ربات انسان نمای ورزشکار

Kengoro ، ربات ورزشکار انسان نما

Kengoro ، نام یک ربات ورزشکار انسان نما با ساختار اسکلتی عضلانی انسانی است که توسط تیم رباتیک ژاپنی ساخته شده. این ربات حرکات ورزشی انجام می دهد و حتی عرق می ریزد! Kengoro بهترین ربات آموزشی برای ورزشکاران خواهد بود.

یک گروه رباتیک ژاپنی، ربات ورزشکار انسان نما ساخته است که آناتومی شبیه به ساختار عضلانی اسکلتی انسان را دارد. این ربات با نام Kengoro شناخته می‌شود. Kengoro با انجام یک سری از تمرینات، از جمله شنا رفتن و دراز و نشت، می تواند توانایی‌های انسانی خود را نشان دهد.

آزمایشگاه JSK در دانشگاه توکیو توسعه دهنده اصلی این ربات ها بوده. Kengoro پیشرفته‌ترین نسل ربات های Kenta است که از سال 2001 تولید شد.

هدف این تحقیق، توسعه رباتی است که می‌تواند به عنوان نمونه کاملاً انسانی عمل کند و می تواند انواع حرکات ورزشی را برای بهبود تجزیه و تحلیل عضلات ورزشکاران انجام دهد. همچنین باید به قابلیت های علمی تخیلی دخیل در ساخت این ربات انسان نما نیز اشاره کرد.

ربات انسان نما

پیشرفته‌ترین ربات ساخته‌شده تیم رباتیک یعنی Kengoro، ساختاری پیچیده‌تر از نسل‌های پیشین خود دارد، اما شاید جالب‌ترین سیستم موجود در این ربات، ایجاد سیستم عرق ریزی است. ظاهراً عملکرد سیستم شبیه به حالت انقباض عضلات انسان است، اما این فرایند نیز عملی برای جلوگیری از گرمایش بیش از حد خواهد بود که آب را درون قاب اسکلت بدن این ربات حرکت می‌دهد و موجب می‌شود تا از محفظه‌های اطراف بدن آن به صورت بخار خارج شود.

Kengoro تمرینات انسان وار سخت خود را به نمایش گذاشت، و درحالی‌که این ربات قابلیت های فوق انسانی همچون دیگر ربات ها را ندارد (مانند آخرین رباتی بوستون داینامیکس که می‌توانست پشتک بزند)، کیفیت عملکردی کاملاً غیرمنتظره‌ای همچون انسان را از خود نشان می‌دهد.

این پژوهش جدید در مجله Science Robotoics منتشر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. آخه این به چه دردی میخوره من بدونم خیلی خوبه

  2. به نظر من ربات ها از نظر توانایی به اندازه کافی پیشرف کردن الان دیگه باید ظاهرشونو درست کنن

  3. شرافتا همه چیز دیده بودیم بجز ربات بدنساز!! 😂😂😂

  4. ربات ورزشکار به چه کاری میاد آخه؟

  5. ورزشکار برای چی دیگه

  6. چرا این رباتا انقد بیریختن؟

  7. هوش مصنوعی آخر کار دست انسان میده ولی خیلی جالب بود

  8. یک تفنگ بدن دستش، همه رو می کشه

    با تشکر