بازی واقعیت مجازی

مردی حین اجرای یک بازی واقعیت مجازی، به طور تصادفی خود را کشت!

حین اجرای بازی های واقعیت مجازی، انسان به درون دنیای مجازی کشیده شده و به اوج توهم می‌رسد، اما هرگز فکر نمی‌کردیم اجرای بازی واقعیت مجازی سبب خودکشی شود. اکنون می‌بینیم بازی VR می‌تواند تا این اندازه خطرناک باشد!

احتمالا تاکنون ویدیوهایی از افرادی که حین قرار داشتن هدست واقعیت مجازی بر روی سرشان، حرکات جسته و گریخته زیادی انجام داده و یا به نحوی ترس خود را نشان می‌دهند دیده‌اید. احتمالا به این افراد به دیده تمسخر نگاه کرده‌اید، مگر اینکه حتی یک مرتبه هدست واقعیت افزوده بر روی سر خود قرار داده باشید.

برخلاف واقعیت افزوده که ترکیبی از دنیای واقعی و اشیای مجازی است، واقعیت مجازی تماما دنیایی خیالی بوده و بسته به هدست و بازی واقعیت مجازی انتخاب شده، ممکن است انسان را به اوج توهم ببرد، به همین دلیل باور کردن خیالی بودن سقوط از ارتفاع و یا دیدن یک موجود وحشتناک در زمان اجرای بازی تقریبا غیر ممکن است. متاسفانه این توهم به جایی رسیده که فردی در روسیه، در زمان اجرای یک بازی واقعیت مجازی به طور تصادفی خودش را کشته است.

بر اساس گزارش اخیر، مردی 44 ساله وقتی مشغول اجرای یک بازی واقعیت مجازی بوده، لیز خورده و با شدت به یک میز شیشه‌ای برخورد کرده است. این مرد به خاطر شدت جراحات وارد شده به وی و خون زیادی که از او رفته بود، جانش را از دست داد.

در زمان اجرای بازی واقعیت مجازی مراقب اشیایی که در پیرامون قرار دارند باشید

بر اساس گفته‌های RT World News، اگر این فرد بعد از زخمی شدن بازی را متوقف و برای درمان خود اقدام می‌کرد، احتمال نجات پیدا کردن وجود داشت، اما متاسفانه با همان وضعیت به ادامه بازی پرداخته و سبب شده خون‌ریزی زیاد، جانش را بگیرد. فراموش نکنید در زمان پوشیدن یک هدست واقعیت مجازی، دیگر از دنیای اطراف و محیط واقعی پیرامون خود هیچ اطلاعی نخواهید داشت. در نظر گرفتن این موضوع، حین اجرای بازی واقعیت مجازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که برخلاف زمان دیدن فیلم، احتمالا جهش‌های مختلفی به اطراف خواهید داشت. پس بهتر است محیطی کاملا مستقل برای بازی در نظر بگیرید. در چنین اتاقی نباید هیچ وسیله‌ای سر راه قرار داشته باشد تا بلکه بتوان آزادانه به هر طرف جهش کرد.