نسل جدید هیوندای ولستر

نسل جدید هیوندای ولستر و ولستر N در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018 از نسل جدید ولستر (Hyundai Veloster) به همراه مدل جدید ولستر N رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های نسل جدید هیوندای ولستر آشنا می‌شویم.

نسل جدید هیوندای ولستر برای بازار ایالات متحده آمریکا با همان طرح 2+1 درب در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. نکته جالب توجه، اضافه شدن مدل جدید و داغ ولستر N در این رویداد بود. ولستر جدید در تیپ‌های استاندارد، توربو و N در سال جاری برای بازار آمریکا عرضه خواهد شد. این خودرو از نظر ظاهری همان ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را حفظ کرده، اما تغییراتی نیز در آن به وجود آمده است.

نسل جدید هیوندای ولستر

بدنه خودرو نسبت به قبل آیرودینامیک‌تر و کارآمدتر شده است، اما بسیاری از ویژگی‌های کلی ظاهری، آشنا به نظر می‌رسند. چراغ‌های LED جدید در جلو و عقب به علاوه صندوق عقب کوپه‌مانند، جلوپنجره جدید، زوایای تند و تهاجمی و سقف سیاه و سفید متضاد با هم از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند. در نمای عقب خودرو نیز یک دیفیوزر بزرگ قرار گرفته که دو سراگزوز در میانه آن دیده می‌شود.

تاکنون تصاویر و اطلاعات خیلی زیادی از طراحی و امکانات داخلی نسل جدید هیوندای ولستر مشخص نشده است. شرکت هیوندای اعلام کرده که در مدل توربو از طرح رنگی متضادی استفاده خواهد کرد و هر یک از مدل‌ها از متریال و رنگ‌های منحصربه‌فرد و قابل تشخیص دادن بهره می‌برند.

نسل جدید هیوندای ولستر

یک سیستم سرگرمی و اطلاعات 7 اینچی با صفحه نمایش لمسی استاندارد و مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی در داخل کابین قرار گرفته است. این نمایشگر در نسخه توربو به بخشی با عنوان پرفورمنس و نشان‌دهنده بوست توربو مجهز شده است. کیت ایمنی شامل ترمزهای اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، هشدار خواب‌آلودگی راننده و سیستم هشدار نقاط کور و همچنین امکاناتی چون دوربین دید عقب، نمایشگر سربالا، شارژر بی سیم تلفن همراه، سانروف بزرگ‌تر نسبت به قبل، رینگ‌های 18 اینچی در مدل توربو و سیستم صوتی اینفینیتی به صورت سفارشی نیز در این خودرو دیده می‌شود.

نسخه پایه نسل جدید هیوندای ولستر به پیشرانه بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر با قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر مجهز شده است. این میزان قدرت به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود و سه حالت رانندگی مختلف نیز برای استفاده راننده ارائه خواهد شد. آمار و ارقام بیشتری در مورد عملکرد این مدل ارائه نشده است.

نسل جدید هیوندای ولستر

مدل ولستر توربو نیز به پیشرانه بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با قدرت 198 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن‌متر مجهز شده و از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده می‌کند. البته یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز برای این نسخه ارائه می‌شود.

به دنبال عرضه خودروی i30 N توسط شرکت خودروسازی هیوندای، حالا نوبت به معرفی ولستر N رسیده است. این مدل جدید دارای پیشرانه 2 لیتری توربو با قدرت 271 اسب بخار، سیستم تعلیق الکترونیکی با حالت‌های مختلف و طراحی بدنه اسپورت‌تر است. همانند هیوندای i30 N، بیشتر مراحل توسعه و ساخت شاسی ولستر N نیز در نوربرگ رینگ انجام شده است. همچنین ترمزهای بزرگ‌تر و دیفرانسیل لغزشی محدود کمک می‌کند تا کنترل خودرو در زمان حداکثر قدرت و سرعت حفظ شود.

گالری عکس های نسل جدید هیوندای ولستر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یکی از اینا داشته باشی با یه خونه و بشینی به شغلی که علاقه داری بپردازی

  2. نگا چ خوشگلهههههههههههه قرمزه چ جیگرهه
    کاش صورتی هم داشت

  3. ابهت که نداره ولی قرمزاش شیکش کرده

  4. بازار توی دستای چینی هاس، هیوندای و هوآوی و…

  5. چه ابهتی دارن عین زیبایی و ظرافت