انویدیا Xavier

انویدیا Xavier :‌ تراشه قدرتمند انویدیا مخصوص اتومبیل های خودران

تراشه قدرتمند انویدیا Xavier مخصوص اتومبیل های خودران رسما در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمد. این تراشه به زودی در خودروهای مستقل و نیمه مستقل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطابق افزایش نیاز برای استفاده از پردازشگرهای قدرتمندتر در اتومبیل های خودران یا نیمه خودران، کمپانی انویدیا می‌خواهد مطمئن شود که می‌خواهد فراتر از تمامی رقبا در جایگاه نخست تولیدکنندگان این پردازنده‌ها قرار گیرد. این کمپانی با حضور در نمایشگاه CES 2018 رسما از تراشه انویدیا Xavier ، یک تراشه قدرتمند مخصوص پلتفرم هوشمند اتومبیل ها (که در CES سال گذشته به نمای گذاشت) پرده برداری کرد.

انویدیا Xavier مجهز به بیش از 9 میلیارد ترانزیستور، پردازنده 8 هسته‌ای سفارشی، پردازشگر گرافیکی 512-core Volta، پردازشگر گرافیکی 8K HDR، شتاب دهنده یادگیری عمیق و یک شتاب دهنده رایانه‌های جدید است. انویدیا می‌گوید که این تراشه می‌تواند با استفاده از برق 30 وات، 30 تریلیون بار در هر ثانیه عملیات را انجام دهد. به گفته‌ی انویدیا این معماری 15 برابر بهینه‌تر از نسل پیشین آن است. همین قضیه باعث شده تا در صورت استفاده از این چیپ در اتومبیل های الکتریکی هیچ ناراحتی بابت میزان مصرف از باتری این تراشه نداشته باشید و از مسافت قابل پیمایش خودرو شما کاسته نشود.

انویدیا Xavier

تراشه انویدیا Xavier ما را به اتومبیل های تمام خودران نزدیک می‌کند

تمامی این ارقام بزرگ به معنای آن است که انویدیا Xavier می‌تواند سنسورهای بیشتری را به بازی گرفته و از اطلاعات وسیله نقلیه شما برای سیستم های هوش مصنوعی استفاده کند که قدرتبخش اوتومبیل های خودران هستند. خبر معرفی این تراشه برای خودروسازان و کمپانی‌هایی که توسعه اتومبیل های خودران خود را آغاز کرده‌اند،‌ می‌تواند خبر خوبی باشد. هوش مصنوعی با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و در آینده‌ای نزدیک به هیچ عنوان نمی‌توان قدرت آن‌ها را با کامپیوترهای امروزی مقایسه کرد.

دو پردازنده انویدیا Xavier بر روی جدیدترین پلتفرم کامپیوتری Pegasus AI قرار خواهند گرفت. این ستاپ می‌تواند شامل دو پردازشگر گرافیکی انویدیا نیز باشد. به نظر می‌رسد دیگر فاصله زیادی تا ملاقات با اتومبیل های به معنای واقعی خودران و مستقل باقی نمانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اقا لذت و کیف ماشین سواری به رانندگیشه
    چیه بعد همه بی اروزه هیچ کاری نمیکنن

  2. هوش مصنوعی باعث نابودی نسل بشر میشه! ببینید کی گفتم…

    ماشین خودران هم یحتمل از 2025 آرام آرام جایگزین ماشین های امروزی بشه