ده چیپست موبایلی برتر سال 2017

ده چیپست موبایلی برتر سال 2017 به گزارش AnTuTu

در این نوشتار قصد داریم ده چیپست موبایلی برتر سال 2017 را که بر اساس گزارش نرم افزار محک‌زنی چینی AnTuTu مشخص شده‌اند را معرفی کنیم.

در طی یک دهه اخیر،‌ دنیای گوشی‌ها هوشمند دستخوش تغییرهای بزرگ و کوچک فراوانی شده است. از بهبود کیفیت دوربین‌ها، عرضه نمایشگرهای باکیفیت، توسعه سیستم‌های ارتباطی جدید و… گرفته تا استفاده از هوش مصنوعی در گوشی موبایل. با این حال یک چیز همچواره ثابت بوده است. همانطور که حدس زدید، آن‌چه که تغییر نکرده جایگاه کمپانی آمریکایی کوالکام به عنوان برترین سازنده چیپست موبایلی در دنیا است.

ده چیپست موبایلی برتر سال 2017

بر اساس لیست ده چیپست موبایلی برتر سال 2017 که توسط AnTuTu فراهم شده است، چیپست اسنپدراگون 835 که پرچمدار کوالکام در سال 2017 بود، با در اخیتار داشتن 15.54 درصد از سهم بازار، در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آن اسنپدراگون 820 با 12.14 درصد از سهم بازار و نمونه ارتقا یافته آن یعنی اسنپدارگون 821 با 10.42 درصد از سهم بازار، در جایگاه‌ دوم و سوم قرار دارند. این دو چیپست نیز پرچمداران سال 2016 کوالکام بودند.

ده چیپست موبایلی برتر سال 2017

جایگاه چهارم نیز با 7.45 درصد از سهم بازار در اختیار چیپست اختصاصی هوآوی یعنی کیرین 960 است که قلب تپنده پرچمداران 2017 هوآوی همچون P10 بود. و اما از اینجا نیز کوالکام مجددا بازی را به دست می‌گیرد و چیپست اسنپدراگون 625 آن با 7.23 درصد از سهام بازار و اختلافی اندک با کایرین 960، در جایگاه پنجم از ده چیپست موبایلی برتر سال 2017 جای می‌گیرد.

جایگاه ششم نیز در اخیتار چیپست هلیو X20 ساخت کمپانی تایوانی مدیاتک است که 3.55 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اسنپدارگون 652 با 3.21 درصد از سهم بازار و هلیو P10 با 2.65 نیز به ترتیب هفتم و هشتم هستند. کیرین 950 و اسنپدراگون 660 نیز به ترتیب با 2.38 و 2.05 درصد از سهم بازار، در جایگاه‌های نهم و دهم قرار دارند.

ده چیپست موبایلی برتر سال 2017

همانطور که مشاهده کردید، چیپست‌های ساخت کوالکام فراگیرتر از از دیگر چیپست‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند هستند. کوالکام به تنهایی 50.59 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. چیپست اسنپدراگون 835 به عنوان رتبه اول لیست،‌ در گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2017 همچون سامسونگ گلکسی اس8،‌ شیائومی Mi 6،‌ سونی اکسپریا XZ پریمیوم، نوکیا 8/9، وان پلاس 5/5T، شیائومی Mi MIX 2، نوبیا Z17/Z17s، اچ‌تی‌سی +U11/U11 و دیگر پرچمدارن یافت می‌شود.

ده چیپست موبایلی برتر سال 2017

ASUS NovaGo

علاوه بر این، محبوبیت و کارایی خارق العاده اسنپدراگون 835 سبب شد تا مایکروسافت تصمیم به همکاری با کوالکام بگیرد. اولین لپتاپ‌های ویندوزی با چیپست اسنپدراگون 835 نیز پیشتر معرفی شده‌اند که از بین آنان می‌توان به ایسوس NovaGo و یا اچ‌پی Envy x2 اشاره کرد. همچنین بر اساس گزارش‌ها،‌ سامسونگ و شیائومی نیز مشغول طراحی لپتاپ‌های خود با چیپست اسنپدراگون 835 هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. هنوزم که هنوزه اسنپدراگون 820 جوابگوی تمام نیازهای کاربراس، کی‌رین یا کایرین هم کلی بهتر شده طی این سال ها ولی هنوز از رقباش عقبه

  2. کامنت منو پاک کردین میخواهم اعاده حثیت کنم از مردمی که ادعای روشنفکری دارن ولی پای عمل که میرسد هم نژاد پرست میشوند هم دیکتاتوری که توان حرف مخالف را ندارد ولی انتظار دارد دولتش مانند دولت سوییس باشد شمارا به عدالت خدا میسپارم و از این سایت میروم و دیگر نظری نمیگزارم تا خاطر شما رنجیده نشود
    امیدوارم در نبود من با خیالی اسوده بخوانید و نظر دهید
    ?با توجه به ناراحتی و توهین بعضی دوستان به اظهاره نظره بنده من رفتم دوستان اگه مدیر محترم سایت دوست داشت میتونه نظرسنجی راه بندازه که ایا هر کس حق داره بدونه توهین نظر بده یا نه بیاید دمکراسی رو از همینجا بیاموزیم

    به امید دیدار
    لطفا پاک نکنین خداحافظیمه

  3. خوشحالم که خودشونو قابل رقابت با ایفون ندونستن
    صورت مساله رو پاک کردن با خیال راحت

    • جناب همیشه مخالف با ایران

      ایفون چیه آخه ، من میتونم با قاطعیت بگم که سرسخت ترین هواداران هواداران اپل هستند ( دقیق تر خیلی سمجن ) تب سیب گاز زده چیزی است گریبان گیر خیلیا شده هر کاربری اگر از گوشی های اپل بخرد چیزی جز جیب های خالی و سیبی ، گاز زده و یک بر چسب در پشت گوشی که نوشته شده است ساخت آمریکا_کانادا نصیب کاربر خود نخواهد کرد . اپل رو به نابودی است در حال حاضر 17 در صد مردم کل دنیا از گوشی اپل استفاده می کنند ( کل محصولات اپل منظورم نیست ) قبلا 28 درصد بود که نشان می دهد رو به نابودی است ، کاهش یافته 🙂 در آخر باید بگم که از اپل متنفرم متنفرم متنفرم ….زنده باد گلگسی های سامسونگ و سامسونگ