تفنگ اسباب بازی Merge Labs

تفنگ اسباب بازی Merge Labs با پشتیبانی از بازی‌های گوشی های هوشمند معرفی شد

تفنگ اسباب بازی Merge Labs با پشتیبانی از واقعیت ترکیبی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شد. خریداران با استفاده از این اسلحه و گوشی خود می‌توانند دنیای جذابی از بازی‌ها را تجربه کنند.

کمپانی Merge Labs که مقر اصلی آن در سن آنتونیو واقع شده و با تولید محصولات مشابه اسباب‌بازی و ارزان‌قیمت مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شناخته می‌شود، اسلحه‌ای جدید طراحی کرده است که بازی‌های واقعیت ترکیبی از یک تلفن هوشمند را پشتیبانی می‌کند.

روی این تفنگ اسباب بازی پلاستیکی که 6DoF Blaster نام دارد، محلی برای قرارگیری تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است. در نتیجه کاربران باید گوشی را به نحوی روی آن تنظیم کنند که در حالت عادی، دید اسلحه قرار می‌گیرد. در دموی نمایش داده شده در نمایشگاه، آیفون ایکس قرار گرفته در این تفنگ در حال اجرای یکی از شوترهای اول شخص Merge VR بود؛ یکی از بازی‌هایی که سازندگان می‌گویند بر پایه پلفترم ARkit توسعه یافته است. این اسحله چهار دکمه دارد: یک ماشه؛ یک کلید برای خشاب‌گذاری مجدد؛ یک کلید برای زوم و یکی برای کند کردن شلیک دشمنان.

اما بخش جذاب (و البته گیج‌کننده) تفنگ اسباب بازی Merge Labs ، نام آن و چیزی‌ست که به آن اشاره دارد. منظور از “6DoF”، شش جهت از آزادی است که معنای آن، آزادی حرکت آبجکت‌ها یا بدن انسان در فضای سه‌بعدی است. این عبارت در دنیای واقعیت مجازی زیاد استفاده شده و احتمالا حرکتی هوشمندانه باشد چرا که این‌گونه معنی می‌دهد که شما به اطراف خود نگاه کرده، آزادانه حرکت کرده و هم‌چنان در محیطی مجازی هستید که ایجاد شده است.

تفنگ اسباب بازی Merge Labs

با در نظر گرفتن این موضوع، Merge با استفاده از نام “6DoF” تلاش دارد بگوید که به صورت موثر، یک اپلیکیشن واقعیت افزوده واقعا چه چیزی است؛ البته ما با فقط با واقعیت افزوده رو به رو نیستیم چرا که هیچ‌کدام از جنبه‌های دنیای واقعی در اپلیکیشن دیده نمی‌شود. این سیستم را می‌توان نوعی از واقعیت ترکیبی در نظر گرفت. هرچند، واقعیت ترکیبی در چیزهایی مثل مایکروسافت هولو لنز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، Merge با محصولات قبلی خود نیز شناخته می‌شود؛ همانند یک هدست واقعیت مجازی 50 دلاری که از مکعب‌های 15 دلاری به عنوان نشانگرهای واقعیت افزوده استفاده می‌کند. این هدست عملکرد بسیار خوبی داشته و کارایی آن با توجه به قیمت پایینی که دارد، فوق‌العاده است. به گفته Andrew Trickett، موسس Merge، این شرکت تا به امروز بیش از یک میلیون از آنها را به فروش رسانده است.

هنوز قیمت تفنگ 6DoF Blaster مشخص نشده است. اما سازندگان، آن را از تابستان پیش رو روانه بازار کرده و کیت نرم افزاری را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهند داد تا افراد مختلف برای تولید اپلیکیشن از آن استفاده کنند. به علاوه، مشخصات ساخت تفنگ اسباب بازی Merge Labs جدید نیز منتشر خواهد شد تا سازندگان دیگر امکان تولید محصولات سازگار با Blaster را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا لذت بخشه بازی کردن با این تفنگ ها، شما فک کن یه تفنگ آب پاش، بازی براش طراحی بشه و با دوستات بازی کنید، سراسر لذت و شادیه