تراشه Z-Wave

تراشه Z-Wave عمر باتری دستگاه‌ها را تا 10 سال افزایش می‌دهد

تراشه Z-Wave دارای مصرف انرژی بسیار پایینی بوده و به لطف آن می‌توان تعداد زیادی از لوازم خانگی را به شبکه هوشمند خود متصل کرد. در واقع با استفاده از این تراشه، از اینترنت اشیا اطلاعات غنی‌تری به دست خواهد آمد.

اگر مبلی که قرار است به تازگی خریداری کنید، به یک تراشه مجهز شده باشد و اطلاعات را به سایر وسایل خانه هوشمندتان مخابره کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نمی‌توان به طور دقیق کاربردی خاص برای این تراشه تعریف کرد، اما نه تنها ایده مبل هوشمند، بلکه ایده هوشمندسازی تمامی لوازم خانگی به لطف سیستم خانه هوشمند Z-Wave در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

شرکت Sigma Designs به عنوان سازنده تراشه Z-Wave بعد از معرفی تراشه جدیدش مدعی شد این قطعه می‌تواند به مدت ده سال با استفاده از یک باتری کار کند. این شرکت عقیده دارد افزایش عمر باتری سبب می‌شود بتوان اجزای بیشتری از خانه را به شبکه هوشمند خانگی خود وارد کرد. پس همانطور که می‌بینید مبل‌ها نیز می‌توانند روزی به شبکه متشکل از گجت‌های خانگی هوشمند متصل شوند.

سازنده در کنار عمر باتری، برد آن را نیز اعلام کرد و مدعی شد به لطف تراشه Z-Wave می‌توان حتی ابزارهای خارج از محیط خانه (همانند ابزارهای مربوط به حیاط و باغ) را به شبکه خانگی متصل کرد، چرا که منطقه تحت پوشش آن چیزی حدود 90 متر است. این تراشه‌ ساده بوده و پایین‌رده محسوب می‌شود، پس نمی‌توان انتظار انجام کارهای پیچیده از آن داشت. تراشه Z-Wave بیشتر برای سنسورها کاربرد دارد.

تراشه Z-Wave سبب تعدد اجزای خانگی هوشمند می‌شود

این سنسورها اکنون به وفور وجود دارند، اما قرار گرفتن آن‌ها درون وسایل خانه موضوعی دیگر است. تراشه Z-Wave به پیشرفت اینترنت اشیا کمک فوق‌العاده‌ای خواهد کرد، چرا که وسایل بیشتری حتی ساده‌ترین موارد به شبکه خانگی متصل شده و کاربران در مقایسه با حال حاضر، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت خانه هوشمند خود به دست خواهند آورد. یک کاربر حرفه‌ای می‌داند چطور باید از این داده‌ها استفاده کند. مهمترین مشکل تراشه جدید سازگار بودن آن فقط با سیستم Z-Wave است. پس اگر گجت‌ های خانگی خود را با استفاده از سایر سرویس‌ها همچون الکسا و یا اپل هوم کیت گرد هم آورده باشید، می‌بایست به منظور ارتباط پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر یک هاب خریداری کنید تا بلکه بتوانید به دستگاه‌های Z-Wave متصل شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واسه اپلی ها خوبه که دوس دارن
    بزنن حد اقل دیگه الان رو دست ایفون نخورید