صفحه نمایش پروژکتور MirraViz

با صفحه نمایش پروژکتور MirraViz بر روی یک نمایشگر دو محتوای متفاوت ببینید

صفحه نمایش پروژکتور MirraViz در جریان نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. این صفحه نمایش پروژکتور MultiView Screen نام داشته و به دو گیمر اجازه می‌دهد در آن واحد، دو منظره متفاوت از بازی را مشاهده کنند، به همین دلیل می‌توان آن را یک صفحه نمایشگر پروژکتور گیمینگ فوق‌العاده خطاب کرد.

استارتاپ MirraViz که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت می‌کند، نمایشگر پروژکتور جدید خود را رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دو پروژکتور DLP، تصاویری را در کنار یکدیگر پخش کنند. به این ترتیب دو کاربر خواهند توانست مناظری متفاوت از بازی را در آن واحد بدون نیاز به استفاده از عینکی خاص مشاهده کنند. تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش پروژکتور MirraViz، اکنون به صورت محصولی جداگانه به قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد.

این صفحه نمایش به طور رسمی MultiView Screen نام داشته و از ویژگی سطوح بازتابنده در مدیریت منابع نور ورودی استفاده می‌کند. به گفته شرکت سازنده، اصل فیزیک پایه برای یکی از لایه‌های نوری کلیدی، استفاده از عناصر بازگشت نور به منبع پخش‌کننده بدون کمترین میزان شکست است. پیش از این شاهد استفاده از آن در علائم ترافیکی و بازتابنده‌های دوچرخه‌ها بوده‌ایم.

صفحه نمایش پروژکتور MirraViz

صفحه نمایش پروژکتور MirraViz یک تصویر را گرفته و آن را در همان جهت منبع باز پس می‌فرستد، به این ترتیب فردی بیننده‌ای که در زاویه راست نشسته است، چیز دیگری در مقایسه با آن چه دیگر منابع نوری بر روی صفحه نمایش پروژکتور پخش می‌کنند خواهد دید. در سال 2011 ال جی چنین محصولی را با نام Dual Play معرفی کرده که در آن، با استفاده از عینک‌های سه بعدی قطبی شده، دو تصویر دو بعدی متفاوت بر روی یک تلویزیون سه بعدی دیده می‌شد. سونی نیز با معرفی نمایشگر سه بعدی پلی استیشن که با استفاده از تکنولوژی با نام SimulView ساخته شده بود، چنین ایده‌ای را پیاده کرد.

با این حال ویژگی اصلی صفحه نمایش پروژکتور MirraViz پیاده‌سازی افکت مورد نظر بدون استفاده از عینک است، اما برای استفاده از این ویژگی به نمایشگر مخصوص شرکت و همچنین دو پروژکتور نیاز است.

کاربرد صفحه نمایش پروژکتور MirraViz

شرکت سازنده کاربردهای متفاوتی برای این صفحه نمایش پروژکتور در نظر گرفته که یکی از آن‌ها اجرای بازی‌های کامپیوتری دو نفره بدون نیاز به نصف کردن صفحه برای پخش محتوای مربوط به هر کاربر است. اما کاربرد این محصول فقط برای گیمینگ نیست و می‌توان بر روی آن هر گونه محتوایی را پخش کرد. به عنوان نمونه دو نفر می‌توانند در یک اتاق و بر روی یک صفحه نمایش، در آن واحد دو فیلم جداگانه تماشا کنند. می‌توان از آن در محل‌هایی همانند نمایشگاه CES برای تبلیغات استفاده کرد، به طوری که هر فرد بسته به زاویه خود با صفحه نمایش، محتوایی متفاوت مشاهده می‌کند.

محدودیت اصلی این محصول نیاز به داشتن پروژکتورهای DLP بسیار باکیفیت است. شرکت سازنده در کنار صفحه نمایش، دو پروژکتور پیشنهادی نیز به قیمت 2 هزار دلار به فروش می‌رساند. در صورت درخواست به خرید سایر وسایل همانند دستگاه‌های پخش صوت حرفه‌ای برای گیمینگ این قیمت به 3 هزار دلار می‌رسد. MirraViz وعده داده در آینده‌ای نزدیک، صفحه نمایش آن از هر نوع پروژکتور پشتیبانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالبه ولی این همه قیمت فقط بابت استفاده نکرده از عینک؟