خودرو پیل سوختی هیوندای

نسل جدید خودرو پیل سوختی هیوندای معرفی شد؛ 564 کیلومتر مسیر با یک بار سوخت گیری

در خلال نمایشگاه CES 2018، نسل جدید خودرو پیل سوختی هیوندای به نام نکسو فیوول سل اس یو وی (Nexo fuel-cell SUV) معرفی شد. این شاسی بلند قدرتمند می تواند با هر بار سوخت گیری تا 564 کیلومتر مسیر را طی کند.

در حالی که خودرو های الکتریکی و هیبریدی، در حال تسخیر صنعت خودروسازی هستند، سازندگان خودروهای پیل سوختی تمام تلاش خود را برای عرضه انواع محصولات مختلف به کار گرفته‌اند. نسل جدید خودرو پیل سوختی هیوندای به نام نکسو فیوول سل اس یو وی در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. این خودرو می‌تواند تا 564 کیلومتر مسافت را با نرخ مصرف سوخت 55 گالن در هر مایل با یک بار سوخت‌گیری طی کند. نکسو اس یو وی اواخر سال 2018 وارد کالیفرنیا خواهد شد.

در حال حاضر هیوندای، اس یو وی توسان را به مشتریانی که در مناطقی با زیرساخت مناسب خودروهای پیل سوختی هستند، ارائه می‌دهد. نسل جدید خودرو پیل سوختی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و همچنین علاوه بر مدیریت گرما و سرمای زیاد، از قطعات هیبرید و الکتریکی به خوبی استفاده می‌کند و به جای این که خودرویی شبیه به توسان شود دارای پلتفرم اختصاصی است.

در این خودرو به جای این که به طور کلی از چرخه آب استفاده شود، موادی همچون پلاستیک زیستی، بامبو و دیگر متر یال‌های زیست‌محیطی به ‌کار رفته تا هیوندای نکسو را بیشتر به یک وسیله دوست دار محیط زیست تبدیل کند.

معاون شرکت هیوندای و مدیر بخش تحقیق و توسعه، وونگ چول یانگ اعلام کرد که نسخه سطح 4 نکسو را روانه ترافیک شهری خواهد کرد. هیوندای همچنین لونیک سطح 4 الکتریکی خود را برای تست در سطح شهر فرستاده است. به نظر می‌رسد که هر نوع تحقیقات خودرویی شرکت، بر روی پلتفرم الکتریکی انجام خواهد شد.

صرف ‌نظر از تکنولوژی خودران هیوندای، خودروهای پیل سوختی این شرکت نسبت به خودروهای الکتریکی برتری نسبی دارند، چرا که این وسایل می‌توانند در عرض 5 دقیقه سوخت‌گیری کنند. تنها مسأله موجود، عدم وجود ایستگاه سوخت‌گیری سراسری برای خودروهای پیل سوختی است. تنها چند ایستگاه هیدروژنی بزرگ در شهرهای سان‌فرانسیسکو، لوس‌آنجلس و نیو اینگلند وجود دارد.

درعین‌حال، خودروهای الکتریکی را می‌توان در ایستگاه‌های اختصاصی یا در خانه و دفتر خود شارژ کرد. البته زمان شارژ وسایل به جای چند دقیقه، چندین ساعت خواهد بود.

بنابراین تا زمانی که خودروسازان بزرگ مثل هیوندای از وجود ایستگاه‌های سوخت‌رسانی بزرگ مطمئن نشوند، حاضر به عرضه انبوه محصولات پیل سوختی خود نخواهند بود. البته هیوندای به علت کم شدن فروش خودرو، حتی با ایجاد ایستگاه‌های جدید، عرضه انبوه اس یو وی های خود را آغاز نخواهد کرد و مسأله مستقیماً با نحوه خرید مشتریان ارتباط دارد.

خودرو پیل سوختی هیوندای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*