ربات های متحرک هوندا

هوندا اطلاعات بیشتری درباره ربات های متحرک خود منتشر کرد

هوندا در جریان نمایشگاه CES 2018 طرح‌های مفهومی چهار ربات متحرک خود با نام‌های 3E-D18 ،3E-C18 ،3E-B18 و 3E-A18 را ارائه کرد. این ربات های متحرک هوندا بسیار کاربردی بوده و هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

در نمایشگاه CES 2018 شاهد معرفی ربات های متحرک و همراه شرکت هوندا بودیم. آن‌ها چهار ربات همراه بوده و بر اساس برنامه 3E این شرکت در آینده‌ای نزدیک ساخته خواهند شد. اگرچه آن‌ها در مراحلی ابتدایی توسعه بوده و در حال حاضر تنها مدل‌های مفهومی از آن‌ها ارائه شده است، اما هوندا تصمیم دارد در همکاری با شرکت‌های دیگر آن‌ها را توسعه بدهد.

ربات هوندا 3E-D18 یک ربات متحرک با توانایی حرکت به صورت خودکار بوده و به هوش مصنوعی مجهز شده است. این ربات قادر به حرکت در مسیرهای صعب‌العبور بوده و کاربردهای مختلفی همچون جستجو در مکان‌های دور دست و یا حتی انجام عملیات‌های نجات برای آن در نظر گرفته شده است.

ربات های متحرک هوندا

از آنجایی که مدل D18 به شاسی منحصربه‌فرد ATV خود هوندا مجهز شده است، می‌تواند از قابلیت به گردش در آوردن تمامی چرخ‌ها بهره برده و به چرخ‌های بدون هوای قدرتمند مجهز شود. به این ترتیب خواهد توانست بدون محدودیت بر روی هر سطحی حرکت کند.

یکی دیگر از ربات های متحرک هوندا 3E-C18 نام داشته و برخلاف مدل قبلی، برای ماجراجویی مناسب نیست. کاربرد اصلی آن در محیط درون و بیرون از خانه بوده و می‌تواند علاوه بر حمل بار، به لطف یادگیری ماشینی به کار رفته در آن، اعمالی را از شیوه رفتارهای انسان‌های اطراف خود یاد بگیرد و بعدها آن‌ها را به طور خودکار انجام بدهد.

ربات های متحرک هوندا

ربات هوندا 3E-B18 نیز به طور مشابه برای استفاده در محیط درون و بیرون از خانه مناسب است، اما برخلاف مدل پیشین می‌تواند آیتم‌های بیشتری حتی یک انسان را حمل کند. این ربات قادر است در بین باریک‌ترین محل‌های عبور و مرور افراد و پیاده‌روها مسیر خود را پیدا کرده و کودک و یا اسباب و اثاثیه شما را جابه‌جا کند.

ربات های متحرک هوندا

در بین ربات های متحرک هوندا در نهایت به مدل 3E-A18 می‌رسیم که قرار نیست همانند مدل‌های پیشین از نظر حرکتی کمکی به افراد کند، بلکه بیشتر بر روی وضعیت روحی آن‌ها کار می‌کند. این ربات در واقع یک کمک‌کننده طبیعی است و هدف هوندا از توسعه آن در آینده، خدمات‌رسانی در مجتمع‌های تجاری و فرودگاه‌ها است، به طوری که می‌تواند خریداران و یا مسافران برای پیدا کردن مسیر مورد نظر راهنمایی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. این یک ربات سرد و بی‌روح نیست و با تغییر وضعیت چهره خود، به خوبی با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

ربات های متحرک هوندا

هوندار در کنار این چند ربات متحرک، طرح مفهومی باتری قابل حمل و شارژ شدنی جدید خود با نام Mobile Power Pack را نیز ارائه کرد که رقیبی برای باتری شارژی شرکت تسلا محسوب می‌شود. این منبع نیرو قادر به نگهداری نزدیک به 1 کیلووات ساعت شارژ بوده و می‌توان با اتصال تعدادی از آن‌ها، نیروی مورد نیاز هر وسیله‌ای اعم از ربات D18، موتور سیکلت‌های الکتریکی و یا حتی خانه‌های قدرت گرفته از انرژی طبیعی و پاک را تامین کرد. امیدواریم این ایده‌ها و طرح‌های مفهومی بلندپروازانه هوندا را به زودی در قالب محصولاتی تجاری مشاهده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این اخریه خیلی چرته بابا برای بیماران روحی حیونی چیزی بهتره
    باغی تفریحی

  2. علم خوب پیشرفت میکنه تا چند سال دیگه همه اینا تو یک پک اراعه میشه