. میدونید اگه بخواهید یه دید گاهو نابود کنید باید چیکار کنید ؟از بهترین روش ها اینه که خودت رو پیرو اون جا بزنی و بعدا مزخرف بگی تا همه از اون دید گاه بدشون بیاد…………….
    حالا زمین تخته؟ یا کروی ؟
    قبل از اینکه به سوالات بالا جواب بدید …………………
    باید به یه چیز توجه کنید چیز هایی که از بچگی بهتون گفتن رو کنار بگذارید و بدون تعصب دنبال حقیقت برید وتا یه سوال تو ذهنتون ایجاد شد که جوابشو نمیدونید نگید دروغه بلکه تحقیقتونو بیشتر کنید …………
    بی شک اگه بخواهیم دیدگاهی را رد کنیم اول باید به کلی آن را بشناسیم و به طور کامل درکش کنیم …….
    وگرنه نشستن تو خونه و رد کردن دید گاه کار آسونیه تو رو خدا بدون تعصب بدون تعصب بدون تعصب تحقیق کنید آخه چرا حتما زمین باید کروی باشه………
    هرکی دوس داره قبول نکنه زمین تخته. ولی اگه میخواهد ثابت کنه تخت نیست اول باید عقیده زمین تخت گرایان رو به طور دقیق درک کرده باشه …..
    به هم فحش ندید که نشانه جهالته……
    به نظر من اصلا با هم بحث هم نکنید ……..
    برید برای خودتون تحقیق کنید …….
    اما اگه مشتاقانه دوست دارید حرفتونو ثابت کنید چرا بحث بیخود خوب با هم مناظره کنید …..
    بیشتر از این حرفی ندارم ……ولی…
    تعصب رو کنار بگذارید

    • با شماها نمیشه مناظره کرد دوست عزیز چون برای مناظره باید هر دو طرف مناظره اهل منطق و به دنبال حقیقت باشن نه با بی منطقی و حرفهای احساسی دنبال پیروز شدن بر دیگری متاسفانه بیشتر زمین تخت گراها این ویژگی رو دارن فقط دوست دارن حرف خودشون رو بزنن و اگر خلاف حرفشون بهشون ثابت بشه اون رو شکست میدونن و دوست ندارن شکست بخورن چون دنبال حقیقت نیستن دنبال پیروزی هستن حالا با هر انگیزه ای میتونه ساپورت شدن مالی از سوی اورگانی باشه مثل سازمانهای هدفمند بریتانیایی یا خودنمایی های فردی در شبکه های اجتماعی – در حرفهای شما دوستان زمین تخت گرا ایرادهای بسیار بزرگی وجود داره که به راحتی قابل نقد هست بخوام به همش اشاره کنم خیلی طول میکشه ولی قبلا به خیلیاش در مجموع این کامنتها اشاره کردم ولی به غیر از وارد بودن ایراد به استدلال های شما ایرادهای زیادی به طرحفندهای شما هم وارده – یکی از طرحفندهای شما اینه که به شخصی که زمین رو کروی میدونه میگید: مگه خودت زمین رو از بالا دیدی؟ دیگه اصلا به این موضوع کار ندارید که ریاضیات و فیزیک و محاسبات بسیار زیادی هست که از چشمی که در فضاست بهتر بیان میکنه زمین چه شکلیه – دومین طرحفندی که شما به زیاد به کار میبرید که اینم ایرادی اساسی بهش وارد هست و خود شما هم بهش اشاره کردی اینه که میگید: هرچیزی رو از بچگی نکنن توی سرتون – یعنی منظور شما اینه که هرچیزی که از بچگی کردن توی مغز شما اشتباهه؟ نه عزیز این هم نوعی طرحفند هست که شما زیاد به کار میبرید – ایراد وارد شده بهش رو من قبلا گفتم اینجا هم میگم که هرچیزی از بچگی به شما یاد بدن دلیل بر اشتباه بودنش نیست به عنوان مثال از بچگی به شما یاد دادن که حمام برای شستشوی بدن هست. اجاق گاز برای پختن غذا. تخت خواب برای خوابیدن . سیب میوه هست . درخت گیاهه . شیر حیوان وحشی هست و آهو حیوان اهلی . همه اینا رو از بچگی به شما یاد دادن پس خوبه بگیم چون از بچگی اینا رو بهمون یاد دادن پس اشتباهه! نه عزیز این طرحفند شماست چون دنبال جنگیدن با دیگرانید نه کسب حقیقت . شما مدعی هستی که باید تعصب رو گذاشت کنار حرفت منطقی هست ولی چرا دقت نمیکنی ببینی تعصب بیشتر در کدوم سمت دیده میشه؟ اگر انصاف داشته باشی و از روی انصاف نگاه کنی بدون شک متوجه میشی که زمین تخت گراها ده ها برابر بیشتر تعصب دارن روی گفته های خودشون و تحمل نقد رو ندارن البته در بین اشخاصی که زمین رو کروی میدونن هم تعصب به چشم میخوره و خیلیاشون دلیلی برای کروی بودن زمین ندارن اما این موضوع نباید باعث بشه اشخاصی که در مورد کروی بودن زمین هم کاملا علمی و با تحقیقات وسیع نظر میدن رو نادیده بگیرید! خود من به شخصه غیر ممکنه قبول کنم زمین تخت هست و برای من مثل روز روشن هست که زمین کرویه چون استدلالاتی که زمین رو کروی نشون میده بقدری محکم و منطقی هست که نمیشه ردشون کرد. من این استدلالات رو نمیتونم برای خیلی از شما مطرح کنم چون برای مطرح کردنش باید شماها با ریاضیات, هندسه و بسیاری از مفاهیم پیچیده فیزیک آشنایی کافی داشته باشید ضمن آشنایی باید درک خوبی هم از این موضوعات داشته باشید خب وقتی بسیاری از زمین تخت گراها این ویژگی رو ندارن و طی برخی از گفتگوها این موضوع به ما ثابت شده چطور میتونیم مناظره کنیم و دلایل محکم کروی بودن زمین رو مطرح کنیم؟ مناظره قاعده های خاص خودش رو داره دوست گرامی باید سطح علم و دانسته های طرفین تقریبا هم اندازه باشه باید منطق حکم فرما باشه نه احساسات و میل به پیروزی با این اوصاف چطور میشه با شماها مناظره کرد؟

  20. با سلام
    داشتن صحه صدر و شکیبایی بهترین راه برای فهماندن اشتباه طرف مقابل است
    بنده خیلی جزییات علوم مربوطه از قبیل فیزیک و ریاضی و نجوم را نمی دانم

    یک سوال
    اگر زمین تخت و دیسک باشد صبح که خورشید طلوع می کند همه دنیا روز است و بعد از غروب همه جا تاریک و شب است.
    ولی حقیقتا الان اینجور نیست قسمتهایی از زمین روز و قسمتهایی همزمان شب است

    اینکه دسترسی به قطب جنوب ممنوع است بخاطر منابع موجود در آن منطقه است و تسلط دارند به قطب
    حالا کسانی که دسترسی ندارند بخاطر به چالش کشیدن قدرتها این داستان را سر هم کردن تا قدرتها را
    مجبور کنن که اجازه بدهند دیگران هم در منابع قطب شریک شوند که به هیچ قیمتی ممکن نیست.
    و البته برای دفاع از نظریه خود سیاهی لشکر می خوان.
    برای خودم و همه دوستان روشن شدن حقیقت را ارزو دارم
    همگی موفق باشید

    • پاسخ آنها برای پدیدار شدن روز و شب به این شکل است که: زمین به صورت تخت و دایره ای شکل است حالا خورشید در انتهای دایره به صورت گرد می چرخه و بدلیل اینکه وصعت زمین دایره ای بسیار بزرگ است و همچنین خورشید در مرکز دایره نمیچرخه، برای همین روز و شب در همه جا یکسان نیست. دقیقا مثل یک سی دی کامپیوتری می باشد که چشم یا لنز دستگاه داره آخر فیلم سی دی رو نشون میده و لنز به انتهای سی دی رسیده، در اینجا سی دی یعنی زمین تخت و لنز یا چشم دستگاه یعنی خورشید—البته دوستان این یک نوشته نقل قول شده بود از سایت خارجی، اینها را بنده نگفتم. و اگر یک مقاله کامل به زبان فارسی با عکس کامل همراه با پاسخ به هرگونه سوال دارید در جستجوی گوگل به فارسی این متن را جستجو کنید: 100 دلیل برای اینکه زمین کروی نیست

      • سلام.
        خداوکیلی خودت هم از این استدلال چیزی فهمیدی؟
        وقتینورخورشید از فاصله های خیلی دور به زمین میرسه ‌‌‌‌؛ چطور نمیتونه همزمان زمین تخت را که فقط 40 هزار کیلومتر هست روشن کنه?

    • اسماعیل خان بزرگترین مشکل و بدبختی ما وجود آدمهایی امثال شما در این گفتگوهاست که بدون هیچ علمی میایید از کروی بودن زمین دفاع میکنید و دفاعیات آب دوغ خیاری ارائه میدید. شماها بدتر کار رو خراب میکنید
      کاش شماها ساکت مینشستید و اجازه میدادید کسانی که میتونن علمی وارد میدان بشن حرف بزنن یا کمی تحقیق میکردید و دنبال دلایل کروی بودن زمین میرفتید مطالعه میکردید و اون دلایل رو مطرح میکردید.
      (اگر زمین تخت و دیسک باشد صبح که خورشید طلوع می کند همه دنیا روز است و بعد از غروب همه جا تاریک و شب است)
      آخه این چه جفنگی هست که میگی دوست عزیز؟ نمیدونی این سفسطه گرها قبلا به این موضوع فکر کردن مدل خودشون رو عوض کردن تا این ایراد بهشون وارد نباشه؟ قبلا این سوتی رو اصلاح کردن! چرا تحقیق نکرده میایید جلو؟ چرا بدون علم میایید برای دفاع از موضوع؟ هم امثال شما به این ابله ها پر و بال دادید که بتونن انقدر راحت جفنگیات خودشون رو توی ذهن دیگران فرو کنن …. تمام ادعاهای این افراد با استدلالات محکم ریاضی و مبانی دقیق فیزیک قابل رد هست اگر ما این استدلالات رو برای اینا تا حد امکان نمیاریم دلیلش این هست که نمیتونن بفهمنش دلیلش این هست که اکثرا مشتی بی سواد هستن که خیلی از مبانی رو متوجه نمیشن ما که این مبانی رو مطرح نمیکنیم خواهشا شماها نیایید کار رو خراب تر کنید. نمیدونم واقعا نمیدوم چی بگم به شماها بیشتر تا به اونا!!! شایدم امثال شما زمین تخت گرا باشید اصلا معلوم نیست که خودتون رو به عنوان یک کروی گرا مخصوصا ابله نشون میدید که راه رو برای هم رزم های خودتون باز تر کنید …… اصلا معلوم نیست

  21. بنظر من اگر سفر به ماه یاپروژه آپولو 11 صحت داشته باشد و حقیقتا این سفر انجام گرفته باشد . فرضیه تخت بودن زمین بلاشک مردود خواهد بود . دیگر بحثی وجود نخواهد داشت. چرا که تمام دلایل تخت گرایان منتفی است .چون صحبتهایی هست که پروژه اپولو 11 فیلمی است که توسط استنلی کوبریک کارگردانی شده . اما سنگهای ماه که نزد ناسا میباشد ثابت میکند که جنس این سنگها در هیچ کجای زمین یافت نگردیده است بلحاظ الیاژ انها.

    • داداش گند سنگ ها هم که در اومده . مشخص شده سنگ هایی که ناسا به بعضی از سفیر ها هدیه داده از جنس چوب فشرده بود. یه سوال از کروی ها : چرا فیلم و تصویر زیادی از قطب جنوب وجود نداره؟ چون دیواری که تخت گراها ازش صحبت میکنن دقیقا دور تا دور قطب جنوب رو گرفته و بین کشور ها یه اتحادیه هست که ازش محافظت میکنه.

  22. سلام،با عرض احترام و ادب و نهایت تواضع به هر دو نظریه،،،،
    دوستان زمین تخت گرای عزیز بدون مغلطه،سفسطه و…به این سوال ها جواب بدن،،1_اگه زمین تخته،چطور شب و روز پدید میاد؟؟؟2_نظریه زمین تخت را یک روز بی سواد مطرح کرده،،،3_اگه زمین تخته و ثابت،چطور فصل های مختلف پدید می آیند،4_اگر زمین تخته چطور ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی رخ میده،5_اگه زمین تخته،پس انیشتین و گالیله و نیوتن هم دروغه،درسته،؟یعنی یه مشت روز کلاهبردار از این همه نابغه بیشتر میفهمن؟؟؟؟خخخخ6_بودجه ناسا رو مگه شما از جیبت داری میدی ؟آخه شماها که چشمتون به چندرغاز یارانه اس،ناسا چه چشمی به پول و فریب شما داره؟و اصلا پول شرکت های هواپیمایی تو جیب ناسا نمیره،7_برای اثبات این مسائل به کتب الاهی رجوع نکنین،همشون گفتن زمین ثابته و این رد میشه همون طور که در زمان بیماری پیش پزشک میروید نه امام زاده،8_اگه زمین جاذبه نداره پس چطور همه اجسام جذب زمین میشن؟؟؟اهان راستی اینهم فریبه ناسائه؟؟؟9_اگه زمین تخته ماهواره ها چطور به دور زمین میچرخند؟؟؟10_شما حتی اجازه نداریم یک بالن به فضا ارسال کنین،بعد اومدین از میدین؟؟؟11_چرا بنیاد زمین تخت گرایان جواب سوال مردم رو به بعد موکول گرده؟؟؟؟؟
    موفق و موید باشین،،،خدانگهدار،،،یاشار بادفر،،،دانشجوی مهندسی هوافضا گرایش کنترل ماهواره

  23. سلام،
    اگر زمین تخت هست چرا هنگامی که در ایران مثلا “شب “هست چند هزار کیلومتر آن سوتر “روز” هست؟؟

    • سلام
      من نه موافق صدرصد زمین تختم نه مخالف صدرصد زمین کروی.
      سوال شما با یه آزمایش کوچیک قابل جواب دادنه.
      چون این گروه معتقده خورشید کوچیکتر از زمینه شما نور یه لامپ رو به سطح دیوار بتابون میبینی که کل دیوار روشن نشده.
      جواب شما اینه

    • آقای ابراهیم خان این افراد قبلا این سوتی خودشون رو فهمیدن و مدل ارائه شده خودشون رو عوض کردن تا این ایراد بهشون گرفته نشه ….. لطفا شماها عقب وایسید و کار رو خراب تر نکنید ….. اجازه بدید دوستانی که علم بالاتری دارن وارد میدان بشن شماها نمیتونید دلیل محکم ارائه بدید با دلایل آب دوغ خیاری کار رو بدتر خراب میکنید

      • من نمیدونم دقیقا کدوم درست میگن ولی بهتر است خودت رو به دکتر معرفی کنی با این رفتاری که داری اصلا مناظره باهات خوب نیست

  24. فقط یه سوال میپرسم که جوابش واضحه…
    اگرازآمریکابه غرب حرکت کنیم یعنی به سمت اقیانوس آرام،چه اتفاقی می افتد؟به قاره آسیا میرسیم یااینکه دنیاتمام میشود؟؟؟؟شایدهم سقوط کنیم.
    واضح است که پشت نظریه تخت گرایان علم نیست.

    • واضح است که اطلاعات شما کافی نیست.
      واضح است که دید شما محدود است.
      واضح است‌که شما درک درستی از زمین تخت ندارید.
      موفق و موید باشید.

      • واضح است که جوابی برای این پرسش نداری و به همین دلیل از جواب دادن طرفه میری.

      • راست میگه چرا جوابشو نمیدی اصلا چرا ثابتش نمیکنی که زمین صافه من میگم زمین کروی هستش چونکه دلیل و مدرک هست اصلا اگه تمام مدارک روهم کنار بزاریم عکس ها وجود دارند یا چند نفر به فضا رفتن ناسا مگه بیکاره بیاد عکس های الکی بفرسته یعنی اگه بریم قطب شمال و دوباره به سمت شمال بریم از زمین پرت میشیم یه ذره فسفر بسوزونید

    • تخت گرایان معتقدند دور زمین رو قطب فرا گرفته و هیچ کس نتونسته به مرکز این قطب راه پیدا کنه

    • عزیز مسیرهای دریایی محدود شده و شما قادر نخواهید بود از جاهایی که دوست دارید رد بشید دقیقا مثل مسیرهای هوایی.لطفا قبل از سوال کردن کمی درمورد این مسایل تحقیق کنید

  25. خب واسه چی دیگه به هم فحش میدین حالا چ صاف چه گرد باهم دوست باشید

  26. اقا زمین شکل خیاره برین تحقیق کنید

    • ممنون از فضای فان که بهمون دادی خخخ.به نظر من دنیا عجیبه واقعا عجیب!!! خوشحالم که علم اینقدر وسیع و گستردس.فقط میگم خدایا شکر!!

  27. سلام دوستان من حرفی ندارم فقط وقتی نهجل بلاغه امام علی رو دیدم خیلی تعجب کردم برید بخش افرینش نهجل بلاغه روبخونید منکه هنگ کردم چی درسته چی غلط

  28. سلام دوستان من هم چند روزیه با این مطلب تخت گرایی آشنا شدم خیلی جذبش شدم . حداقلش اینه که چالش جالبیه و اگه واقعی باشه چقدر راحت رکب خوردیم مثل خیلی چیزای دیگه ای که رکب خوردیم.
    یه سوال داشتم از کروی گرایان که سوال شخصی خودمه و از بچگی تو ذهنمه . همتون متوجه هستید که برخی پرندگان هنگام زمستان در نیمکره شمالی زمین به سمت نیمکره جنوبی زمین مهاجرت می کنند چون در نیمکره جنوبی هوا گرم است و تابستان است و بالعکس. حال به مدار بیضوی چرخش کره زمین به دور خورشید نگاه کنید. طبق این مدار و با توجه به کج بودن محور چرخش زمین این امر را که قطبها تابستان و زمستان عکس یکدیگر دارند را توجیه میکند اما راجع به باقی زمین چطور؟ در شکل https://en.wikipedia.org/wiki/File:Seasons1.svg که در سایت ویکی پدیا آمده است زمانی که زمین به خورشید نزدیکتر است را زمستان نیمکره شمالی و زمانی که دورتر است را تابستان در نیمکره شمالی فرض کرده است و ماه دسامبر که همزمان با شب یلدای ماست زمین در نزدیکترین حالت خود به خورشید است. به نظر من در این مدل تنها جهت تابش نور خورشید باعث و بانی تفاوت فصل ها مطرح شده است ولی فاصله از خورشید چه؟ به نظر بنده منطقی تر است که هنگام دور بودن از خورشید کل کره زمستان و هنگام نزدیک بودن به خورشید کل کره تابستان باشد البته به جز قطبها با این وضعیت موجود. در مورد شب یلدا هم چطور در طولانی ترین شب سال نزدیکترین حالت به خورشید است؟

  29. واقعا سعی دارید این کله دیسکی هارو متقاعد کنید که زمین کرویه ؟
    می‌دونم اونای که ریاضی و فیزیک و نجوم و نقشه برداری و ژئودزی و این دست علوم رو خوندن و کروی بودن زمین رو با همه وجود درک کردن واقعا براشون سخته یه کله دیسکی بیسواد میاد میگن زمین تخته ،اما خب چه میشه کرد این موضوع هم یه سناریو هدفداره و با بحث کردن با این احمقا فقط به دیدن شدنشون کمک میشه .

  30. در جواب تخت گرایان همین بس که کانادا و الاسکا از یک سمت به روسیه نزدیکه و از سمت دیگه به اروپا. با یه سفر هوایی کوتاه همه چی اثبات میشه

  31. مرسی از دوستان
    اخ عوضیا چقد خندیدم اوخخخخخخخخخ
    لامصبا جنستون اصل جنسه

  32. خاک تو سر کسی که حرفای ناسا رو بدون یه ذره تعقل و تفکر قبول میکنه. آخه فرمول بدست آوردن فاصله زمین تا خورشید چیه؟ خخخ. آخه چیجور این همه کهکشان که سال نوری فاصله شونه کشف کردن؟ با یک دستگاه که تو یه ساعت و نیم دور زمینو میزنه؟ آخه این دستگاه برا طی کردن چندین سال نوری سوختش چیه؟ سوختش تموم نمیشه؟ چیجور تو فاصله هایی که به قول خودشون سال های نوری طول میکشه دستگاه میره و میاد یا سیگنال میفرسته اصن؟ از خودتون سوال بپرسین. من خودم نمیدونم زمین گرده یا تخت. ولی تازه شروع به تحقیق کردم. فقط میخواستم بگم همیشه دلایل و مدارک واضح و روشن بیارید. بعضیا فک میکنن علم فیزیک فلان بهمان. همه علما پر هستند از خرافات.

    • دوست عزیز anomymous بشدت پایه ریاضیات و فیزیکت ضعیفه !!! متاسفانه خیلی ضعیفه!!! به همین دلیل مستعد زمین تخت گرا شدن هستی, اگر واقعا نری دنبال تحقیق درست علمی و فقط حرفش رو زده باشی به زودی فریب این افراد رو میخوری گرچه توضیحش از نظر ما به شخصی که پایه های ضعیفی در این دو علم داره اشتباهه چون نمیتونه خوب درکش کنه ولی با این حال من بسیار مختصر یکمی موردش بهت میگم و امیدوارم واقعا بری دنبالش …….. وقتی یک وسیله شروع میکنه دور زدن به دور زمین نیاز به هیچ سوختی نداره حرکتش در یک مدار بر اساس (اینرسی) متکی به قانون اول نیوتون هست که بعید میدونم شما کوچکترین درکی از این قانون داشته باشی! اگر واقعا در حال تحقیق هستی از مطالعه روی همین قانون (قانون اول نیوتون) شروع کن تا متوجه بشی یک وسیله (مثلا یک ماهواره) بدون نیاز به پیشرانه و سوخت چطور به دور زمین میچرخه؟ وقتی خوب این قانون رو یاد گرفتی و درک کردی جواب این سوال برات مشخص میشه و اگر بعد از این تحقیق به پاسخ سوالت رسیدی مطمعن باش میتونی در مورد بقیه موارد هم به همین شکل تحقیق کنی, پایه هندسه خودت رو قوی کنی تا بفهمی دانشمندها چجوری فاصله خورشید تا زمین و بقیه ستاره ها رو مشخص میکنن, اگر واقعا به دنبال تحقیق باشی و با جدیت به این موضوعات بپردازی, یکمی هم باهوش باشی (که بعید میدونم) این موارد رو خوب متوجه میشی, بعدش میتونی موارد دیگه رو بررسی کنی که مربوط به شکل زمین هست تا متوجه بشی دلایل زمین تخت گراها تا چه حد پوچ و آبکی هست! اگر واقعا به دنبال تحقیق باشی متوجه میشی اما اگر نباشی خیلی راحت گول این افراد شیاد و خودنما رو میخوری!!! فقط اینو بدون تحقیقات علمی کار راحتی نیست نیازمند زحمت فراوران و سختی کشیدن هست, اگر توی سختی هاش سریعا جا بزنی و بکشی کنار و پیوسته بهش ادامه ندی و مثل همین زمین تخت گرا ها تنبلی و تنه لشی و راحت طلبی پیشه کنی! مطمعنا حقیقت رو متوجه نمیشی و گول این افراد رو میخوری, اگر واقعا در حال تحقیقات علمی هستی و بلوف نمیزنی به همه این حرفها فکر کن
      Please think about it

      • شما هم رجوع کن به کتاب ۱۰۰ دلیل که زمین یک کره چرخان نیست.اطلاعاتت رو تکمیل کن و دور از تعصب نتیجه بگیر که زمین تخته یا کره.
        البته من دنبال علمم.اطلاعات داری تو تلگرام ارتباط برقرار کن.
        …………….

        • دوست گرامی تجربه دور زدن زمین کافیه ؟ اگر در مسیر مستقیم به سمت طلوع آفتاب بریم، ابتدا به ژاپن، بعد امریکا، بعد اروپا میرسیم و دوباره به محل اولمون، من این مسیر رو رفتم، چه مدرکی از این بهتر ؟

      • پاسخ های همراه با خشم شما نشون میده که دلیل قانع کننده ای برای اثبات کروی بودن زمین نداری . شما که عاقلی و دانشگاه رفتی به ما بگو ببینیم چجوری فاصله خورشید و زمین رو اندازه گیری میکنند ؟؟؟ چجوری اثبات میکنند که این فاصله درسته ؟؟؟ بگو چرا یک تصویر و یک فیلم از چرخش ماهواره ها به دور زمین وجود نداره ؟ چرا همه این تصاویر CGI هستند ؟ و هزارررررر سوال علمی دیگه که ثابت میکنه زمین کره نیست اما شما بخاطر اینکه روی این قضیه تعصب داری هیچ کدومش رو جواب نمیدی . البته اینجا جاش نیست این سوالات رو بپرسیم چون توی سطح علمی کاربرا نیست ولی اگه کسی خواست حاظرم باهاش همینجا مناظره کنم

        • تخمین فاصله زمین تا خورشید ساده تر از چیزی هست که بشه تصورش کرد یکی دو روش هم نداره روش های زیادی داره ولی ….. فعلا برو دنبال اختلاف دو منظر باقی روش هاشو بهت نمیگم چون با این سطح دانسته ای که داری فکر نمیکنم باقیش رو بفهمی … البته اختلاف دو منظر رو هم بعید میدونم بفهمی

    • یعنی واقعا خنگی یا خودتو زدی به خنگی؟
      وقتی داره تو فضا حرکت میکنه چون نیرویی بهش وارد نمیشه طبق قانون اول نیوتون به راه خودش ادامه میده.
      پس نیازی به سوخت نداره.
      چجوری با این سطح از تفکر تونستی تا الان زنده بمونی جدا؟!

      • خوب باهوش جان با این حساب موشکا نیازی به سوخت زیاد ندارن تا در فضا حرکت کنن.همین قدر که از جو خارج بشن کافیه.

        • آقا سینا چرا انقدر ساده میبینی موضوعات رو؟ موشک چرا نیاز به سوخت نداره؟؟؟ قرارگیری در وضعیت اینرسی در فضا ساده نیست که , تا قبل از قرارگیری در این وضعیت که مدار پایدار هست نیاز به پیشرانه وجود داره , بعدش نیاز نیست موشک قبل از خروجش از جو با ملکولهای هوا درگیر هست پس عاملی وجود داره که سرعتش رو بگیره ضمن اینکه سرعتش باید به حدی برسه که بعد از خاموش شدن پیشرانه وارد فاز مدارگردی اینرسال (برپایه قانون اول نیوتون) بشه
          ضمن اینکه موشک در خود فضا هم به یک دلیل نیاز به سوخت و پیشرانه داره, شما فرض بگیر موشکی قراره فرستاده بشه سمت مریخ و فرض بگیر با سرعت 30 هزارکیلومتر بر ساعت , خب با راکت پیشرانه میرسونیمش به 25 هزارکیلومتر بر ساعت و بعد از یک دور مدارگردی مسیر سمت مریخ رو تارگت میکنیم براش , خب طبق قانون اول نیوتون در این وضعیت 25 هزار ثابت میمونه , و اگر بخواد به 30 هزار برسه باید پیشرانه مجدد فعال بشه که ملزم به سوخت راکت هست , فقط این نیست اصلاحات مداری , و مسیر هم نیازمند پیشرانه هست … اونی که بیان شده یک جسم در فضا نیازمند سوخت نیست , فقط برای حرکت در یک مسیر ثابت و با سرعتی ثابت هست که متکی به قانون اول نیوتون هست , برای تغییرات سرعت پیشرانه نیازه .. انقدر ساده نمیبینن که موضوعات رو عزیز

    • آخه آدم عاقل همین عکس ماهواره ها رو ندیدی که از این نیرو های خورشیدی استفاده میکنم ندیدی اندازه دو تا قد خودت از این رادار هاست ماهواره ها همیشه رو به خورشیدن که از نیروی خورشیدی استفاده کنن و مثل ماشین شما از بنزین و سوخت استفاده نمیکنن

      • برادر عزیز
        ماهواره ها اگه پنل خورشیدی دارن به خاطر برقیه که برای لوازم و مدارهای الکترونیکی شون مصرف میکنن مثلا برای فرستادن امواج
        نه برقی که باعث حرکت کردنشون بشه.همونطوری که ماه موتور نداره و ملیاردها ساله دور زمین میچرخه و ده ها هزار ذره کوچک که از باقیمانده فضاپیماها و انفجارات داخل فضا پدید اومدن و در حال چرخش دور زمینن و تهدیدی برای ماهواره ها محسوب میشن(Space debris)

    • سلام
      میشه بپرسم چند کلاس سواد داری؟

  33. میدانم که نمیدانم. ولی به دنبال حقیقت

  34. اولا من نمیدونم زمین گرده یا تخت ولی چرا دقیق نمینویسید
    بر اساس علم‌هندسه کروی ما در هر مایل ۸ اینج انحنا داریم پس نمیتونیم بیشتر از ۳۰ الی ۴۰ کیلیومترو ببینیم ول خب چشم انسان در یک هوای صاف قادر به دیدن تا ۴۰۰ کیلومتره

  35. اگر دقت کنید کروی گرایان هیچ دلیلی جز مسخره کردن ندارن اما تخت گرایان صد ها دلیل برای رد کروی بودن زمین دارن . همیشه شما از مغلطه استفاده میکنید میگید ناسا رفت فیلم گرفت اومد فلانی رفت عکس گرفت اومد خسته نباشید واقعاااااااا این مغلطه های شما سالهاست توسط تخت گرایان توضیح داده شده

    • علی آقا , اونایی که دارن مسخره میکنن شما هستید نه ما , وقتی نیل داگراس تایسون میاد به اون خوبی و مستدل و دقیق دلایل کروی بودن زمین رو میاره و ضد دلیل ها دقیق برای تمامی دلایل زمین تخت گرایان میاره , ورداشتن عکسش رو شبیه دلقک کردن و پنجاه تا کاریکاتور تحقیر آمیز ازش درست کردن , مسخره کردن معنیش اینه ! در مورد مغلطه هم که گفتی میذاریمش کنار همین , به تمام مطلبی که نوشتی میگه : دست پیش گرفتن! استدلالات کروی بودن زمین همش موجوده ولی شما دنبالش نرفتی , نگو نیست ! وقتی شما دنبال مطالب شبه علمی هستی و جذب مطالب شبه علمی میشی خب مطمعنا استدلالات دقیق علمی رو نمیبینی , شایدم نمیخوایی ببینی !!! پسر خوب دست پیش رو نگیر بجای این حرفا با دقت برو دنبال واقعیت و یکمی زحمت تحقیق به خودت بده

    • علی آقا در ایجاد ارتباط بین یک فارسی زبان و انگلیسی زبان یا نیاز به مترجم هست, یا نیاز هست یکی از دو طرف زبان دیگری رو یاد بگیره, شما از ابتدای به وجود آمدنتون ثابت کردید که نه میخوایید ………….. و نه …… مییییتونید زبان ما (زبان علم و منطق) رو یاد بگیرید. چرا؟ چون نیاز به سالها زحمت و تحقیق و پژوهش داره بنابراین من تلاش کردم که زبان شما رو یاد بگیرم چون خیلی راحته , زبان تنبلی , یکجا نشستن و فقط حرف زدن و حمله کردن, توهین و تمسخر , و زیر سوال بردن فقط یک سازمان فضایی و ندونستن حتی اینکه سازمان های فضایی بسیار زیادی وجود دارن که همسنگ ناسا و حتی معتبر تر هستن, دوستانی که طبق اشاره خودت با زبان منطق راجب دلایل شما صحبت میکنن بندگان خدا متوجه نیستن که شما این زبان رو بلد نیستید و توانایی ذهنی یادگیریش رو هم ندارید. حالا با زبان خودتون باهاتون صحبت میکنم … ناسا دروغ میگه؟ … خب شما دارید دروغ میگید … دیدی چقدر ساده هست؟ تو ناسا رو نمیشناسی و اصلا نمیدونی با چی نوشته میشه … منم تو رو نمیشناسم … ناسا با فیلم و عکس و مغلطه سر دیگران کلاه میذاره؟ … شما با انواع و اقسام حیله گری سعی دارید برای خودنمایی دیگران رو به خودتون جذب کنید و از این پشم برای خودتون کلاه اعتبار ببافید , حمله و دروغگو خطاب کردن کاری نداره , همونجور که شما میتونید راجب دیگران به کار ببرید , منم راجب شما به کار میبرم … زبان علم فراتر از توانایی ذهنی شماست و شما نشون دادید که کار اصلیتون با این نیست و فقط هر از گاهی برای مقصد اصلیتون سعی میکنید بهش چنگ بزنید که همانا مقصد اصلی شما صرفا ابراز وجود و خودنماییه ولی اینو بدونید به دلیل هوش کم با چیزی خودتون رو درگیر کردید که اگر شما رو جدی حساب کنن ظرف کمتر از یک هفته با تفکر پوشالیتون به تاریخ خواهید پیوست

      • آفرین.باهات موافقم دوست عزیز.خیلی خوشم اومد.بهترین زبان رو به کار بردی.

      • نشسته بودم بحثاتونو دیدم منم میخواستم بحث کنم گفتم مرد اهل عمل است نه حرف!خخخ
        الان یه موشک ساختم هرکی هم میخواد بیاد .بریم فوری اون بالا ببینینم چه خبره…!!!
        نگران نباشین از همونجا هم هرکی خواست بهم زنگ بزنه بهش میگم که چه شکلیه..

    • بیا بزاریم کنار که من میگم گرده یا صاف
      ولی با حرفت موافقم حالا چه حقیقت باشه یا نه افرادی که باور دارن گرده واقعا علم همونم ندارن! میپرسه از دوستش گرده یا صاف اونم مثلا میگه گرد این هم با تمام وجود قبولش میکنه و ازش دفاع یکنه با توهین به افرادی که میگن صافه و البته برعکس. فردی که یک چیزی رو تایید میکنه باید علم اثباتشم داشته باشه، حالا مهم نیست که نظریش چیه فقط مهم اینه که از عقلش استفاده کنه نه پیروی از تعصبات.

  36. با دوربین سوپر زوم تا هرجاییو ک دلت بخواد میتونی ببینی فیلماشم موجوده

    • اون فیلم بردار حمال نگفته که دوربینش چشم قورباغه ایه و همه چیزو بصورت کره نشون میده.
      طرف با بالون رفته به ارتفاع ۱۰۰۰۰۰ پا و گفته من هر چی نگاه کردم زمینو صاف دیدم.
      چرا دنبال علم نمیرین؟چرا از تعصبات پیروی میکنین؟و‌چرا بدون اطلاعات فقط میخواین خودنمایی کنین؟بگین دیگه.

  37. اگه اشتباه نکنم نظریه ریسمان کم کم داره اشاره میکنه که نه تنها زمین دو بعدی و مسطحه بلکه مرکز جهان هم هست .شایدم اشتباه کنم .

  38. با سلام از دوستان که با افتخاار تخت گرا خودشون رو معرفی می کنن. لطف کنن بخشنامه یا دستورالعمل یا کتاب قانون یا کتاب مقدسشون که در اون بندهای تخت گرایی اومده رو برای ماهم بفرستن.

    • کافیه یکم درباره زمین تخت تحقیق کنی
      ایه های زیادی تو قران هست که به زمین تخت , حرکت ماه خورشید روی دیسک زمین و گنبد اسمان اشاره میکنه.

      • خطاب به Afsoongar
        دوست گرامی همچین ادعایی رو اینجوری مطرح نمیکنن ! وقتی شما میگی آیه های زیادی در قرآن هست که به زمین تخت و حرکت ماه و خورشید روی دیسک زمین و گنبد آسمان اشاره داره , باید اسم سوره و شماره آیه رو بیان کنی , اگر چندین و چند آیه میشناسی باید همش رو به همین شکل مطرح کنی که کدوماست

      • این آدرس هایی که میدی غلطه. تمامش را به نفع خودتون تفسیر می کنید.
        من چندتا از اون ها را بررسی کردم اصلا نمیشه به راحتی تفاسیر شما را پذیرفت. شما یکطرفه و با مغلطه سعی در القاء نظرات خودتون دارید
        آقا من هواشناسی خوانده ام. جریانات هوایی پس از حرکت اولیه بصورت انحنادار و کم کم بصورت مارپیچ در میاد. البته خیلی ساده دارم توضیح می دهم.
        این موضوع هیچ دلیلی نداره مگر کروی بودن زمین و اختلاف سرعت زمین در مدارهای مختلف. یعنی بیشترین سرعت در مدار استوا و به سمت دو قطب سرعت کم میشه تا در دو قطب به صفر میرسه.
        به هیچ وجه این موضوع را با تخت بودن زمین نمیشه اثبات کرد.

    • برو به نحج البلاغه قسمت آفرینش و به سخنان امام صادق هم رجوع کنید.

  39. من میگم زمین ذوزنقه س
    شما چطور؟

  40. وااای دمت گرم خیلیییییی خندیدم مرسی ک انقدررررر احمقی سعید جان

  41. علم مثل یک چراغ قوه تاریکیها را روشن میکنه.بگذار یک عده نادان و خرافه گرا بگن زمین تخته!با نظریات(بهتره بگم یه مشت خرافات)اینها اشنا شدم و با یک لبخند براشون آرزوی نجات از تاریک اندیشیشون کردم.آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.

    • نادان و خرافه گرا کجا بود عزیز ؟؟؟؟ یه درصد بسیار کمی از اینا نادان و خرافه گرا هستن بیشترشون شارلاتان و حقه بازن یعنی میدونن واقعیت چیه ولی دارن یچی دیگه میگن با هدف های مختلف ……….. بقول گفتنی خر خیلی جفتک نمیندازه آدمی که رفته تو جلد خر زیاد جفتک میندازه

      • البته بسیاری از اینها می‌خواهند با تفسیرغلط و سطحی قرآن و نهج البلاغه و دیگر روایات؛ چهره ی دین و مذهب را خراب کنند و ظاهری متحجر و خرافه ای به ان بدهند. هیچ گاه دین با کسب علم مخالفت نکرده وهمیشه همه را به کسب علم دعوت کرده. اگه قرار بود جواب همه ی پرسش ها بطور واضح در این اسناد باشه!!! پس چه دلیلی داشت اینقدر به کسب علم سفارش کنه؟؟؟

    • حرف اضافا نزن اونم یه عقیده است مگه تو از فضا زمینو دیدی؟

      • این مغلطه به درد خودت میخوره که هیچی از منطق نمیفهمی ! قدیمی هم شده دیگه کاربردی نداره. اون گنده های این انجمن مسخره به شماها یاد دادن که هرکی شدیدا باهاتون مخالفت کرد سریعا از این مغلطه به عنوان یک تیر به سمتش استفاده کنید! فکر کردن خیلی هم جواب میده. اما در جریان باش اگر فرد روبروت با ریاضیات آشنا باشه , مدلهای هندسی رو دقیق مطالعه کرده باشه فیزیک رو حسابی خونده باشه از همه مهتر هوش آنالیز اینا رو داشته باشه پای مطالعات و تحقیق شب نخوابی کشیده باشه چشماش دو سه نمره ضعیف شده باشه جلوی یه همچین آدمی این تیر شما به هدف نمیخوره عزیز .. اگر شما هم اهل مطالعه بودی . اهل تحقیق بودی . اهل زحمت کشیدن بودی تنبل و بیکار و علاف نبودی خوب متوجه میشدی که برای فهمیدن کروی بودن زمین اصلا نیازی نیست زمین رو از فضا ببینی . مدلهای هندسی و ریاضیاتی و فیزیکی با شواهد رصدی حتی از چشمات در فضا دقیق تر و قابل استناد تر به کروی بودن زمین اشاره داره همه اسنادش موجود و قابل بررسی هست ولی به شماها نمیشه ارائه داد چون شماها فیزیک نخوندید ریاضی نخوندید زحمت به خودتون ندادید پایه اولیه محکمی برای فهمیدن این دلایل ندارید و همش دنبال جفنگیاتی بودید که رنگ و لعابش جالبه و دنبالش رفتن هم هیچ نیازی به زحمت و سختی کشیدن نداره . عزیز حرف اضافه حرفهای شماست این حرفتم که میگی مگه زمین رو خودت از بالا دیدی مغلطه ای مسخره بیش نیست که راه به هیچ جایی نمیبره چون اگه طرف بگه نه بهش میگی خب پس زر نزن و اگر بگه آره هم بهش میگی خب پس دروغ نگو . پس طرف هرچی بگه در ظاهر شما پیروزی که ! این مغلطه هست عزیز مغلطه اصلا بنیاد انجمن زمین تخت بر اساس سفسطه و مغلطه هست مغالطه های کاملا شناخته شده ! شماها بشدت تنبل هستید و اهل مطالعه و زحمت کشیدن نیستید وگرنه خیلی خوب متوجه میشیدید برای فهمیدن کروی بودن زمین اصلا نیازی به دیدنش از فضا نیست

  42. توی مبحث آزادی بیان امریکا برعکس ایران از اون طرف بوم افتاده آخه آزادی بیان هم یک حدی داره یه اندازه ای داره نه به ما که برای هر اعتقادی ممکنه پوستمون رو بکنن نه به اونا که برای گفتن هر جفنگ بیمار گونه ای آزادن اگر نریم توی بحث اینکه کار خود دولت امریکا هست یا نیست, و فرض رو بر این بگیریم که نیست و اینا خودشون به وجود اومدن خب بابا مثل خر بزنید تو سرشون جمعشون کنید این دلقکهای احمق خود نما رو !!!! اینا یهو از کدوم گوری پیداشون شد؟؟؟ کی انقدر زیاد شدن؟؟؟ بابا اینا دیگه کی هستن؟؟؟

  43. زبان علم ریاضیاته ,با ریاضیات ثابت کنید زمین تخته تا دنیا براتون هورا بکشه اما اگر نمیتوانید ,دلایلی اینچنینی که میارید انقدر بچه گانه ست که جز عوام کسی باور نمیکنه….

    • اگه اشتباه نکنم نظریه ریسمان کم کم داره اشاره میکنه که نه تنها زمین دو بعدی و مسطحه بلکه مرکز جهان هم هست .شایدم اشتباه کنم .

    • کافیه یکم درباره زمین تخت تحقیق کنی
      ایه های زیادی تو قران هست که به زمین تخت , حرکت ماه خورشید روی دیسک زمین و گنبد اسمان اشاره میکنه.

    • دوست گرامی هزاران آزمایش بصورت کاملا علمی انجام شده و متاسفانه به این نتیجه رسیدن که واقعا مسطحه و هیچ انحنایی وجود نداره من خودم باورم نمیشد از 3سال پیش این نظریه ها رو میدیدم به سایتها با زبانهای مختلف سرمیزدم و ترجمه میکردم اولش خندم میگرفت این همه علم فیزیک و کارشناس و دانشمند مگه میشه ولی متاسفانه جدیدا به این نتیجه رسیدم تمام اطلاعاتی که از دوران بچگی بهمون یاد دادن یا به توعی تلقین شده چیزی جز دروغ نبوده.امیدوارم بجای تعصب بیجا و حرفای نادرست بهم کمی قبل نظرهامون تحقیق کنیم.تشکر فراوان و به امید روشن شدن حقیقت برای همه

      • هزار تا آزمایش کاملا علمی شده؟؟؟؟ یکیش رو بیار وسط ببینیم؟؟؟ تا الان هرچی گفتید جز سفسطه و مغلطه نبوده موندم کدوم بی پدر مادری به چه شکل داره با چه میزان سیبیل شماها رو چرب میکنه که بیایید وسط این دروغ ها رو بگید و دست پیش رو هم چاشنیش کنید که حرفتون حق جلوه کنه , یه آزمایش از این هزارتایی که میگید بیار ببینیم؟؟ گنده ترین حرف مفت شما زمین تخت گراها اینه که بگید سطح آب دریا و کشتی و این حرفا چون میدونید کسی نمیره آزمایش کنه چیزی که نتیجش مشخص هست برعکس جلوه بدید!!! دورغگو شماها هستید نه اون دانشمند زحمتکشی که سالها درس این کار رو خونده و منتشر کرده

  44. این احمقهایی که پافشاری میکنن که زمین تخته، بزارید خودشون رو جر بدن و اثبات الکی کنن که زمین تخته، ببینم براشون میشه نون و آب

  45. خب مگه نمیگین زمین گرده؟!! اگه زمین گرده یا اصن بیضی هستش چرا ما نمیتونیم بر عکس قبله نماز بخونیم؟ اگه گرده که برعکس قبله هم بازم قبله میشه؟

    این نشون میده که زمین تخته
    قطب شمال مرکز زمینه
    پس چرا دولت ها نمیزارن که کشتی ها به سمت قطب شمال حرکت کنن؟ چرا افراد نظامی هستن اونجا؟دلیلش اینه که قطب شمال دروازه ای به جهان های مجاور داره.

  46. من هم به زمین تخت اعتقاد دارم. راستش تا چند وقت پیش براساس شواهدی که میدیدم، تصورم میکردم زمین کروی است مثل خیلی های دیگه. اما دیدم اینطوری که نه دیده میشم نه کسی به حرفم گوش میده، بنابراین تصمیم گرفت با انجمن زمین تخت گرایان آشنا بشم. دلایلشون رو برای تخت بودن زمین خوندم و قبول کردم هرچند استاد فیزیکمون میگفت اینها دلیل نیست، سفسطه است. درعوض عمو عباس بقال سر کوچمون میگه که زمین تخته، چون اگر کروی بود، روغنهای مغازش کج بودن نه صاف. تازه تایدش هم میریخت. بنابراین بر عقیده مبنی بر تخت بودن زمین مصرتر شدم. خیلیها این روزها با من حرف میزنم و من دیگه تنها نیستم.هرچندبعضیا، منو به خل بودن و دروغ پردازی متهم میکنن و میگن خودتم نمیفهمی چی میگی، اما منو میبینن و این رو دوست دارم. پس حتما درست دارم میگم. تصاویر کره ای بودن زمین رو هم از توی اتاقم جمع کردم، ناسای لعنتی، همش دروغ بود!!! یکی ازم پرسید ناسا برای چی باید اینا رو دروغ بگه؟ چه سودی براش داره؟ خب راستش من نمیدونم چرا دروغ میگه ولی میگه.بنظر خودم و دوستام توی انجمن، این دلیل قانع کننده ای هست. حالا یک عده دانشمند و استاد بگن که زمین کروی هست، چه اهمیتی داره،مهم اینه که روغنهای عمو عباس کج نشه

  47. سلام.

    فرمودید بخاطر این به دروغ میگن زمین گرد و کروی هستش که شرکتهای هواپیمایی سود بیشتری ببرن..!!!

    اولا: در عصر تکنولژی اذعان همچین دروغی به صرف سود بیشتر، در حد یک جوک می مونه.

    دومآ: هواپیما و مسافرت هوایی مگه چند دهه است که فعالیت میکنه؟
    بنابر این قبل از اختراع هواپیما، به نظر شما چه لزومی داشته دانشمندان اون زمان به دروغ بخوان بگن زمین کروی شکله؟!!!!

    دوست عزیز این قضیه هم یک سناریویه از پیش تعریف شدست و خدا میدونه پس پرده چه اهدافی دارن از مطرح کردنش.

    • از آنجا که زمین تخت گرایی با توجیهات به ظاهر دینی بیان و توجیه می شود ، ممکن است یکی از اهداف طراحان اصلی و پشت پرده ی آن ، بی سواد قلمداد کردن (نشان دادن) خداباوران باشد.

  48. سلام. به نخودیا و گوگولیای تختسرا بگم ک ابلهک من احمقک ای پخمه ناسا و سایرین قیمتا دست خودشون هس لازم نیس هواپیما بچرخونن .قیمتو بالا میبرن . فقط میخوام پیداتون کنم و ببینم چند نفر نخود مغز پخمه داریم یا ی دلقک بیکار داره بجا همه مواد میخوره و ما رو شاد میکنه

  49. واقعا این مقاله بود مثلا حتی یکی از دلایل تخت گرایان رو درست و کامل مطرح نکردی هرکی تحقیق کنه بدون غرض مطمئن میشه زمین کروی نیست ولی برای اثبات اینکه چه شکلیه فعلا بیشتر باید تحقیق بشه و هزینه زیاد میخواد که دولتها همکاری نمیکنن مثلا چرخش زمین دور خودش خیلی مسخره است اونم با سرعتی که اینا میگن شخصی از روی آسمانخراش وزنه ای رو با فاصله دو متر از اون پایین میندازه و دقیقا توی دو متر اونورتر از آسمانخراش به زمین میرسه اگر زمین چرخش داشت وزنه باید در فاصله دو متر و چند سانتیمتر از زمین اصابت میکرد به همین راحتی البته دلایل زیادی هست

    • به به اقای پرفسور پس بگو ببینم چرا تو ماشین نشستی و ی سیب رو میندازی هوا نمیره بخوره تو شیشه عقب و میاد درست تو دستت . حتما چون دروغ میگن بهمون که ماشین داره حرکت میکنه.
      اکثر کسایی که این نظریه رو قبول دارن از علم فقط الف با شو یاد گرفتن و طبق اون نظر میدن

    • جناب پروفسور مانی : استاد بزرگ برو یکمی در مورد اینرسی در فیزیک مطالعه کن که نیایی اینجا حرف به این خنده داری و کودکانه ای بزنی !!!!! افتادن وزنه از آسمون خراش که برسه پایین باید کجا بخوره زمین با توجه به سرعت چرخش زمین در موارد مربوط به اینرسی تعریف میشه عمو جون نه پرت و پلایی که جنابعالی گفتی! والا کتاب لولو خورخوره نیست تابحال هیچکس رو هم نخورده که بهش نزدیک نمیشی ! یکمی کتاب بخون که نیایی اینجا این حرفهای مسخره رو بزنی

    • جاذبه دوست عزیز

      • جاذبه علت سقوط هست دوست گلم . ما با علت سقوط کاری نداریم با محل سقوط کار داریم جناب آقای مانی به محل برخورد به زمین اشاره کرد که بر اساس چرخش زمین چرا اینجوریه و چه نقطه ای باید فرود بیاد . این پاسخش میشه اینرسی

  50. موشک فرستادن نمیخواد نقاطی توی دنیا هست که میشه انحنای زمین رو دید مثل قله اورست . برین عکس های کوهنوردها رو ببینین و اگه خیلی شک دارین خودتون یه سر برید!
    سوال پرسیدن اشکال نداره تعصب بده. از پنجره هواپیما هم دیده میشه انحنای زمین. و اگه شیشه رو از عمد طوری درست کردن که تصویر رو انحنا بده پس چرا وقتی هواپیما روی زمینه افق انحنا نداره؟!

  51. اینا رو ولش کن بگو دلار الان چنده؟

  52. من دو روزه مریض شدم فقط بخاطر اینکه چندتا بی مغز کله پوک تو زندگیشون2جزء قرانو ن عربیشو ترجمه فارسیشم نخوندن ایاتی ک به صراحت کره وی بودن زمینو چرخش ب دورخودشو چرخش تو مدار خورشیدی همشو دقیقأگفته طرف س خط معنی قرانونخونده دقیقأ حرف خدارو برعکس میکنه ب راحتی باقرانو دین بازی میکنه بخاطر جهالتش انقد کج فهمی کردین خداهم قاطی کرده هزاربارگفته ما ازهرچیزی مثال زدیم شاید اندیشه کنن.گفته ما ایاتو به روشنی نازل کردیم شاید بفهمن ولی بازنمیفهمن جلوافتاب نشینیدداغه مغزتونو بخار کرده الان شما همه کاراتون غریزیه چون مغزی نمونده فرمان بده ب اندام کاش حرف دین وسط نبود خنده8سالمون جوربود خدایا کم می افریدی باکیفیت می افریدی خط تولید افرینشو انقد حجم تولیدبالابوده فقط پشت هم فقط تولید کردیا البته همیشه فرشته های مسئول گابلمه های عقلو شعورو درک و قدرت تفکرو اینجورچیزارو بهشون شک داشتم واقعأ شیطونی میکنن یانه ک بلخره مطمعن شدم اره شیطونی میکنن مثلأ خدا میگه مغز ادماروبیارین این وسط مسط تا یدفعه یدونشو با مغزخر عوض میکنن یا شعور عوض میکنن شعور بادوم زمینی جاش میزارن یا درک اسب ابی رو میزارن بعدشم میشینن میخندن واقعأ بااین حرفا ب شیطونیایه فرشته ها مطمعن شدم.اقایه پرفسور بالتازار انقد خوشحال شدی فک کردی یدفعه از لبو فروشی با چهارچرخ شدی بزرگ ترین دانشمند تاریخ فرضیه موشک چطوری برمیگرده سرجاه همه ان درکف نظریت میمونن میگن دمشگرم باقالی فروش ولبوفروش دنیارو ناسا و فیزیکو کل دانش دانشمندارو ترررر زد توش رفت حرف میزنی خوشحالم میشی یخورده روش فک کنی بد نیس شما فک کن چرا یه موشک بعد2000هزار کیلومتر چرادقیق میخوره ب هدف برا این فک کنی جوابشو بفهمی نشستنشم میفهمی پروفسور بالتازار اونی که میره بالا موشکه دمپایی پاره نیستا حتمأ تو دمپایی پاره رو باموشک اشتباه گرفتی ببین مجیدجان دلبندم اونی کی بادست یه مترمیندازی بالا شوت میشه ده متراونطرف ترش میاد پایین دمپایی اونی ک دقیق سرجاش برمیگرده موشکه دمپایی یتیکه پلاستیکه هیچی نداره بهش بفهمونه کجا هدایت بشه ولی موشک چیزیه که یچیز بهش وسل میکنن برنامه حرکت کردنو جایه برخوردشو تعریف میکنن هر جا قراره بشینه یابرخورد کنه همونجا میشینه الان فهمیدی بعدشم گردش زمین دورخود با گردش فضایه خالی جو یعنی لایه اتمسفرو اوزن تمام این لایه ها با فضایه داخل جو زمین به همون شدتی ک زمین میچرخه لایه ها و جو هرچی ک داره حتی ذره هایه معلقو اکسیژن و هرچی ک هست به همون شدت میچرخه و با گرانش و فشار اتمسفر و جاذبه جوری نظم دارن که همشون ب مقداری ک باید باشه کارشونوانام میدن یخورده ناهماهنگ بشه یکی از این موارد یا بیشتر بشه یاکمتر همچی نابود میشه بخاطرهمین گردش سریع و فشار جو و جاذبه هم هست که چیزایی ک روسطح زمینه پرت نمیشن ب اطراف و اب دریا جم نمیشه پایین زمین راستی حالا ی چالش دارم براتون اگه زمین تخت بود اسم انتخاب کردین براش اخه دیگ نمیشه بگی کره زمین بریدجایه کل کل دنبال نخودسیاه اسم انتخاب کردن.مغزفندقی انقد ناسا فقط برا پول بلیت دروغ میگه مثلأ دوبله پول بگیرن مسیر6ساعته رو18ساعت میرن که دوبله پول بگیرن 12ساعت رو اسمون اضافه ول میچرخن مگه ولگردن یعنی استدلال تون برا دروغ ناسا جوریه ک ادم میشنوه از نشیمنگاهش ادم شاخ درمیاره بابا فکرکن حرف بزن لامصب2+2=یه مغزگندیده دوازده صدم.به این راحتی.انصافأیچیزمیگم بشین حساب بکن روش فک کن ببین منطقیه یانه شمامی مسیر6ساعته رو18ساعت میرن ک اندازه 12ساعت اضافه پول بگیرن درسته اخه پشکل خر تو این تئوری فرق ماباحیوانات قدرت تفکرو عقلمونه هرکی وکیوم مغزشو بازنکرده بمیره خدا چوب تو أستینش میکنه ها اون دنیا نگی نگفتی خدا اینکارومیکنه بعضیا مثل حیوان زندگی نکنن اخه ناراحت میشه عقل داده اشرف مخلوقاتش کرده انقد امتیازبهش داده ولی با اسب ابی یکی باشه و یجور این دنیارو ببینن.شمافرض کن برای مثال براهرساعت پروازهزارتومن میگیرن اگه6ساعت واقعشوبرن6هزارتومن میشه نرخ بلیتشون ولی مسافتو جوری میرن18ساعت بشه18هزار تومن بگیرن اینجا12ساعت اضافه میکنن که12هزارتومن با کلک سوار کردن اضافه میگیرن درسته دقیقأحرفتون میشه این دیگه حالا از دیدگاه شماجایه6ساعت18ساعت پروازمیکنن یعنی12ساعت اضافه پس ب نسبت ساعتش اضافه پول پول میگیرن که میشه 12هزار باکلاهبرداری اضافه گرفتن ازهرمسافرانقدبگیرن سالانه کلی پول میشه پس ناسا حق داره مردمو تو جهل نگه داره درامدشودربیاره تمام منطقتون اینه خب باید ترررر زد ب این منطق!!!چراباید تررر زد؟الان میگم!؟شما کله پوک های محترم جنابان باقالی فروش ولبو فروش دانشمند عالم وعاقل مثل باقالی ولبو فروختنتون حساب کردین ک ب اینجارسیدن اگ درست حساب میکردین ب اینجا نمیرسیدین!!خب حالا نظر واقعی ب این وضوع.شما شدیدأ اشتباه میکنید چرا؟چون فقط پول اضافه رو دیدید درصورتی ک فشار نیوردید ب مغزتون هزینه هاشم ببینید بابت12ساعت پرواز الکی ک12هزارتومن پول میگیرن عوضش12ساعت اضافه هواپیماروهواست12ساعت سوخت مصرف میکنه12ساعت به عمر پروازی هواپیما اضافه میشه 12ساعت استحلاک بیشتز داره پس12ساعت از ساعت پروازیش از دست میره12ساعت حقوق کارمنداش بیشتر میشه 12ساعت سرویس دهیشون ب مسافرابیشترمیشه اونوقت اینارو کم کنی چقدر میمونه ک بخوان با ناسا که بودجه ش ده هامیلیارد دلاره نصف کنن یعنی انقد زیادمیشه درصد ناسا که سالانه صدهامیلیارد دلار هزینه میکنه مطمعنأ اگه برا سهم بلیتش رو حساب کنی اندازه بودجه ی کاوشگرساختن یایه ماهواره ساختنشم نمیشه چه برسه بیشتر بودجه ناسا بهش سهم برسه بخاطر اون انقد دروغ بگن بجز اون عقل کل برای اون شرکت هواپیمایی6ساعت واقعی شو بره همون6هزارتومن پول درستشو بگیره براش بیشتر سود داره تابخاطره سه برابر گرفتن پول بلیت 3برابر پرواز کنه ازچندجهت بصرفس هم پولی ب ناسابابت درصد نمیدن هم خدمات دهی ب مسافر کمتره ازاین نظر که اگ6ساعت پروازکنن خیلی وقتا ساعات پرواز جوری میشه فقط ی میان وعده بدن و موقع ناهار یا شام موقع نشستن پرواز باشه ولی تو12ساعت الکی چرخیدن مجبورن3وعده غذا بدن ک200تامسافرداشته باشن600وعده غذامیشه ب خیال شمااینا راهو3برابر میکنن ک 3برابر پول بگیرن همون راه درستو 3بار برن پول 6ساعتوبگیرن بهتره ک اینجوری کلی پول ب ناسانمیدن یعنی ادعا مزحکی داری میکنی راه بیشتر میچرخونن پول بیشتر بگیرن انگار پیکان جوانان با تاکسی متره

    • از احمقی مثل تو ک نمیتونه درباره خدا درست حرف بزنه انتظاری نیست کروی یا تخت بودن زمین رو درک کنه

    • من کاری به درست بودن اینکه زمین تخته یا نه ندارم چون فرقی به حالمون نداره،ولی اینکه میگی تو قرآن گفته زمین کرویه اصلا اینجور چیزی نیست،جاهایی هم که از لفظ چرخش استفاده کرده دقیقا زمینو مستثنی کرده از بقیه،مثلا واشمس تجری لمستقر لها،و حتی آیه های زیادی هم داریم که بیشتر به تخت بودن زمین برمیگرده مثلا اینکه گفته ما زمین را مانند فرشی گسترانیدیم یا زمین را امتداد دادیم و غیره،دارم میگما من طبق خطبه اول نحج البلاغه و هزارتا دلیل علمی دیگه قبول دارم که زمین کروی هستش ولی اینکه شما میگین تو قرآن هم در این مورد باشه منکه ندیدم

    • مرا بر خشک مغزی های زاهد گریه می آید

      به غیر از اشک حسرت نیست باری نخل ماتم را

  53. سعیدجان بسه فکرکن چرا این موضوع روپیش اوردن به رسول الله اونایی ک تئوریه توطعه میدنم ازخودشونن چند دهه هست ی طرحی ریختن گندبزنن ب دین چند میلیارددلار سالانه هزینه میکنن برایه این کار چند ساله به طور محرمانه چندتا دانشمندو جمع کردن اینا متن ساده رو تفسیر قرانو بعد عددیه قرانو روشهای وا کاویه قرانو موبه مو برسی کردنو هنوزمیکنن فقط یک تناقض گویی توش پیداکنن که از ریشه بزنن نتونستن چن تامورد سطحی مطرح کردن مثل شکستن مورچه ها خندیدن گفتن بچه ام میدونه مورچه نمیشکنه خدایی ک میگین همه رو افریده اندازه بچه نمیدونسته چی خلق کرده درکمال تعجب باازمایشات معلوم شد مثل شیشه س بدن مورچه و میشکنه این بزرگترن تیرشونه چن وقت بعد موشکشون رفت بالا زمین گرد بود خیلیا ب دینوخداشک میکنن.سعیدجان تومیگی همه این داستانا فقط بخاطرپول بلیت هواپیماس بعدش فکرنمیکنی جایه این داستان ب پاکردن انقدری قدرت دارنو و میتونن نرخ بلیتی ک به قول خودت راه6ساعته رو18ساعت برن بخاطرپولش خب مگه احمقن عزیزم نرخ بلیتو انقد میبرن بالان راه6ساعته رو همون6ساعت میرن پول60ساعت میگیرن کیه که وجود کنه حرف بزنه تازه شما کل اعضای حذبتون نمیدونین مقیاس طول امر هواپیماچیه اگر سال بود حرفتون درست بود مثل میگفتن این هواپیما20ساله امرش چه 20سال روزی 23ساعت پروازکنه چه تو بیست سال5ساعت پرواز کنه اگراین بود حق داشتین ولی متأسفانه امر هواپیما برحسب مدت زمان پروازیشه یعنی امرش با مثلأ ده هزارساعت پروازه پس هیچوقت احمق نیستن مسیر6ساعته رو 18ساعت هواپیماروبچرخونن12ساعت تو هرپرواز الکی بخاطر مقداری پول بیشتر رو هوانگه دارنو از امرش کم کنن اسطحلاک هواپیما هرساعتش فوق العاده هزینه بره بغییرازاون بعد پایان امرش چن میلیون دلار پولی ک بابت خریدش دادن باید بره قبرستون هواپیماها پس حساب کنی نسبت ب یخورده پول بیشتر منطقی نیست انقد هواپیما الکی رو هوا ول بچرخه

  54. حرف اینا همش راست و ناسا دروغ میگه من میخواهم ثابتش کنم:اگر زمین به دور خودش می‌چرخید پس چرا موشکی که به بالا فرستاده میشه و وقتی که بر میگرده باید در نقطه دیگری از زمین فرو بیاید پورت همان موشک که وقتی برگشت در همان نقطه ثابت فرود آمد

  55. دوره گالیله نیست که یکی بگه تخته یکی بگه گرده.
    گرد بودن زمین به اثبات رسیده و باتوجه به اون همه مسائل زمین شناسی و مسائل فراتر ازون ینی کهکشان ها و منظومه ها توجیه شدن.
    تلسکوپ هابل مث جنگده قاهر ما ماکت نبود که واقعی بود!
    عکس‌هایی رو هم که از زمین فرستاده دیگه کامل گویای این مسئله هست. اینم که آژانس‌های هواپیمایی میخوان از مردم پول بچاپن خیلی کوته فکرانس.
    امیدوارم بجای اینکه این همه هزینه روی یه نظریه باطل انجام بشه بودجش رو موارد جدید خرج بشه.

  56. میگم کاش گجت نیو یک نفرو به عنوانه گرد گرا و منو به عنوانه نماینده تخت گرا ها در ایران دعوت کنه بشینیم مناظره کنیم ببینیم کی میتونه مردمو قانع کنه

    • اگر گجت نیو تو رو به عنوان یک دلقک انتخاب کنه مطمعنا خیلی موفق تر میشی چون چیزی که مردم میخوان پتانسیلش در تو وجود داره

  57. منظور از اینی که زمین گرد نیست چیه ینی دقیق گرد و کروی نیست
    یا میگین که تخته
    تخت نمیشه که باشه خطوط هوایی هواپیما یا هرچی دیگه وقتی سوار شی دور میزنی سر جای اولت اگه تخت بود چجور میشد پس
    حالا شاید گرد گرد کروی نباشه یکم بیضی باشه

  58. ینی چی زمین گرد نیست.مگه همچین چیزی ممکنه.مفتی های وهابی هم میگن زمین صافه
    همینمون مونده تو قرن 21 بگیم زمین صافه

    • چون مفتی ها از این نظریه حمایت کردن دلیل نمیشه که
      مفتی ها میگن اون وره زمین جهنمه که دروغه
      ما صاف گراها فرقه انحرافی زیاد داریم یه سری ها هم میگن لبش کوه یخه که اونم غلطه

  59. لطفا یکی بگه که اگه ناسا زمینو گرد نشون بده چه نفعی میبره و اینم نمونه که بیشتر ایرانیا فقط بخاطر خودنمایی و یا اینکه نشون بدن خیلی روشنفکرن این نظریه رو تایید میکنن درصورتی که همه میدونن که اگه مریخ گرده دلیلی بر صاف بودن زمین نیست

    • ناسا و شرکت های هوایی سودشونو از بلیت هواپیمایی که به نا حق مسیرو طولانی میکنه میبرن برای همینه که میخان فکر کنی گرده
      برزیل با ما ۶ ساعت فاصله داره نا ۱۸ ساعت

  60. اگه زمین تخته پس دریا هم باید تخت ترین قسمت زمین باشه پس خیلی دوست دارم که توجیه این دوستان رو برای شعاع دید 30 کیلومتری روی دریا رو بشنوم.

    • چشم انسان ضعیفه نمیتونه ۱۰۰ کیلومتریو ببینه که

    • اتفاقا آب بزرگترین ضربه ایه که گرد گراها خوردن.سطح آب همیشه ی خدا صاف بوده و هیچ وقت منحنی نشده همین بزرگترین دلیلیه که گرد بودنش تکذیب میکنه.شما مسیرهای رودهایی که از جنوب به شمال زمین بقول گردگراها رو ببینی متوجه میشی چیزی به اسم جاذبه وجود نداره ..ممنون که پرسیدی برعکس دوستان که فقط تقلید کردن و فحاشی بی دلیل میکنن…کمی تحقیق و تأمل دوستان هرکی هر سؤالی داشت به تین آیدی در تلگرام پیام بده بدون تعصب جوابش کاملا علمی دریافت میکنه.
      @majidsb

      • چه ربطی به رودخونه داره !
        رودخونه ها بیشترشون البته از یه کوهی سرچشمه میگیرن و با توجه به شیب کوه حرکت میکنن و دقیقا بر اساس جاذبه است😑😑
        حتی رود هاییم که از کوه سرچشمه نمیگیرن هم به سمتی میرن شیب بیشتری داره(فقط امیدوارم نگین زمین پستی بلندی هم نداره😂

  61. البته ما صاف گراها چندین رگه هستیم یه سریمون از جمله من با دیوار های یخی مخالفیم ومعتقدیم این نظریه انحرافی بوده و تهت تاثیره گیم او ترونزه ولی به هر حال دولت ها نمیزارن کار رو پیش ببریم

    • شما میگید بهتون دروغ گفتن؟
      خب اخه به چ دلیلی اگه تخت باشه یا صاف چ سودی به حال اونا داره که شما نفهمید؟

      • دوست عزیز کامنتامو بخونی جواب همهی سوالاتونو دادم

        • من یکی تمام کامنتهای شما پرفسور فرهیخته رو خوندم , یه مشت سفسطه بافتی بهم که فکر کنم خودتم کلی بهش خندیدی ….. میدونی داستان چیه سعید عزیز زمین تخت گرا ها دو مدل هستن ……. احمق و گمراه و خرافاتی و نوع دومش شارلاتان و حقه باز تو از نوع دومش هستی چون کامنت هات داره نشون میده که خودتم به جفنگیاتی که میگی باور نداری

          • جنابعالی اصلا معنی سفسطه رو می دونی مدام ازش استفاده می کنی بعد خودت از دو سه تا مغلطه استفاده می کنی؟ حمله به طرف مقابل مظلوم نمایی
            جواب طرفتو بده چرا مدام از حمله به طرف مقابل استفاده می کنی؟

            • حرف شما کاملا درسته دوست عزیز بله این دقیقا حمله به شخص هست و حمله به شخص هم مغلطه حساب میشه اما دوست عزیز مغلطه جایی معنا داره که مبحث برای اثبات باشه من توی این فید نمیخوام چیزی رو ثابت کنم چون برای مبحث اثبات باید هر دو طرف منطقی باشن اینجا و در این فید استثنا من نیومدم چیزی رو ثابت کنم که بخوام جوابی به این بابا بدم اینجا من فقط دارم این دوستان رو تفکیک میکنم .. حالا فرض هم بگیر بحث اثبات بوده و به قول شما مغلطه بوده مظلوم نمایی کجاش بوده و مداوم چیه دوسه تا چیه سه چهارتا چیه؟؟ اگر فکر کردی من اینجا اومدم چیزی رو به ایشون ثابت کنم که بخوام جوابشو بدم سخت در اشتباهی , از نظر من شکل زمین دقیقا همون جوری هست که ایشون میگه

          • جواب ابلهان خموشیست.

    • من هم به زمین تخت اعتقاد دارم. راستش تا چند وقت پیش براساس شواهدی که میدیدم، تصورم میکردم زمین کروی است مثل خیلی های دیگه. اما دیدم اینطوری که نه دیده میشم نه کسی به حرفم گوش میده، بنابراین تصمیم گرفت با انجمن زمین تخت گرایان آشنا بشم. دلایلشون رو برای تخت بودن زمین خوندم و قبول کردم هرچند استاد فیزیکمون میگفت اینها دلیل نیست، سفسطه است. درعوض عمو عباس بقال سر کوچمون میگه که زمین تخته، چون اگر کروی بود، روغنهای مغازش کج بودن نه صاف. تازه تایدش هم میریخت. بنابراین بر عقیده مبنی بر تخت بودن زمین مصرتر شدم. خیلیها این روزها با من حرف میزنم و من دیگه تنها نیستم.هرچندبعضیا، منو به خل بودن و دروغ پردازی متهم میکنن و میگن خودتم نمیفهمی چی میگی، اما منو میبینن و این رو دوست دارم. پس حتما درست دارم میگم. تصاویر کره ای بودن زمین رو هم از توی اتاقم جمع کردم، ناسای لعنتی، همش دروغ بود!!! یکی ازم پرسید ناسا برای چی باید اینا رو دروغ بگه؟ چه سودی براش داره؟ خب راستش من نمیدونم چرا دروغ میگه ولی میگه.بنظر خودم و دوستام توی انجمن، این دلیل قانع کننده ای هست. حالا یک عده دانشمند و استاد بگن که زمین کروی هست، چه اهمیتی داره،مهم اینه که روغنهای عمو عباس کج نشه

      • مگه نه اینکه یکی از اصلی ترین دلایل کروی شکل بودن زمین اینه که کشتی ها در دریا در افق دید ما به علت انحنای زمین محو میشن، خب اینو خیلی راحت میشه با یه دوربین سوپر زوم اثباتش کرد که کاملا غلطه شما یا هرکسی که فکر میکنه زمین کرویه میتونه این دوربین رو تهیه کنه و خودش به این موضوع پی ببر که هرچقدر کشتی میخواد دور بشه با توجه به اینکه هر هشت مایل بایک درجه انحا داشته باشه ولی هر چقدر هم کشتی دور بشه با دوربین فوق سوپر زوم قابل مشاهدست. من خودم کسی بودم که وقتی کسی به من مگیفت زمین کروی نیست و تخته ساعتها بهش میخندیدمو مسخرش میکردم ولی بعد از اینکه یکمی کنجکاو شدم و دربارش تحقیق کردم دیدم واقعا زمین تخته اینکه علت دروغ گفتن ناسا یا هر ارگان دیگه رو واقعا کسی درک نمیکنه که چرا اینجوری برخورد میکنند ولی وقتی میبینم با اینهمه عکسهای ماهواره ای که به قول خود ناسا هر روزه تهیه میشه به تازگی قاره ای جدید کشف میشه به نام آنتارکتیکا و ورود کشورها به اونجا طبق توافقهای انجام شده پنجاه کشور به هیچ عنوان قانونی نیست و به شدت از ورود افراد به این ناحیه جلوگیری میشه.در اینجا یک سوال خیلی بزرگ پیش میاد اونم اینه که مگه میشه زمین بعد از این همه کتکنولو ژرژشف

        • آقا سعید شما بدون شک داری دروغ میگی, شما با چنین دوربینی چنین چیزی رو مشاهده نکردی, چون اگر مشاهده کرده بودی حتما همون چیزی رو میدیدی که من و بسیاری از دوستان دیگم دیدیم (پایین رفتن کشتی به دلیل انحنای زمین) و از دوستان عزیز هم که این کامنت رو میخونن خواهشمند هستم هرجوری که شده چنین دوربینی رو تهیه کنن و خودشون نگاه کنن تا بهشون ثابت بشه که آقا سعیدی که اینجا کامنت میذاره این حرفش یک دروغ بیش نیست و همه اونایی هم که چنین چیزی رو میگن چون فکر میکنن شما حوصله انجام چنین آزمایشی رو ندارید خیلی راحت این مدل دروغی رو بیان میکنن, حتما با یک دوربین بسیار قوی و بقول ایشون سوپر زوم از ساحل به این مورد نگاه کنید تا خودتون با چشم خودتون ببینید کشتی به چه زیبایی در میره پایین و پشت انحنای زمین گم میشه

      • مگه نه اینکه یکی از اصلی ترین دلایل کروی شکل بودن زمین اینه که کشتی ها در دریا در افق دید ما به علت انحنای زمین محو میشن، خب اینو خیلی راحت میشه با یه دوربین سوپر زوم اثباتش کرد که کاملا غلطه شما یا هرکسی که فکر میکنه زمین کرویه میتونه این دوربین رو تهیه کنه و خودش به این موضوع پی ببر که هرچقدر کشتی میخواد دور بشه با توجه به اینکه هر هشت مایل بایک درجه انحا داشته باشه ولی هر چقدر هم کشتی دور بشه با دوربین فوق سوپر زوم قابل مشاهدست. من خودم کسی بودم که وقتی کسی به من مگیفت زمین کروی نیست و تخته ساعتها بهش میخندیدمو مسخرش میکردم ولی بعد از اینکه یکمی کنجکاو شدم و دربارش تحقیق کردم دیدم واقعا زمین تخته اینکه علت دروغ گفتن ناسا یا هر ارگان دیگه رو واقعا کسی درک نمیکنه که چرا اینجوری برخورد میکنند ولی وقتی میبینم با اینهمه عکسهای ماهواره ای که به قول خود ناسا هر روزه تهیه میشه به تازگی قاره ای جدید کشف میشه به نام آنتارکتیکا و ورود کشورها به اونجا طبق توافقهای انجام شده پنجاه کشور به هیچ عنوان قانونی نیست و به شدت از ورود افراد به این ناحیه جلوگیری میشه.در اینجا یک سوال خیلی بزرگ پیش میاد اونم اینه که مگه میشه زمین بعد از این همه کشف تکنولوژی قسمتی هم مونده باشه که هنوز کشف نشده باشه واقعا خنده دار نیست توروخدا مثل اوایل زمان خود من رفتار نکنین فقط کافیه یک مقدارتحقیق کنین و متعصبانه رفتار نکنین چرا وقتی زمین میچرخه اهرام ثلاثه مصر و مجسمه ابولهول دقیقا خط راس نوک هر هرم با یه ستاره خاص در یک امتداد هست و در مجموع سه هرم در امتداد سه ستاره هستند چرا وقتی خورشید ما که از نظر اندازه اصلا قابل مقایسه با اندازه زمین و ماه نیست و فاصله ای که ناسا و اندازه ای که ناسا درباره خورشی و ماه مطرح کرده مگر میشود که سایه اینها بر روی یکدیگر بیفتد شما حساب کنین و یک آزمایش ساده انجام بدید ببینین ایا سایه یه تیله میتونه کاملا روی یک دایره به اندازه زمین فوتبال رو بپوشونه فقط کمی فکر کنین خواهش میکنم دوباره میگم فقط متعصبانه حرف نزنین. متشکرم

        • آقا سعید شما بدون شک داری دروغ میگی, شما با چنین دوربینی چنین چیزی رو مشاهده نکردی, چون اگر مشاهده کرده بودی حتما همون چیزی رو میدیدی که من و بسیاری از دوستان دیگم دیدیم (پایین رفتن کشتی به دلیل انحنای زمین) و از دوستان عزیز هم که این کامنت رو میخونن خواهشمند هستم هرجوری که شده چنین دوربینی رو تهیه کنن و خودشون نگاه کنن تا بهشون ثابت بشه که آقا سعیدی که اینجا کامنت میذاره این حرفش یک دروغ بیش نیست و همه اونایی هم که چنین چیزی رو میگن چون فکر میکنن شما حوصله انجام چنین آزمایشی رو ندارید خیلی راحت این مدل دروغی رو بیان میکنن, حتما با یک دوربین بسیار قوی و بقول ایشون سوپر زوم از ساحل به این مورد نگاه کنید تا خودتون با چشم خودتون ببینید کشتی به چه زیبایی در افق میره پایین و پشت انحنای زمین گم میشه

          • البته یه مورد دیگه هم هست.جناب vista شاید درک ما واقعا محدوده.به تمرین و ارزیابی زیادی نیاز داره.مثلا مسءله دیدن سراب و مه در مورد دوربین مطرح نیست.
            همچنین گفتین انحنای زمین.ولی ما‌موج هم داریم.طبق تحقیقات من این امکان وجود داره که موج روی موج یک نوع انحنا ایجاد کنه که کشتی بتونه در پشتش مخفی بشه.
            حالا میخواین قبول کنین.میخواینم دروغگو فرضمون کنین.
            من بی تعصب دنبال علمم.

            • آقا سینا حتی اگر فرضیه شما هم درست باشه که نیست باز هم حرف آآقاسعید اون بالا دروغ هست چون ایشون دارن با سراحت بیان میکن که به اون شکلی که ما میگیم پایین نمیره بلکه محو میشه ….. آقا سینا اگر واقعا دنبال علم هستی و فکر میکنی موج عامل این موضوع یک افسر نیروی دریایی رو پیدا کن و ازش بپرس چرا رادار رزم ناو جنگی هواپیما به اون کوچکی تا بردی نزدیک600 کیلومتر به راحتی دیتکت میکنه ولی ناو رو با سطح مقطع صدها برابر بیشتر روی180 کیلومتر …. و ازش بپرس چرا ارتفاع دکل رادار روی این موضوع موثر هست؟ اصلا هم بهش نگو بحث زمین مطرحه , ببین چه جوابی بهت میده … اینجوری ابهام موج هم برات برطرف میشه اگر واقعا دنبال علمی بدون تعصب حرف میزنی دنبالش

        • آقا سعید من یک سوال دارم.
          فاصله ی مستقیم تهران تا مشهد حدود 700 کیلومتر.
          اگه زمین تخته پس چرا خورشید در تهران حدود نیم ساعت دیرتر طلوع می کنه.؟

      • سلام داداش
        لطفا پیویتو بده بیام ازت سوالاتی دارم

        • بابا چه کاریه یعنی نسل بشر چند قرنه سره خودش به خاطره هیچ و پیچ شیره میماله جمع کنین تخت و پختو سیاره زمین اگه شعور داشت از شعور شما مغزش حیف نمیتونم بگم