ال جی G7

جمع‌بندی شایعات گوشی پرچمدار ال جی G7 ؛ طراحی، مشخصات فنی و زمان عرضه

گوشی پرچمدار ال جی G7 تا چند هفته دیگر به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در این مطلب قصد داریم تمامی شایعاتی که درباره گوشی ال جی جی 7 تاکنون منتشر شده است را بررسی کرده و درباره پرچمدار سال 2018 ال جی از نظر مشخصات فنی، قابلیت ها، قیمت، طراحی و زمان عرضه به نتیجه برسیم.

با پشت سر گذاشتن اولین هفته سال جدید میلادی و نزدیک شدن به کنگره جهانی موبایل، به رویداد معرفی تعداد قابل توجهی از پرچمداران سال 2018 نزدیک می‌شویم. اغلب شرکت‌های گوشی‌ساز، نخستین پرچمداران خود را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌کنند، رویدادی که تا برگزاری آن کمتر از دو ماه (ابتدای اسفند ماه) زمان باقی مانده است.

ال جی همانند بسیاری از گوشی‌سازان، در سال 2017 دو پرچمدار معرفی کرد. نخستین پرچمدار آن پیش از رونمایی V30، گوشی G6 بود. شرکت در طراحی این مدل تغییرات زیادی اعمال کرد، به طوری که ال جی جی 6 جزو نخستین محصولات دارای طراحی بدون حاشیه در سال 2017 محسوب می‌شود. متاسفانه برخلاف ال جی وی 30، این گوشی در سایه پرچمداران قدرتمند بازار موبایل تقریبا محو شد، اما به نظر قرار نیست چنین اتفاقی برای ال جی جی 7 رخ بدهد.

ال جی G7

البته ال جی G6 در مقایسه با پرچمدار سال 2016 این شرکت که از آن به عنوان محصولی فاجعه‌بار یاد می‌کنند بسیار بهتر بود و شاهد پیشرفت‌های زیادی در آن بودیم، اما معرفی گوشی هایی همچون سامسونگ گلکسی اس 8 سبب شد این محصول آن طور که باید در بازار به محبوبیت نرسد.

برخلاف سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، درباره ال جی G7 اطلاعات کاملی در دسترس نیست، با این حال می‌توان بر اساس اخبار و شایعاتی که تاکنون پیرامون آن منتشر شده است درباره این گوشی نتیجه‌گیری کرد.

این گوشی ال جی G7 نیست!

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده است، ال جی تصمیم دارد از خیر سری G گذشته و با معرفی نخستین پرچمدارش در سال 2018، سری جدیدی را برای پرچمداران خود معرفی کند. این تغییر بعد از سال‌ها و معرفی چند محصول تحت این سری به وقوع خواهد پیوست.

در سال 2012 نخستین گوشی از سری G با نام ال جی اپتیموس جی معرفی شد. در ادامه این محصول شاهد رونمایی جی 2، جی 3، جی 4، جی 5 و سپس پرچمدار سال 2017 این شرکت بودیم. طبق گزارش Digital Daily ال جی تصمیم دارد نام‌گذاری محصولات آتی را با دو رقم انجام بدهد، پس بعید نیست پرچمدار پیش روی آن با نام جی 70 معرفی شود و سپس در نیمه‌های سال شاهد رونمایی وی 40 باشیم!

ال جی G7

دلیل این تغییر چیزی جز چند تصور پیرامون دیدگاه کاربران نیست، به طوری که تصور می‌شود پایین بودن عدد 6 در مقایسه 8 (گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، آیفون 8) سبب می‌شود کاربران، پرچمدار ال جی را پایینتر از رقبای خود ببینند. در هر صورت این تصمیمی است که این شرکت کره‌ای اتخاذ کرده و به احتمال زیاد آن را اجرایی خواهد کرد. با این حال، به خاطر عدم تایید رسمی خبر، در مطلب کنونی نخستین پرچمدار ال جی در سال 2018 را ال جی G7 خطاب می‌کنیم.

ال جی جی 7 از اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد

یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعف مدل پیشین سری G در مقایسه با دیگر محصولات برتر بازار موبایل، عدم مجهز شدن آن به تراشه‌ای یکسان با سایر پرچمداران بود. اسنپدراگون 835 مغز متفکر برترین گوشی های موبایل اندرویدی سال 2017 محسوب می‌شد، اما ال جی جی 6 با وجود به دوش کشیدن نام پرچمدار، به تراشه‌ای ضعیف‌تر مجهز شده بود.

اسنپدراگون 821 به کار رفته در این گوشی جزو قدرتمندترین تراشه‌ها در سال سال 2017 محسوب می‌شود، اما در مقایسه با اسنپدراگون 835 حرفی برای گفتن ندارد. عدم تجهیز به برترین چیپست موبایل کوالکام، یکی از اصلی‌ترین دلایلی بود که سبب شد G6 خیلی زودتر از سایر رقبا به بازار عرضه شود، چرا که دیگر گوشی‌سازان منتظر دریافت اسنپدراگون 835 برای راه‌اندازی خطوط تولید خود بودند.

اسنپدراگون 845

اما پیش‌بینی می‌کنیم در ال جی G7 این اشتباه مجددا تکرار نشود. بر اساس گزارش The Investor، ال جی از مدت‌ها قبل برای ساخت پرچمدار جدید خود با استفاده از اسنپدراگون 845، با کوالکام وارد مذاکره شده است. در آخرین ماه سال گذشته، لیستی متشکل از دستگاه‌های موبایل قدرت گرفته از اسنپدراگون 845 در سال 2018 منتشر شد و در این لیست شاهد نام ال جی G7 نیز بودیم. زمان عرضه این گوشی دومین ماه سال جاری میلادی اعلام شده بود که با تاریخ برگزاری کنگره جهانی موبایل مصادف است.

این تراشه در مقایسه با مدل پیشین پیشرفت‌های زیادی داشته و از نظر عملکرد پردازشی، تحلیل داده‌های دوربین، پهنای باند مودم، قدرت پردازشگر گرافیکی و میزان مصرف انرژی به میزان زیادی بهبود پیدا کرده است. اگر مغز متفکر ال جی G7 همین تراشه باشد، فاصله آن با سامسونگ گلکسی S9 در مقایسه با فاصله زیادی که بین جی 6 و گلکسی اس 8 وجود داشت از بین خواهد رفت. به این ترتیب رقابت آن‌ها بر سر بهینه‌سازی نرم افزاری و نحوه توسعه اندروید برای استفاده هر چه بهتر از اسنپدراگون 845 خواهد بود.

با توجه به روال سال گذشته بعید می‌دانیم استفاده از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی مجددا حالت پیش‌فرض پرچمداران باشد، پس ال جی جی 7 نیز همانند سایر مدل‌ها به احتمال بسیار زیاد به حداقل 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی مجهز می‌شود. البته، در صورت وجود 4 گیگابایت حافظه اصلی در آن، نمی‌توان این گوشی را ضعیف خطاب کرد، چرا که سرعت گوشی بیشتر از سخت افزار، به نحوه بهینه‌سازی نرم افزار برای استفاده از سخت افزار موجود بستگی دارد.

باز هم دوربین دوگانه به کار خواهد رفت

ال جی مدت‌ها است روال ثابت و خاص خود را در پیاده‌سازی دوربین‌های دوگانه در پیش گرفته است. شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید گوشی های موبایل مجهز به دوربین دوگانه دارای سنسور دوم تله فوتو و یا سیاه و سفید کرده‌اند، اما سنسور دوم از نوع سوپر واید همچنان در انحصار ال جی است.

ال جی وی 30

پرچمداران این شرکت در سال‌های اخیر به دوربینی دوگانه متشکل از یک سنسور عادی و یک سنسور دارای زاویه بسیار باز مجهز شده‌اند، قابلیتی که سبب می‌شود بتوان بدون عقب رفتن، اشیای بسیار بیشتری را در قاب تصویر جای داد. مهمترین کاربرد چنین دوربینی، عکاسی از مناظر طبیعی و محیط‌های باز است. بعید می‌دانیم ال جی در گوشی G7 این روال را تغییر بدهد، اما از آنجایی که رزولوشن سنسورها در G6 در مقایسه با G5 افزایش یافت و همچنین این شرکت در V30 برای نخستین مرتبه در دنیای موبایل از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 استفاده کرد، احتمال اعمال مجدد این تغییرات وجود دارد.

ال جی وی 30

در سال 2017، دوربین پرچمدار سری G این شرکت دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی عادی مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 13 مگاپیکسلی دارای زاویه باز مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 بود. وضعیت این دوربین در پرچمدار سری V همین سال باز هم بهبود پیدا کرد، به طوری که رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی به ترتیب به 16 مگاپیکسلی و f/1.6 و برای سنسور سوپر واید به 13 مگاپیکسل و f/1.9 رسید. انتظار داریم در صورت عدم بهبود این دو فاکتور در سنسورهای دوربین دوگانه ال جی جی7، عقب‌گردی در مقایسه با وی 30 رخ ندهد.

پرچمدار ال جی به نمایشگر منحنی OLED مجهز می‌شود

ال جی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از طراحی بدون حاشیه در گوشی خود بهره برد و به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرد، اما سامسونگ در کنار رعایت این موضوع، نمایشگری AMOLED و دارای انحنا از هر دو طرف در پرچمدارش به کار برد و به این ترتیب نگاه‌ها را از پرچمدار ال جی دور و به سمت خود جذب کرد. اما ال جی هر دو مورد را در دومین پرچمدار خود رعایت کرد؛ گوشی V30 دارای نمایشگری منحنی از نوع OLED است و یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش علاقه‌مندان به آن، دقیقا همین مورد است. انتظار داریم ال جی رو به عقب حرکت نکرده و در ال جی جی 7 نیز از چنین نمایشگری استفاده کند.

ال جی وی 30

پنل OLED به کار رفته در ال جی V30 بهترین نمونه‌ای نبود که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، اما در مقایسه با گوشی جی فلکس 2 در سال 2015 که باز هم به این نوع پنل مجهز شده بود پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است. استفاده از چنین صفحه نمایشی سبب می‌شود ال جی G7 تبدیل به یک ایستگاه پایه قدرتمند برای هدست واقعیت مجازی گوگل دی دریم شود، قابلیتی که در مدل پیشین این سری امکان‌پذیر نبود.

زمان معرفی ال جی حی 7 نزدیک است

بر اساس لیست متشکل از نام محصولات قدرت گرفته از اسنپدراگون 845 که در بالا به آن اشاره کردیم، ال جی جی 7 در دومین ماه سال جاری میلادی (نیمه‌های بهمن تا نیمه‌های اسفند) عرضه خواهد شد. دو مدل پیشین یعنی جی 6 و جی 5 به ترتیب در روزهای بیست و ششم فوریه (هفتم اسفند) و بیست و یکم فوریه (دوم اسفند) سال‌های 2016 و 2015 معرفی شده بودند که مصادف با زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل است. از آنجایی که نمایشگاه MWC 2018 امسال در روز بیست و ششم فوریه آغاز خواهد شد، انتظار داریم قبل و یا بعد از شروع آن شاهد رونمایی رسمی ال جی G7 باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اشتباهی که در مورد سخت افزار G6 تکرار کرد مجدد انجام نده + یه دوربین محشر مثل دوران G4 تمیییز می تونه تبدیلش کنه به یکی از بهترین های 2018، چون ال جی برند دوست داشتنیه

    منتظر معرفی رسمی G7 هستیم

  2. احتمالا اسمش دیگه G نباشه

    من خودم قبل عرضه G6 کلی مشتاقش بودم اما واقعا واقعا بعد اینکه یکی از دوستام خرید و دوربینش دیدم پاک ناامید شدم! سخت فزارش هم که تمیز اندازه پرچمدارهای 2015 بود نه 2016…

    امیدواریم ال جی دوست داشتنی، با G7 (پرچمدار بهدیش هرچه اسمش باشه) همه ذوق زده کنه و ما منتظرشیم

  3. عه بعضی جاها گفته بودن که اسم پرچمدار جدید عوض میشه دیگع از سری جی خارج میشه که