نمایشگر 88 اینچی 8K

ال جی اولین نمایشگر 88 اینچی 8K دارای پنل OLED دنیا را معرفی کرد

اولین نمایشگر 88 اینچی 8K همراه با پنل OLED، به دست شرکت ال جی معرفی شد. این نمایشگر 8K ال جی دارای ابعاد بسیار بزرگی بوده و به لطف استفاده از فناوری OLED کیفیت خارق‌العاده‌ای دارد. در ادامه بیشتر با نمایشگر OLED جدید ال جی آشنا می‌شویم.

با توجه به نزدیک شدن به نمایشگاه CES 2018 روز به روز محصولات دیجیتال بیشتری معرفی می‌شوند. نمایشگرها از جمله محصولاتی هستند که در این نمایشگاه بر سر آن‌ها رقابت شدیدی بین شرکت‌های مختلف دنیای تکنولوژی وجود دارد. ‌آن‌ها تلاش می‌کنند تکنولوژی نمایشگرهای خود را به‌روز کرده و آن‌ها را به رزولوشن و ابعاد بیشتری مجهز کنند. نمایشگر 88 اینچی 8K جدید ال جی نیز با تکیه بر همین موضوع معرفی شده است. ال جی مدعی است این محصول، نخستین تلویزیون 8K دارای ابعاد 88 اینچ در جهان است.

همانطور که مدتی پیش طی انتشار یک مقاله به آن اشاره کردیم، خرید تلویزیون‌های 4K امروز بسیار راحت شده و با کمترین مبلغ می‌توان تلویزیون‌ها و نمایشگرهای دارای این وضوح تصویر را خریداری کرد. زمانی خرید یک تلویزیون دارای این رزولوشن به خاطر قیمت‌های چند ده میلیونی آن‌ها برای بسیاری یک رویا بود، اما اکنون با صرف حدود 2 میلیون تومان می‌توان چنین نمایشگرهایی برای منزل و یا محل کار خود خریداری کرد.

با توجه به همین موضوع انتظار داریم تلویزیون‌های مجهز به وضوح تصویر 8K بیشتری طی سال‌های آینده مشاهده کنیم. طبق ادعای ال جی، نمایشگر 88 اینچی 8K آن‌ها دارای رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل است که در مقایسه با فول اچ‌ای 16 برابر و در مقایسه با یو اچ‌دی 4 برابر بیشتر محسوب می‌شود.

این شرکت کره‌ای معتقد است به خاطر استفاده از فناوری OLED، نمایشگر جدید ضخامت فوق‌العاده کمی دارد، چرا که برخلاف فناوری LCD برای پخش محتوا نیازی به بک لایتینگ نیست. علاوه بر آن، برای ساخت دستگاه به اجزای کمتری نیاز است که به کاهش هزینه‌های ساخت منجر خواهد شد. همچنین یکی از اصلی‌ترین مزایای فناوری OLED مصرف انرژی فوق‌العاده پایین آن است.

نمایشگر 88 اینچی 8K

توسعه نمایشگر 88 اینچی 8K با پنل OLED سکوی پرشی بزرگ برای ال جی است

به عقیده معاون رییس و مدیر ارشد فناوری LG Display، توسعه موفق نخستین نمایشگر 88 اینچی 8K دارای پنل OLED دنیا، گامی بزرگ برای ال جی محسوب شده و توانایی‌های خارق‌العاده و ظرفیت‌های تکنولوژی OLED را نشان می‌دهد. فناوری یاد شده به زودی پرچمداری دنیای نمایشگرها را به دست خواهد گرفت. این مقام مسئول اعلام کرد LG Display سرعت تحقیق و توسعه در فناوری OLED را افزایش داده و در آینده‌ای نزدیک، محصولاتی خاص و کاملا متفاوت به مردم عرضه خواهد کرد. ال جی همانند روال سال‌های قبل، این نمایشگر را پیش از شروع نمایشگاه CES 2018 معرفی و بخشی از ویژگی‌های آن را تشریح کرد. برای اطلاع دقیق از قابلیت‌ها، قیمت و زمان عرضه محصول به بازار باید تا آغاز این نمایشگاه منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این که خیلی بزرگه و برای مصارف خاص اما به طور کلی، تا 1-2 سال دیگه قطعا تلویزیون های 4K فراگیر خواهند شد اما متاسفانه شبکه های ایران هنوز HD نشدن D:

  2. حالا این که دستگاهه مزخرفیه ولی در خصوصه فیلم mother باید بگم یه فیلم دوزاریه مسخررو گندش کردن کلا ۱ ربه اولش خوب بود بعد رفت تو فاز اصاب خورد کنی و بلوا و اشوب