پهپاد گوپرو کارما

شکست پهپاد گوپرو کارما سبب خروج گوپرو از دنیای کوآدکوپترها شد

پهپاد گوپرو کارما (GoPro Karma) بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام در سال 2016 معرفی شد. اگرچه قرار بود کوآدکوپتر گوپرو Karma تمامی رقبا را کنار زده و جزو بهترین ابزارهای عکاسی و فیلم برداری هوایی باشد، اما متاسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد.

گوپر پهپاد کارما را بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی در سال 2016 معرفی و چند ماه بعد عرضه کرد، اما مدتی بعد مجبور شد محصولات فروخته شده را پس بگیرد، چرا که مشکل باتری پهپاد گوپرو کارما سبب می‌شد وسیله حین پرواز در آسمان به طور ناگهانی سقوط کند. بعد از رفت ایراد، این محصول مجددا به بازار عرضه شد، اما هرگز مجددا نتوانست در برابر رقبایی همچون پهپادهای دوربین‌دار DJI قد علم کند.

این شرکت متاسفانه دیگر تصمیم ندارد در زمینه پهپادها فعالیت کند، به همین دلیل طی انتشار خبری رسمی اعلام کرد از دنیای پهپادها خداحافظی می‌کند. گوپرو هفته گذشته نزدیک به 200 الی 300 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد که اغلب در بخش مربوط به پهپادها فعالیت داشتند. بعد از شکست پهپاد گوپرو کارما و در ادامه اخراج تعداد زیادی از کارمندان، آینده این شرکت در زمینه تولید تجهیزات عکاسی و فیلم برداری هوایی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

پهپاد گوپرو کارما

اما گوپرو به تازگی همراه با اعلام درآمد خود در آخرین سه ماه سال گذشته، آب پاکی را بر روی دست منتظران ریخت و گفت کارما، اولین و آخرین پهپاد این شرکت خواهد بود. اگرچه سازنده اعلام کرد این پهپاد 799 دلاری در سال 2017 از نظر قیمت در رده پهپادهای دوربین‌دار در رتبه دوم قرار گرفته است، اما دیگر تصمیم ندارد جایگزینی برای آن روانه بازار کند. گوپرو اعلام کرد این زمینه اکنون بسیار چالش‌برانگیز بوده و رقابت شدیدی در بازار آن وجود دارد.

ادامه پشتیبانی از پهپاد گوپرو کارما

بعد از فروش چندین پهپاد گوپرو کارما که در انبار باقی مانده است، این شرکت دیگر فعالیتی در زمینه تولید کوآدکوپترهای دوربین‌دار نخواهد داشت، اما ارائه خدمات به مشتریان کنونی این پهپاد را متوقف نمی‌کند. یکی از دلایل کناره‌گیری گوپرو، احتمالا وجود رقیبی قدرتمند یعنی DJI است که با پهپادهای دوربین‌دار خود، چشم و دل کاربران را ربوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*