گوشی وان پلاس 5

قابلیت تشخیص چهره به گوشی وان پلاس 5 نیز اضافه شد

قابلیت تشخیص چهره به لطف نسخه بتای جدید سیستم عامل OxygenOS به گوشی وان پلاس 5 نیز افزوده شد. تکنولوژی تشخیص چهره وان پلاس را برای اولین مرتبه در وان پلاس 5 تی دیده بودیم.

وان پلاس از زمان چند سال قبل، گوشی های موبایل خود را به حسگر اثر انگشت مجهز می‌کند. محل قرارگیر این سنسور ثابت بوده و همیشه داخل دکمه فیزیکی هوم جاسازی می‌شود. این سبک طراحی بعد از وان پلاس 2 در وان پلاس 3، وان پلاس 3 تی و وان پلاس 5 نیز دیده شد.

اما در وان پلاس 5 تی شاهد دو تغییر مهم بودیم. طراحی بدون حاشیه این گوشی سبب شد بعد از حذف دکمه هوم، حسگر اثر انگشت به پنل پشتی منتقل شود. علاوه بر آن، یک سیستم امنیتی جدید نیز به دستگاه اضافه شد تا بتوان به جای انگشت، به وسیله صورت خود قفل گوشی را گشود. فناوری تشخیص چهره وان پلاس به اندازه تکنولوژی به کار رفته در فیس آیدی اپل پیشرفته است، اما در چند تست نشان داد سرعت و دقت بسیار خوبی دارد.

گوشی وان پلاس 5 دومین محصول مجهز به فناوری تشخیص چهره این شرکت است

این شرکت بعد از معرفی تکنولوژی یاد شده وعده داد آن را به گوشی وان پلاس 5 نیز خواهد آورد. تنها کاربرانی که در برنامه بتای سیستم عامل OxygenOS (نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید برای وان پلاس) ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند قابلیت تشخیص چهره را به گوشی وان پلاس 5 خود اضافه کنند. در آپدیت نرم افزاری جدید، پچ امنیتی ماه دسامبر نیز گنجانده شده است. به عنوان سایر تغییرات این به‌روزرسانی می‌توان به اضافه شدن میانبرهایی در لانچر، بهینه‌سازی لرزش گوشی، رفع مشکلات اتصال به شبکه وای فای و بهینه‌سازی کلی سیستم عامل دستگاه اشاره کرد.