بهترین برنامه های اسکن اسناد

معرفی بهترین برنامه های اسکن اسناد برای اندروید

همواره در گوشی های هوشمند نیاز به برنامه ای برای عکس گرفتن از تصاویر و اسناد شخصی حس می شود. در این مطلب بهترین برنامه های اسکن اسناد اندروید را معرفی و بررسی می‌کنیم.

با پیشرفت روزانه تکنولوژی و به وجود آمدن تغییرات زیاد در اطراف ما، بسیاری از اسناد هنوز هم بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. توانایی اسکن و ذخیره اسناد، رسیدها و سایر پرونده‌های مهم شما را قادر می‌سازد تا دیگر نگران از دست رفتن، گم شدن و یا خراب شدن آن نباشید. البته در این زمینه برنامه‌های زیادی وجود دارند اما در ادامه مطلب به معرفی بهترین برنامه های اسکن اسناد اندرویدی می‌پردازیم.

ادوبی اسکن (Adobe scan)

ادوبی اسکن- بهترین برنامه های اسکن اسناد

اگر قبلاً با برنامه ادوبی کار کرده‌اید باید نام آن برای شما آشنا باشد.یکی از بهترین برنامه های اسکن اسناد ، ادوبی اسکن بوده و برای این برنامه می‌توانید به علاوه ورود با حساب کاربری گوگل و فیس بوک با ادوبی آی دی نیز وارد شوید. ادوبی اسکن از ارسال اسناد به حساب کاربری ادوبی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین برنامه رایگان بوده و  دارای قابلیت‌های بسیاری برای اسکن اسناد حتی در زمانی که شکل مناسبی ندارند، است.

ادوبی اسکن به طور خودکار در زمان اجرا اسناد را شناسایی می‌کند و شما می‌توانید هر چند سند که خواستید به طور همزمان اسکن، ذخیره و ویرایش کنید. علاوه بر قابلیت کراپ کردن اسناد، می‌توانید رنگ را تغییر دهید، سند را در لیست جا به جا کنید و حتی زوایای هر سند را برای نمایش بهتر و یکسان‌سازی تعویض کنید.

 

آفیس لنز (Office Lens)

آفیس لنز- بهترین برنامه های اسکن اسناد

اگر شما از ویندوز استفاده می‌کنید، استفاده از برنامه‌ای  که بتواند به وان درایو (OneDrive) متصل شود بسیار مفید خواهد بود. آفیس لنز برنامه‌ای اسکن اسناد، ساخته‌شده توسط مایکروسافت است که به راحتی می‌تواند از روی تصویر یا اسناد عکس بگیرد و سپس به طور مستقیم به وان درایو یا وان نوت ارسال کند.

آفیس لنز تنها یک برنامه است که می‌تواند عکس بگیرد و امکان کراپ را به کاربر بدهد. در واقع این برنامه گزینه‌های زیادی ندارد اما می‌تواند تصویر گرفته‌شده را تغییر زاویه و تغییر اندازه دهد. البته این برنامه برای افرادی که از مایکروسافت به طور روزمره استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهد بود و راحتی یکی از قابلیت‌های اصلی آن است.

 

جنیوس اسکن (Genius Scan)

جنیوس اسکن- بهترین برنامه های اسکن اسناد

اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که ظاهر کاربری جذاب و درعین‌حال کاربردی داشته باشد جنیوس اسکن را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه به طور رایگان عرضه می‌شود اما برای دستیابی به گزینه‌های حرفه‌ای آن باید 4.95 دلار پرداخت کنید.

یکی از قابلیت‌های این برنامه، تنظیم دقیق اسناد اسکن شده است. در جنیوس اسکن می‌توانید اسناد را پوشه بندی کنید و حتی آن را تگ گذاری نمایید. بنابراین با استفاده از جنیوس اسکن امکان نگه‌داری و دسته‌بندی اسناد برای چندین سال نیز ممکن می‌شود چرا که دسترسی به هر کدام آسان خواهد بود.

کم اسکنر (CamScanner)

کم اسکنر- بهترین برنامه های اسکن اسناد

کم اسکنر دارای رابط کاربری استثنایی و ویژگی‌های بصری فوق‌العاده است همچنین قابلیت‌های مناسبی برای تنظیم دقیق هر سند اسکن شده ارائه می‌دهد. این برنامه نیز نسخه حرفه‌ای دارد که برای دستیابی به آن باید هزینه پرداخت نمایید. اما اکثر کاربران با نسخه رایگان کم اسکنر نیز به راحتی کار می‌کنند.

با اسکن هر سند یا عکس در این برنامه قابلیت‌های چرخش و کراپ پیش روی شما گذاشته خواهد شد. اما نقطه عطف کم اسکنر قابلیت‌های ویرایش اسناد است. برای هر سند اسکن شده 5 الی 6 نسخه متفاوت خواهید داشت، به عنوان مثال می‌توان به مدهای افزایش نور سند برای خوانایی بهتر اشاره کرد. البته به طور دستی نیز می‌توانید سطح نور را برای اسناد تغییر دهید تا به میزان مطلوب دست پیدا کنید. پس از ذخیره هر فایل می‌توانید آن را تگ گذاری و در پوشه‌های مجزا ذخیره کنید. همچنین در این برنامه قابلیت مارک کردن و یا اضافه کردن یادداشت به اسناد وجود دارد که گزینه‌ای عالی برای دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. Adobe scan از همشون بهتره من از این استفاده میکنم

  2. واقعا بدرد میخوره من خودم تجربه داشتم برای اسکن هی بری اینور اون ور
    نمیدونستم میهشه با گپوشی هم اسکن کرد ممنون

  3. چ عجب بالا خره رفتین سر اندروید همیشه ایفون بود

  4. این سبک بازیا چیه؟ ما عکس میگیریم!