گوشی منعطف گلکسی ایکس

گوشی منعطف گلکسی ایکس سامسونگ دارای نمایشگر حساس به فشار خواهد بود

بر اساس پتنت‌های سامسونگ، گوشی منعطف گلکسی ایکس این شرکت به یک صفحه نمایش حساس به فشار مجهز می‌شود. داشتن نمایشگر حساس به فشار سبب بهبود فوق‌‌العاده شیوه تعامل کاربر با گوشی می‌شود.

سبک طراحی گوشی موبایل طی دو سال اخیر کمی متحول شده است، اما همچنان نمی‌توان این تغییرات را بنیادی و اساسی عنوان کرد. پتنت‌هایی که اخیرا درباره محصولات آتی شرکت‌های گوشی‌ساز مختلف منتشر شده است نشان می‌دهد طی سال‌های آتی، روال ثابت و خسته‌کننده طراحی گوشی های هوشمند با تغییری اساسی رو‌ به رو خواهد شد. یکی از پرچمداران این مسیر، گوشی منعطف گلکسی ایکس سامسونگ است که از حدود 7 سال پیش در انتظار معرفی آن هستیم!

گوشی منعطف گلکسی ایکس سامسونگ دارای طراحی منحصربه‌فردی است

یکی از ویژگی‌های این گوشی، ساخته شدن از موادی است که سبب می‌شود با فشار، دستگاه کمی خم شود. این عمل به گوشی اجازه می‌دهد میزان فشار وارد شده را اندازه‌گیری کند. در صفحه‌ نمایش‌های لمسی مقاومتی قدیمی نیز تقریبا از چنین شیوه‌ای استفاده می‌شد. مجهز شدن به یک نمایشگر قادر به اندازه‌گیری میزان فشار وارد شده سبب می‌شود کاربران قادر باشند به شیوه‌ای متفاوت با رابط کابری دستگاه ارتباط برقرار کنند.

اما اگر به گوشی نیازی نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در پتنتی دیگر شاهد یک ساعت هوشمند همه کاره و بسیار مجهز هستیم که تقریبا تمامی ابزارهای ضروری بر روی آن قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت، دوربین، سنسور مجاورت و دیگر موارد همگی بر روی این ساعت کار گذاشته شده است. البته در این پتنت، ساعت ضخامت بسیار کمی دارد، در حالی که قطعات زیادی بر روی آن سوار شده است.

پتنت ساعت هوشمند سامسونگ

پاشنه آشیل ساعت‌های هوشمند باتری ضعیف آن‌ها است، اما این مرتبه سامسونگ تصمیم گرفته بدون افزایش ضخامت گجت، ظرفیت باتری آن‌ را به وسیله قرار دادن یک منبع ذخیره‌سازی نیروی اضافی در بند ساعت افزایش بدهد. این باتری به شیوه‌ای خارق‌العاده منعطف بوده و برای بستن بند ساعت به دور مچ مشکلی به وجود نخواهد آورد.

امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری درباره محصولات واقعی مرتبط با این پتنت‌ها به دست بیاوریم. در هر صورت سامسونگ قدم‌هایی بزرگ در راستای تغییر سبک بازی برداشته و انتظار داریم در سال 2018، گجت‌هایی شگفت‌انگیزی توسط این غول کره‌ای معرفی شود.