فناوری 6DoF

به لطف فناوری 6DoF محتواهای واقعیت مجازی پلتفرم NextVR واقعی‌تر می‌شوند

پلتفرم NextVR با استفاده از فناوری 6DoF به‌روز شد. تکنولوژی 6DoF به دوربین این شرکت کمک می‌کند ویدیوهای واقعیت مجازی طبیعی‌تر و نزدیکتر به واقعیت تولید کند.

NextVR پلتفرمی است که در ضبط ویدیوهای ورزشی و همچنین فیلم برداری از کنسرت‌ها و دیگر رویدادهای زنده به منظور پخش آن‌ها در زمانی دیگر به صورت واقعیت مجازی مهارت دارد. توسعه‌دهنده آن در نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد به لطف اضافه شدن یک تکنولوژی جدید به این پلتفرم، محتواهای تولید شده بیش از پیش واقعی به نظر خواهند رسید.

با استفاده از فناوری 6DoF کاربران خواهند توانست در زمان بهره بردن از اپلیکیشن NextVR، توانایی‌های حرکتی بیشتری در مقایسه با قبل داشته باشند. اکنون کاربران قادر هستند در زمان دیدن محتواها به جلو، عقب، راست، چپ و دیگر جهات حرکت کرده و یا آزادانه نشست و برخواست کنند. در ادامه نحوه دیدن صحنه بسته به زاویه قرارگیری کاربر تغییر خواهد کرد، گویا حقیقتا در زمان پخش در آن محل حضور داشته داشته است. هر گونه حرکت ریز و درشت کاربر در نمونه آن داخل واقعیت مجازی نیز اعمال خواهد شد، به همین دلیل توسعه‌دهنده مدعی است اکنون بیشتر از قبل می‌توان حس حضور داشتن در صحنه را تداعی کرد.

کاربردهای فراوان فناوری 6DoF

در بازی‌های واقعیت مجازی نیز به طور طبیعی 6DoF وجود داشته و به همین دلیل هدست با ردیابی حرکت بدن و سر، آن‌ها را در بازی نیز اعمال می‌کند. این کار به وسیله سیستم‌های ردیاب درونی و یا بیرون انجام می‌شود، سیستم‌هایی که از چند دوربین، لیزر و دیگر سنسورها تشکیل شده‌اند. به عنوان نمونه کاربر سنسورهایی را در چهارگوشه اتاقی که قرار است در آن به اجرای بازی بپردازد قرار می‌دهد.

فناوری 6DoF

برای رویدادهای زنده، به اجبار باید داخل کردن فناوری 6DoF از صحنه با استفاده از آرایه‌ای از دوربین‌ها فیلم برداری کرد تا بلکه همه زوایا پوشش داده شوند. نرم افزارهایی مخصوص با استفاده از فرآیندهای پردازشی کامپیوتری بسیار سنگین، در ادامه ویدیوهای ضبط شده را با یکدیگر ترکیب کرده و یک ویدیوی واقعیت مجازی سه بعدی ارائه می‌کنند.

این دسته از نرم افزارها قادر هستند به وسیله درک عمق و شبیه‌سازی اثرات حرکت از طریق یک صحنه فیزیکی، تغییرات چشم‌اندازها را به طور صحیح انجام بدهند. به این ترتیب کاربر می‌تواند از زاویه‌ای که هیچ دوربینی از آن محل اقدام به فیلم برداری نکرده است، صحنه را در چهارچوب واقعیت مجازی مشاهده کند. شرکت‌هایی همچون فیس بوک اقدام به ساخت دوربین‌هایی مجهز به این قابلیت‌ها کرده‌اند. این محصول فیس بوک Surround 360 نام دارد.

با اضافه شدن تکنولوژی 6DoF به پلتفرم NextVR، محتواهای ضبط شده با استفاده از آن در مقایسه با قبل حالت طبیعی‌تری به خود می‌گیرند. شرکت NextVR تصمیم دارد ویژگی جدید را پیش از به کار بردن بر روی رویدادهای زنده، بر روی ویدیوهایی که پیشتر ضبط شده‌اند تست کند. به گفته این شرکت، از آنجایی که هدست‌های واقعیت مجازی ارزان قیمتی همچون گوگل دی دریم و سامسونگ گیر وی آر طی زمان از نظر رزولوشن نمایشگر بهبود پیدا می‌کنند، پلتفرم آن‌ها می‌تواند با استفاده از سخت افزارها به روز شده، محتواهای دارای رزولوشن بالایی را بر روی دو هدست نام برده پخش کند.

شرکت از رویداد بزرگ CES 2018 برای اعلام یک خبر مهم دیگر نیز استفاده کرد و گفت تا نیمه‌های سال 2018، پلتفرم خود را به شکلی در خواهد آورد که ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی باشد. شدیدا منتظر دیدن نتیجه فعالیت‌های آن‌ها در زمینه واقعیت افزوده بعد از موفقیت در واقعیت مجازی هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*