سیستم ترمز CBC

معرفی سیستم ترمز CBC در خودرو

حتما شما هم بارها در هنگام خواندن مشخصات یک خودرو به عنوان ترمز CBC برخورد کرده اید، اما سوال اینجاست، سیستم ترمز CBC چیست وچگونه عمل می‌کند. در ادامه با معرفی سیستم ترمز سی بی سی با ما همراه باشید.

سیستم ترمز CBC یا Corner Braking Control را می‌توان سیستم ترمز گیری در پیچ ترجمه کرد. در اکثر خودروها هنگام عبور از پیچ های تند و معمولی شاهد بر هم خوردن تعادل خودرو به سمت خارج پیچ هستیم، به این شکل که وزن و فشار بیشتری از خودرو روی چرخ های بیرونی پیچ قرار می‌گیرد وچرخ های داخل پیچ وزن و فشار کمتری را تحمل می‌کنند.

در اینگونه شرایط در صورتی که راننده مجبور به فشردن ترمز برای کنترل خودرو شود، سیستم ترمز فشار هیدرولیک برابری را در هر محور به چرخ های دو طرف می ‌فرستد در حالی که عملا چرخ های بیرونی پیچ متحمل فشار بیشتری شده و نیاز به دریافت فشار هیدرولیکی بیشتری دارند؛ سیستم ترمز CBC وظیفه توزیع متوازن فشار هیدرولیک بر حسب شدت پیچیدن خودرو را در اختیار دارد، به این معنی که بر حسب شدت پیچیدن خودرو، نیروی ترمز را در هر یک از چرخ ها به صورت نامساوی توزیع می‌کند تا خودرو در پیچ ها پایداری بیشتری داشته باشد. با سیستم ترمز CBC راننده می‌تواند تجربه رانندگی بدون استرس بیشتری داشته باشد.

سیستم ترمز CBC در خودرو های شاسی بلند که مرکز ثقل بلند و وزن بیشتری نسبت به سایر خودرو ها دارند بسیار کاربرد دارد، البته امروزه در بسیاری از خودرو های سواری و حتی موتورسیکلت ها هم از این سیستم استفاده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چه حوصله ای دارم من پاشودم اومدم اینجا سر کشی بابا من دیگه کیم ????

  2. به امید روزی که تمام مردم ایران بتونن از خودرو استاندارد و ایمن استفاده کنند. تا شاهد از دست رفتن عزیزانمون نباشیم…

  3. بی ام و سری ۷ جدید من بجز این ۴ تا اپشن دیگه هم برای ترمز داره

  4. واقعا ترمز خوب و کیسه هوا تقریبا 60% ایمنی تشکیل میدن

    _______

    در جواب این دوست پایینی هم باید بگم اتفاقا عملکرد ترمز پراید با توجه به وزنش خوبه!! شما پژو 405 ندیدی…

  5. این سیستم تو اروپا از سال 2012 ضروری شده برای همه خوردو ها

  6. ترمز فقط پراید D:

    جاده نم داشته باشه ترمز بگیری رفتی اون دنیا