مودم های اینتل

مودم های اینتل و مدیاتک قدرت‌بخش آیفون 9، آیفون Xs و آیفون Xs پلاس خواهند بود

بنا بر گزارشی جدید، مودم های اینتل و مدیاتک قدرت‌بخش تعداد زیادی از گوشی های آیفون 9، آیفون Xs و آیفون Xs پلاس خواهند بود. اما این موضوع چه تاثیری بر تجارت کوالکام دارد؟

به دنبال نبرد پتنتی اپل با کوالکام، حالا شایعات و اخبار مختلف در رابطه با کنار گذاشتن مودم های کوالکام، با سرعت بیشتری در حال انتشار هستند. پیش از این اعلام شده بود اغلب آیفون های 2018 با مودم های اینتل برای اپراتورهای GSM عرضه خواهند شد. اما در مورد اپراتورهای CDMA همچون ورایزن و اسپرینت در آمریکا، اپل به ناچار باید از محصولات کوالکام استفاده کند و این دقیقا همان حق امتیازی است که مدیران می‌خواهند از پرداخت آن فرار کنند.

در کنار اینتل که از مودم های گیگابیت LTE آن در اغلب آیفون های 2018 اپل استفاده خواهد شد، مدیاتک نیز با اهالی کوپرتینو همکاری می‌کند. اینتل در مقایسه با مدیاتک سهم کمتری در بازار مودم های بی سیم دارد و سازندگان چینی تراشه‌های موبایل نیز دستاوردهای خوبی در فناوری گیگابیت LTE داشته‌اند (مودم هواوی در میت 10 پرو، اولین مودم با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه در موبایلی با تولید انبوه است). در این صورت، اپل برای کنار گذاشتن کوالکام، در موقعیت خوبی قرار دارد. این در حالی‌ست که بخش زیادی از درآمد کوالکام، از تامین مودم برای گوشی های آیفون تامین می‌شود.

گفته می‌شود اپل در همکاری با اینتل، مشغول طراحی مودم 5G است. در این صورت، با عرضه آیفون های 2018، دیگر شاهد عملکرد ضعیف مودم های بی سیم این تلفن های هوشمند نخواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه