شارژ بی سیم- پتنت شارژ بی سیم از راه دور

پتنت شارژ بی سیم از راه دور اپل به همراه قابلیت زمانبندی شارژ

اپل به تازگی با همکاری US Patent و Trademark Office، پتنت شارژ بی سیم از راه دور خود را ثبت کرده است. این اختراع قابلیت زمانبندی شارژ را نیز در خود به همراه دارد.

به طور معمول، ثبت پتنت شارژ بی سیم از راه دور اپل که شامل شارژ با سیم و بی سیم می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال، تمرکز این شرکت بیشتر به اصل موضوع شارژ بی سیم از راه دور است.

در کنار ارائه راه حل شارژ بی سیم از راه دور، این پتنت دارای یک سیستم زمان‌بندی شارژ منحصربه‌فرد است که کاربران را قادر می‌سازد تا انتقال شارژ بی سیم را به طور دلخواه تنظیم کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید ابتدا آیفون و سپس آی پد و پس از آن بقیه دستگاه های خود را به ترتیب شارژ کنید.

این سیستم شارژ بی سیم از راه دور اپل همانند دستگاه WattUp شرکت Energous است که دارای تکنولوژی شارژ بی سیم از راه دور است که اخیراً توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) تأیید شده. با این حال، WattUp فاقد سیستم زمان‌بندی شارژ است.

پتنت شارژ بی سیم از راه دور

پتنت شارژ بی سیم از راه دور اپل یادآور می‌شود که شارژ را از طریق لینک انتقال بی سیم، ارسال می‌کند و این سیستم ممکن است یک آداپتور با درگاه های مختلف برای ارسال شارژ داشته باشد.

این شرکت اعلام کرده که دستگاه های الکترونیکی که می توانند شارژ شوند ، شامل دستگاه هایی مانند تلفن های همراه، ساعت های مچی هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت ها باشد. علاوه بر این، آداپتور آن می‌تواند شارژ را از هر دو طریق سیم و از طریق امواج بی سیم ارسال کند.

اپل دو پتنت مجزا را ثبت کرده است. یکی از آن‌ها مربوط به برنامه‌ریزی برای یک شارژر واقعاً بی سیم است، درحالی‌که یکی دیگر از این موارد، پنهان کردن تجهیزات شارژ بی سیم درون ساختارهای دیگر، مانند محوطه، مبلمان، وسایل نقلیه و غیره است. اولین  پتنت در تاریخ 9 ژوئن 2017 ثبت شد و دومی در تاریخ 1 ژوئن 2017. درحالی‌که هر دو برنامه چند روز پیش منتشر شد، هیچ یک از آن‌ها تأییدیه ای دریافت نکرده‌اند.