ماشین خودکار روبومارت محصولات کشاورزی تازه را به در خانه‌ها می‌برد

ماشین خودکار روبومارت میوه و سبزیجات تازه را به در خانه‌ها می‌برد

ماشین خودکار روبومارت (Robomart) رباتی پیشرفته با قابلیت ارسال میوه و سبزیجات تازه به در منازل است که در نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس معرفی شد.

یکی از اجناسی که خرید آنلاین آن با ریسک بالایی همراه است،‌ محصولات کشاورزی بوده که اطمینان از تازه و سالم بودن آن‌ها قبل از خرید،‌ کاری دشوار است. در همین رابطه یک استارتاپ کالیفرنیایی به نام روبومارت محصولی را در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد که راه حلی برای این مشکل به حساب می‌آید.

این شرکت تحت نظر کمپانی معروف انویدیا (NVIDIA) بوده و محصول ساخت آن، ماشین خودکار روبومارت نام گرفته است؛ ربات معرفی‌شده نوعی وسیله نقلیه خودران به حساب می‌آید که محصولاتی مانند میوه و سبزی را به در خانه‌ها می‌آورد. ماشین خودکار روبومارت به انواع دوربین‌ها، رادارها، سیستم‌های ردیابی حرکت و تجهیزات لازم برای جلوگیری از برخورد آن با موانع مختلف مسیر مجهز بوده و موفق به کسب گواهی سطح 5، بالاترین گواهی ماشین‌های خودران، مخصوص وسایل نقلیه کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت انسان را کسب کرده است.

ماشین خودکار روبومارت محصولات کشاورزی تازه را به در خانه‌ها می‌برد

از طرف دیگر، این ماشین خودران به صورت کاملا الکتریکی بوده و در کنار حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، با یک‌بار شارژ مسافت 129 کیلومتر را طی می‌کند؛ همچنین،‌ سازندگان اظهار کرده‌اند که ربات روبومارت به سیستم شارژ بدون سیم HEVO مجهز است.

ماشین خودکار روبومارت دارای محفظه سردکن مخصوصی است که محصولات داخل آن را تازه نگه می‌دارد و قفسه‌های مختلفی برای خوراکی‌های گوناگون در آن ساخته شده است. برای استفاده از سرویس این ربات کاربر ابتدا باید سفارش آمدن وسیله به محل موردنظر را ثبت کند و پس از رسیدن روبومارت به محل و باز شدن محفظه محصولات،‌ خریدار می‌تواند میوه و سبزیجات موردنظرش را دستچین کند.

سیستم مخصوصی برای تشخیص محصولات برداشته‌شده از قفسه‌ها در نظر گرفته شده است و پس از پایان خرید و برداشت مبلغ موردنظر از حساب کاربر، یک رسید آنلاین برای فرد صادر می‌شود.

کمپانی روبومارت همچنان در حال گرفتن مجوزها لازم برای فعالیت در قسمتی از ایالت کالیفرنیا است و در صورت اخذ این جوازها، در تابستان آینده ساکنان منطقه خلیج سانفرانسیسکو از خدمات این شرکت استفاده خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تو ایران باشه وسط راه می دزدنش D: