شرکت HERE Technologies

همکاری شرکت HERE Technologies و ال جی برای ساخت اتومبیل های خودران

شرکت HERE Technologies و شرکت ال جی الکترونیکس برای ساخت اتومبیل های خودران همکاری می‌کنند. این همکاری در جهت عرضه نسل بعدی استراتژی Telematics در خودروهای بدون راننده شکل گرفته است.

شرکت ال جی الکترونیکس با همکاری شرکت فناوری HERE که در زمینه ارائه خدمات موقعیت‌یابی و نقشه‌های دیجیتال در سطح جهانی فعالیت دارد، می‌خواهد نسل بعد telematics خودروهای خودران را عرضه کند. این روش ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته telematics ال جی و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی پلتفرم HERE است. این دو شرکت با همکاری برنامه‌ریزی شده خود می‌خواهند از تولید‌کنندگان خودرو پشتیبانی کنند. این پشتیبانی از طریق در اختیار گذاشتن سیستم‌های ارتباطی قدرتمند و امن برای خودروهایی کاملا اتوماتیک و خودران محقق می‌شود.

صنعت telematics که ترکیبی از دو صنعت مخابرات و اطلاعات است قصد دارد تا امنیت و سرگرمی را به خودرو بیاورد. این امر از طریق فراهم کردن امکاناتی مثل راه‌یابی، مکان‌یابی و اعزام کمک در مواقع اضطراری با استفاده از فناوری‌هایی مثل جی پی اس، DMB (پخش دیجیتالی محتوای چندرسانه‌ای)، بلوتوث، وای فای و ارتباطات موبایلی امکان می‌پذیرد. ال جی به عنوان پیشروی بازار telematics از سال 2013، خود را متعهد می‌داند تا نسل جدید ارتباطات را با کمک نقشه‌یابی بسیار دقیق در اختیار سازندگان خودروهای خودران قرار دهد و نیاز این صنعت در حال پیشرفت را برطرف کند.

شرکت HERE Technologies

شرکت HERE Technologies بیش از 100 میلیون خودرو را در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند

شرکت HERE Technologies به عنوانی شرکتی پیشرو در سطح جهان در ارائه خدمات و اطلاعات مکان‌یابی و نقشه‌یابی به خودروسازان شناخته می‌شود. این شرکت اکنون از بیش از 100 میلیون خودرو در جاده‌های دنیا پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین با خودروسازان روی توسعه نقشه‌های زنده HD هم همکاری می‌کند. نقشه‌های بسیار دقیقی که بر پایه فضای ابری شکل گرفته‌اند و می‌توانند از ADAS (سیستم پیشرفته دستیار راننده) و رانندگی خودکار پشتیبانی کنند. نقشه‌های زنده HD که ال جی قصد دارد با همکاری مشترکش آن را به خودروسازان ارائه دهد، تمام جاده‌ها و چیزهایی که اطراف آنها قرار گرفته است را شناسایی می‌کند؛ چیزهایی مثل تابلوهای راهنما، خط عابرپیاده، تابلوهای محدودیت سرعت و چراغ راهنمایی و رانندگی. اهمیت مالکیت معنوی و قابلیت‌های این شرکت راه‌یابی در سال 2015 و در کنسرسیوم جهانی خودروسازان مشخص شد. کنسرسیومی که در آن شرکت‌های معروفی از جمله آئودی، BMW و Daimler تصمیم به استفاده از سیستم HERE گرفتند. این شرکت از آن زمان، میزبان سرمایه‌گذاران دیگری در زمینه فناوری هم شده است.

پس از توسعه کامل telematics، این سیستم نقش کلیدی در سیستم کنترل مرکزی خودروها بازی خواهد کرد. اول اینکه سنسورهای ADAS مثل دوربین‌ها و رادارها، محیط اطراف را خوانده و اطلاعات را به فضای ابری منتقل می‌کند. همچنین می‌تواند به کمک قابلیت V2X (اتصال خودرو به همه چیز) از دیگر خودروها نیز اطلاعات گرفته و به فضای ابری انتقال دهد. تمام اطلاعات جمع‌آوری شده، تحلیل شده و برای رانندگی بهتر بر اساس شرایط موجود، به سیستم telematics منتقل می‌شوند.

راهکار telematics ال جی، از فناوری‌های مختلفی مثل GPS، بلوتوث، وای فای و ارتباطات موبایلی پشتیبانی می‌کند. مهندسان شرکت ال جی، صادقانه تلاش می‌کنند تا محصولاتی با قابلیت پشتیبانی از 5G بسازند. فناوری خاصی که چهار یا پنج برابر سریع‌تر از LTE بوده و زمان تاخیر آن تا 90 درصد کاهش پیدا می‌کند. این فناوری بهترین گزینه برای نسل بعدی سیستم‌عامل خودروهای خودران محسوب می‌شود.

آقای Kim Jin-yong، مدیر اجرایی بخش قطعات خودروی هوشمند ال جی می‌گوید:

ما بسیار خوشحالیم که با همکاری شرکت HERE Technologies می‌توانیم یک استاندارد جدید در زمینه ارتباطات موبایلی برای ماشین های خودران عرضه کنیم. شرکتی که از فناوری‌های بسیار پیشرفته و بی‌نظیری در بحث هدایت اتومبیل‌ها بهره می‌برد. با همکاری شریکی مثل HERE، شرکت ال جی می‌تواند در مسیر ساخت نسل بعدی خودروهای متصل به جلو (Connected Cars) حرکت کرده و به خودروسازان کمک کند تا برای دوران خودروهای بدون راننده آماده شوند.

آقای Moon Lee، رئیس بخش فناوری شرکت HERE Technologies در منطقه آسیای شرقی می‌گوید:

برای عملکردی امن‌تر و موثرتر، خودروهای خودران نیاز به انواع منابع اطلاعاتی و فناوری‌های ارتباطی هستند. ما معتقدیم پلتفرم OPEN LOCATION شرکتمان می‌تواند نقش کلیدی در نسل بعد فناوری telematics ایفا کند و ما بسیار خوشحالیم که برای به واقعیت تبدیل کردن این فناوری با ال جی همکاری می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ال جی چرا تو همه چیز دست داره

  2. اوتو مبیل خودران تازگی زیادی دارن به گوش میخورن فک کنم تا چند سال اینده جای ماشین های عادی و بگیرن