بازی موبایل محبوب

معرفی 7 بازی موبایل محبوب که از انگری بردز جذاب‌تر هستند

در این مطلب 7 بازی موبایل محبوب که جایگزین بسیار مناسبی برای بازی بسیار قدیمی اما محبوب و شناخته شده انگری بردز (Angry Birds) هستند را معرفی می‌کنیم. این بازی های گوشی اندرویدی و آی او اسی رایگان بوده و گیم پلی چالش‌برانگیزی دارند.

در سال 2009، بازی انگری بردز قدرتمندتر از بمب دیگری صدا کرد و تقریبا بر روی گوشی هوشمند هر کاربری آن را مشاهده می‌کردیم. در آن زمان تنها چند سال از معرفی نخستین گوشی های هوشمند اندرویدی و آی او اسی می‌گذشت و خبری از بازی های موبایل محبوب سه بعدی دارای گرافیک بسیار بالا و همچنین دستگاه‌هایی قدرتمند با توان پردازش آن‌ها نبود، هر چند مطمئنیم حتی با وجود آن‌ها نیز کاربران انگری بردز را ترک نمی‌کردند.

بازی موبایل محبوب

از آن زمان، هر سال یک نسخه جدید از این بازی موبایل محبوب منتشر می‌شد. بعدها بازی‌های بیشتری همچون پوکمون گو و کلش آف کلنز نیز سر و صدای زیادی به پا کردند، اما هیچ کدام حقیقتا به محبوبیت انگری بردز دست پیدا نیافتند. اما اکنون که نزدیک به 9 سال از زمان انتشار نخستین نسخه این بازی می‌گذرد، بازی‌ های گوشی محبوب دیگری جای انگری بردز را گرفته‌اند.

اگر به دنبال بازی های گوشی محبوب و جایگزین انگری بردز هستید، در این مطلب 7 بازی موبایل محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد. آن‌ها با وجود داشتن گرافیکی ساده، شما را از هر بازی دارای گرافیک بالای سه بعدی بیشتر به خود جذب خواهند کرد.

Dune

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

اگر به دنبال یک بازی کوئیک فیکس می‌گردید، !Dune می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. این یک بازی آرکید بوده و در آن همه چیز پیرامون پرتاب و سقوط است. هدف این بازی موبایل محبوب ، پرتاپ توپ به دورترین نقطه ممکنه در عین رد شدن از خط افقی تعیین شده است. هر چه توپ شما از خط بالاتر برود، امتیاز بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

اما باید در نظر داشت هر چه پرتاب به صورت عمودی بیشتر باشد، از مسافت طی شده توسط آن کاسته شده و همچنین فرود آمدن نیز دشوار خواهد شد. اگر حین پرتاپ ماه را نیز رد کنید، فرود آمدن واقعا چالش‌برانگیز می‌شود. اگر قادر باشید برای چندین مرتبه پیاپی فرودهای آرام و روانی داشته باشد، قابلیت‌های جدیدی در بازی آزاد خواهد شد.

بازی موبایل محبوب

برای پرتاب توپ کافی است نمایشگر را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. وقتی نیاز به دریافت کمی هوا بود، صفحه نمایش را رها کنید. وقتی در زمان قرار داشتن توپ در آسمان نمایشگر را مرتبه‌ای دیگر لمس کرده و نگه دارید، توپ به سمت زمین شیرجه خواهد زد. این بازی فوق‌العاده اعتیاد‌آور است و دلیل اصلی آن، آسان بودن کنترل بازی محسوب می‌شود. با پیش رفتن در بازی و کسب امتیاز بیشتر، منظره‌های متفاوتی برای انتخاب در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

Animal Crossing: Pocket Camp

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

نینتندو بعد از ورود به پلتفرم موبایل، بازی‌های جالبی عرضه کرد. جدیدترین محصول این شرکت یک بازی شبیه‌‌سازی مبتنی بر یک جامعه کوچک است. کاربر در این بازی حکم مدیر اردوگاه را دارد و می‌تواند طبق دلخواه کمپ‌های درون بازی را طراحی کند.

از آنجایی که می‌توان چادر و خیمه‌ گاه‌هایی با ظاهرهای مختلف طراحی کرد، رفته رفته حیوانات بیشتری به سمت اردوگاه‌ شما آمده و در بخش‌های مختلف نقشه مستقر می‌شوند. آن‌ها درخواست‌هایی از شما خواهند داشت. بر طرف کردن این نیاز‌ها در کنار صحبت کردن با حیوانات رابطه میان شما را تقویت می‌کند. به محض این که این رابطه به یک میزان مشخص رسید، ‌آن‌ها تبدیل به اعضای دائمی اردوگاه شما خواهند شد.

می‌توان در گوشه گوشه نقشه آیتم‌های زیادی را جمع‌آوری کرد و در نهایت به فروش رساند. وجود یک محیط پویا و ارتباط با دیگر موجودات در بازی، اجرای این بازی محبوب موبایل را بسیار جذاب می‌کند، اما جالب‌ترین بخش بازی Animal Crossing: Pocket Camp، امکان سفارشی‌سازی اردوگاه و همچنین موتورخانه است. با پیش رفتن در بازی و کسب امتیاز، آیتم‌های جدیدتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت که دست کاربر را برای طراحی به سبک دلخواه بیشتر باز می‌گذارد. از آنجایی که در این بازی کاربر به درون یک جامعه هر چند کوچک خیالی کشیده می‌شود، شدیدا جذب آن شده و از پیشرفت در بازی لذت می‌برد.

Puzzledom

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

برخی دیگر از کاربران بازی‌های پازل را به بازی‌های آرکید ترجیح می‌دهند. اگر به دنبال تعداد زیادی پازل در یکجا می‌گردید، بهترین گزینه پیش رو بازی موبایل محبوب Puzzledom است. با استفاده از این بازی، بهترین پازل‌ها را تنها تحت یک اپلیکیشن در اختیار خواهید داشت؛ Connect ،Blocks ،Rolling Ball و Escape این موارد هستند. با وجود این چهار پازل، می‌توان بی‌نهایت بازی فکری جالب در اختیار داشت که هیچ‌گاه تمام نمی‌شوند. روی هم رفته نزدیک به 8 هزار مرحله رایگان در دسترس هستند.

Connect یک بازی ساده اما جذاب بوده و هدف در آن، وصل کردن یک سری از نقاط به یکدیگر است. اما چند قانون مهم وجود دارند که بازی موبایل محبوب کانکت را جذاب می‌کنند. اتصال نقطه‌های هم‌رنگ باید به شیوه‌ای انجام شود که هیچ خانه‌ای درون زمین خالی باقی نماند. همچنین هیچ کدام یک از خط‌های وصل‌کننده دو نقطه هم‌رنگ نباید از روی یکدیگر عبور کنند.

در بازی Blocks کاربر باید تخته را با استفاده از بلاک‌های دارای شکل‌های مختلف پر کند. در هر مرحله فقط تعداد محدودی بلاک در اختیارتان قرار خواهد گرفت، به همین دلیل باید از قرار دادن هر مورد در سر جای صحیح خود اطمینان حاصل کنید.

در بازی موبایل محبوب Rolling Ball  می‌بایست بلاک‌ها را بر روی تخته به اطراف جابه‌جا کنید تا بلکه کانالی برای توپ ایجاد شود. به این ترتیب توپ خواهد توانست نقطه ابتدایی تا انتهایی را بپیماید. اما همانند بازی Escape را به وفور در فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های موبایل دیده‌ایم، بازی‌هایی که همگی منطق یکسانی داشته و فقط رابط کاربری متفاوتی دارند؛ با کمترین میزان ممکن جابه‌جایی سایر بلاک‌ها، بلاک قرمز رنگ را از تخته خارج کنید.

پیشتر احتمالا باز‌ی‌های پازل مشابهی را اجرا کرده‌اید، مخصوصا این که نمونه‌‌های آن‌ها اکنون به وفور پیدا می‌شود، اما در اختیار داشتن چهار بازی موبایل محبوب در یک پکیج، دلیل برتری Puzzledom است. یکی از ویژگی‌های مهم آن افزوده شدن بازی‌های بیشتر با هر مرتبه آپدیت شدن نرم افزار است.

Dunk Shot

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

اگر تصور می‌کنید در بسکتبال توانایی زیادی دارید، برای اثبات آن حتما این بازی را دانلود و نصب کنید. در بازی Dunk Shot کاربران یک توپ برداشته و آن‌ها را به درون حلقه‌هایی که به شکلی معجزه‌آسا ظاهر می‌شوند پرتاب می‌کنند. در هر بازی تنها می‌توان یک توپ برداشت. هدف بازی، کسب بیشترین امتیاز ممکن پیش از شکست خوردن است. بعد از روی زمین افتادن توپ دیگر هیچ راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

بعد از هر پرتاب، بر اساس میزان استادانه بودن آن، به شما امتیاز تعلق خواهد گرفت. اگر توپ به صورت مستقیم به امتیاز بنشیند دو امتیاز و اگر بعد از برخورد به لبه حلقه به درون سبد بیفتد یک امتیاز دریافت می‌کنید. اگر بتوانید به طور متوالی خیلی استادانه توپ را به درون سبد بیندازید، امتیاز بسیار خوبی به شما تعلق خواهد گرفت.

این بازی موبایل محبوب در ابتدا ساده است، اما رفته رفته با حلقه‌های جابه‌جاشونده برخورد کرده و همچنین باید پیش از انداختن توپ به درون سبد، به اشیای دیگری همچون ستاره‌ها نیز ضربه بزنید. همانند انگری بردز، در اینجا نیز کنترل بازی تنها با یک لمس امکان‌پذیر بودن و کافی است بعد از گرفتن و کشیدن توپ، آن را به سمت هدف رها کنید. از آنجایی که حالت‌های بازی متنوعی همچون Challenge Mode در Dunk Shot وجود داشته و می‌توان پوسته رابط کاربری را نیز تغییر داد، هرگز از اجرای این بازی خسته نخواهید شد.

Block! Hexa Puzzle

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

این بازی یک ورژن اعتیادآورتر از Puzzledom محسوب می‌شود. در بازی Block! Hexa Puzzle کاربران یک پازل رنگی و براق همانند آن چه پیشتر در Tetris مشاهده کرده بودیم، می‌بینند. در آن بیش از 300 مرحله وجود داشته و هر مرحله لایه‌بندی و ویژگی‌های خاص خود را دارد. وظیفه کاربر فیت کرد تمامی بلاک‌های در دسترس درون تخته است.

نکته سخت بازی اینجاست که نمی‌توان خود بلاک‌ها را چرخاند تا بلکه راحت‌تر درون فضاهای خالی قرار بگیرند. البته نیازی به نگرانی نیست، چرا که محدودیت زمانی در Block! Hexa Puzzle وجود ندارد. به همین دلیل می‌توانید در آرامش، راهکار صحیح را پیدا کنید.

اگرچه در ابتدا حل این پازل‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما با پیش رفتن در بازی مراحل چالش‌برانگیز خواهند شد. در برخی مواقع بلاک‌هایی اضافی و غیر ضروری در اختیارتان قرار داده می‌شود و در برخی مواقع باید با جایگزینی مجدد بلاک‌ها، تمامی آن‌ها را درون تخته فیت کنید. تجسم بصری که برای پر کردن تخته دائما در ذهن خود تداعی می‌کنید، یک ورزش ذهن تمام عیار است.

بازی Block! Hexa Puzzle برای هر کاربری که به دنبال یک بازی موبایل محبوب و ساده و در عین حال چالش‌برانگیز می‌گردد مناسب است. از آنجایی که تعداد مراحل زیادی در دسترس است، می‌توان مطمئن بود مدت‌ها با Block! Hexa Puzzle سرگرم‌ خواهید ماند.

Bowmasters

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

اگر بازی انگری بردز به خاطر ماهیت خرابکارانه آن برای شما جذاب بود، پس در بین این چند بازی موبایل محبوب بهترین انتخاب برای شما Bowmasters است. در این بازی کاربران درون دوئل‌های تک به تک شرکت داده شده خواهند شد. نفر رو به روی شما می‌تواند یک کاربر دیگر و یا یک کاربر ساختگی توسط بازی باشد. Bowmasters را می‌توان به عنوان یک بازی مبارزه‌ای قلمداد کرد، با این تفاوت که از فاصله‌‌های دور به طرف مقابل شلیک خواهید کرد. هر بازیکن در یک نوبت اقدام به تیراندازی به فرد مقابل خود می‌کند.

در بازی موبایل محبوب Bowmasters نیز شیوه تیراندازی دقیقا شبیه به نمونه آن در انگری بردز است. کافی است انگشت خود را بر روی کاراکتر بازی برده و بعد از کشیدن آن بر روی صفحه، نشانه‌گیری کرده و سپس انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید. این عمل در مقایسه با زمان انجام آن در بازی پرنده‌‌های عصبانی جذاب‌تر است، چرا که قدرت پرتاب و حتی زاویه آن نمایش داده خواهد شد. دوئل‌ها در محیط‌های متفاوتی انجام می‌شوند، به همین دلیل باید دائما قدرت پرتاب و زاویه آن را مدیریت کرد.

Bowmasters یک بازی موبایل محبوب شبیه به انگری بردز است

در بازی Bowmasters چندین حالت وجود دارد، اما دستیابی به آن‌ها در گرو دستیابی به موفقیت‌ در حالت “Vs. Computer” است. یعنی در ابتدا تنها می‌توانید با کاراکترهای خیالی بازی به رقابت بپردازید. هر چه هدف‌گیریتان دقیق‌تر باشد، امتیاز بیشتری به دست خواهید آورد. این امتیازها بعدا می‌توانند صرف باز کردن کاراکترهای جدید شوند. تعداد کاراکترهای موجود برای انتخاب از میان آن‌ها بسیار زیاد است که همین موضوع هیجان بازی را دو چندان می‌کند. هر کدام دارای اسلحه مخصوص به خود بوده و ویژگی منحصربه‌فردی در مقایسه با دیگر کاراکترها دارد.

بازی‌های معرفی شده در بالا به خاطر محبوبیتشان نزد کاربران معروف شده‌ و در گوشی های هوشمند جایگزین انگری بردز شده‌اند، اما تنها موردی که از نظر گیم پلی به این بازی شباهت دارد Bowmasters است.

Dancing Line

دانلود برای Android | iOS

بازی موبایل محبوب

در این بازی هدف اصلی، راهنمایی کردن یک خط درون محیط‌های پیچ در پیچ و گمراه‌کننده است. به ظاهر این عمل ساده‌ای‌ است، اما با ظاهر شدن ناگهانی موانع بر سر راه نظرتان درباره این موضوع تغییر خواهد کرد. باید برای جلوگیری از برخورد به این موانع بر روی آن‌ها ضربه بزنید.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بازی، موزیکی است که به صورت تلفیقی و یکپارچه با هر صحنه پخش می‌شود، به همین دلیل کاربران مجبور خواهند شد به شیوه‌ای ریتم‌دار بر روی موانع ضربه بزند. در هر مرحله از بازی Dancing Line، محیطی متفاوت مشاهده شده و موزیکی منحصربه‌فرد پخش می‌شود، به همین دلیل هر کدام برای کاربران جذابیت خاص خود را خواهند داشت.

داشتم تمرکز بر روی بازی اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که باید برای از میان برداشتن موانع ظاهر شده خیلی سریع عکس‌العمل نشان بدهید. البته این عمل آن‌چنان سخت نبوده و تنها کافی است یک مرتبه بر روی نمایشگر ضربه بزنید. فراموش نکنید موزیک پخش شده به دلیل ارتباط ویژه با هر مرحله، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بازی است، پس حتما به خوبی به آن گوشی بدهید.

بسیاری از کاربران تنها از گوشی موبایل خود برای وقت‌گذرانی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی بازی های موبایل می‌توانند وسیله‌ای برای افزایش خلاقیت و ورزش ذهن باشند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت علاقه به این دسته از بازی‌ها، مطلب زیر را نیز از دست ندهید.