تراشه اگزینوس 9810 گوشی گلکسی S9

زمان معرفی تراشه اگزینوس 9810 گوشی گلکسی S9 مشخص شد

سرانجام زمان معرفی تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ (Exynos 9810) مخصوص گوشی های خانواده گلکسی اس 9 مشخص شد. این تراشه هم رده تراشه مدرن اسنپدراگون 845 کوالکام است.

کمپانی کوالکام حدود سه هفته پشپ بود که از تراشه مدرن اسنپدراگون 845 پرده برداری کرد. این آخرین تراشه موبایلی کوالکام مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری، نظیر نسل پیشین خود، اسنپدراگون 835 است. از مهم‌ترین گوشی‌هایی که از اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت خواهند گرفت، می‌توان به دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ اشاره کرد. البته نسخه‌های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چینی این گوشی‌ها هستند که به تراشه مذکور تجهیز می‌شوند.

نسخه‌های دیگر گلکسی اس 9 که برای سایر بازارهای جهانی (از جمله ایران) تدارک دیده می‌شوند، همگی از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ قدرت خواهند گرفت. سامسونگ بر همین اساس قصد دارد پرچمدار تراشه‌های خود را در 4 ژانویه، (14 دی ماه) معرفی کند. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها نام این تراشه، اگزینوس 9810 خواهد بود.

سامسونگ در اکانت توییتری خود تیزری از تراشه اگزینوس 9810 خود را منتشر کرده است. در این توییت منتشر شده، برای توصیف این تراشه موبایلی سامسونگ از عبارت «فراتر از یک جزء» استفاده کرده است. چنین عبارتی می‌تواند نشان دهنده‌ی آن باشد که سامسونگ در چیپ جدید خود از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی استفاده کرده است. برخی از گزارش‌ها حتی نشان می‌دهند که شاید سامسونگ از هسته‌های جداگانه اختصاصی برای انجام وظایف هوش مصنوعی در تراشه اگزینوس 9810 استفاده کند، اما تا بدین لحظه چنین چیزی تایید یا تکذیب نشده است.

تراشه اگزینوس 9810 گوشی گلکسی S9

ملاقات با اگزینوس 9810 در گلکسی اس 9

همانطور که گفته شد سامسونگ تا چند روز آینده از این تراشه رسما پرده برداری خواهد کرد و نخستین محصولی که از آن میزبانی می‌کند نیز،‌ اعضای خانواده Galaxy S9 هستند. اما چه زمان می‌توان عملکرد این تراشه را دید؟ سامسونگ قصد دارد این دو گوشی جدید را در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه برگزار می‌شود معرفی کند. اگر شما هم مشتاق هستید تا عملکرد این تراشه موبایلی را از نزدیک مشاهده کنید، باید تا چندین هفته دیگر صبر کنید!