کیت تعویض باتری آیفون iFixit

قیمت کیت تعویض باتری آیفون iFixit برای جذب کاربران کاهش یافت

کیت تعویض باتری آیفون iFixit مجموعه‌ای بسیار کامل و مناسب به منظور عوض کردن باتری آیفون است. اگر سرعت گوشی اپل شما نیز کاهش یافته و به دنبال تعویض باتری آیفون خود هستید، می‌توانید کیت تعویض باتری آیفون iFixit را با قیمتی پایین خریداری کنید.

iFixit، محبوب‌ترین شرکتی است که کاربران از ویدیوهای آن برای یادگیری چگونگی تعمیر گوشی های موبایلشان استفاده می‌کنند. این شرکت از مدت‌ها قبل کیت‌های مختلفی را برای مقاصد گوناگون به فروش می‌رساند. در این کیت‌ها، بسته به هدف آن ابزارهای مختلفی وجود دارد. به عنوان نمونه در کیت تعویض باتری آیفون iFixit یک باتری اورجینال به همراه مجموعه‌ای از ابزارها به منظور باز کردن پنل پشتی گوشی وجود دارد.

از مدت‌ها قبل، کاربران از کاهش یافتن سرعت آیفون‌های قدیمی خود گله داشته و اپل را به انجام این کار به صورت عمدی متهم می‌کردند. مدتی بعد و بر اساس بررسی‌های تخصصی مدیر عامل شرکت Geekbench اعلام شد باتری، مقصر کاهش سرعت آیفون با گذر زمان است. وقتی اعتراضات به اوج خود رسید و دیگر امکان رد کردن ادعای عمدی بودن قضیه وجود نداشت، اپل به خاطر کند کردن عمدی آیفون های قدیمی از کاربران عذرخواهی کرد.

نحوه‌ی تعویض باتری آیفون برای جلوگیری از کاهش سرعت گوشی

قیمت کیت تعویض باتری آیفون iFixit در حالت عادی، بسته به باتری مدل انتخاب شده بین 39 تا 49 دلار متغیر بود، اما اکنون و بعد از هجوم تعداد زیادی از کاربران برای تعویض باتری آیفون‌های خود، به 29 دلار کاهش یافته است. این اتفاق زمانی افتاد که اپل اعلام کرد هزینه تعویض باتری برای کاربران آیفون 6 و به بعد، از اواخر نخستین ماه سال 2018 به 29 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. این طرح تا آخر سال 2018 برقرار است. پیش از این، هزینه تعویض باتری نزد نمایندگی‌های اپل بیش از 70 دلار بود.

البته قیمت کیت تعویض باتری آیفون iFixit تنها برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس 29 دلار بوده و کیت‌های مخصوص مدل‌های پایینتر، ارزانتر هستند. این تیم حتی برای آیفون 4 اس نیز یک کیت مخصوص به قیمت 25 دلار در نظر گرفته است. در مجموعه‌های به فروش رسیده توسط iFixit، نه تنها باتری، بلکه تمامی ابزارهای لازم برای گشودن دستگاه نیز وجود دارد.

کیت تعویض باتری آیفون iFixit یا طرح ویژه اپل؟

پیش از اینکه اپل مجبور به عذرخواهی شده و برای راضی نگه داشتن کاربران، هزینه عوض کردن باتری را به میزان زیادی کاهش بدهد، هزینه استفاده از کیت‌های iFixit تقریبا نصف هزینه‌ سپردن گوشی به نمایندگی‌های اپل بود، به همین دلیل کاربران ریسک‌های تعویض به دست خود را به جان خریده و این کار را انجام می‌دادند. اما اکنون که خرید کیت تعویض باتری آیفون iFixit و همچنین سپرده گوشی به نمایندگی‌های اپل هر دو 29 دلار هزینه در بر دارند، به نظر می‌رسد استفاده از طرح اپل عاقلانه‌تر است، چرا که گوشی خود را به دست افراد ماهر سپرده و دیگر ریسکی وجود نخواهد داشت.

نحوه‌ی تعویض باتری آیفون برای جلوگیری از کاهش سرعت گوشی

تیم iFixit همیشه به اهمیت انجام تعمیرات به وسیله خود کاربران تاکید داشته است. همانند یک سربازی که باید بداند چطور اسلحه خود را باز و بسته کند، کاربران امروزی که به میزان زیادی به گوشی هوشمند خود وابسته هستند نیز باید نحوه تعمیر آن را به خوبی بدانند. این شرکت برگشت قیمت‌ها به حالت عادی و یا ثابت باقی ماندن آن‌ها بعد از اتمام طرح ویژه اپل با آغاز سال 2019 را مشخص نکرد.

در حال حاضر، از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای عدم استفاده از طرح ویژه اپل (برای کاربران دارای دسترسی به نمایندگی‌های شرکت) وجود ندارد، مگر اینکه کاربری واقعا قصد ماجراجویی داشته باشد. اهمیت سپردن گوشی به دست افراد متخصص و رسمی، برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اهمیت بسیار بیشتری دارد، چرا که این دو مدل دارای قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب بوده و استفاده از کیت تعویض باتری آیفون iFixit به منظور باز کردن دستگاه، به احتمال بسیار زیاد به از بین رفتن این قابلیت منجر می‌شود. اگر امکان دسترسی به نمایندگی‌های اپل برایتان مقدور نبوده و یا برای تعویض باتری آیفون به دست خودتان مصمم هستید، می‌توانید از مطلب زیر برای فراگیری نحوه انجام این کار استفاده کنید.