سازنده موشک زمین تخت گرایان راکت جدیدش را به آسمان می‌فرستد!

سازنده موشک زمین تخت گرایان راکت جدیدش را به آسمان می‌فرستد!

پس از منتشر شدن خبر لغو پرتاب موشک زمین تخت گرایان ، به تازگی اعلام شده که سازنده این راکت آماتور برای اثبات تخت بودن زمین موشک دیگری را پرتاب خواهد کرد.

مایک هیوز (Mike Hughes) که در شبکه‌های اجتماعی با نام مایک هیوز دیوانه هم شناخته می‌شود، یکی از طرفداران تئوری زمین تخت است که در ماه نوامبر 2017 از پرتاب موشک زمین تخت گرایان به آسمان خبر داد. هیوز اعلام کرده بود که قصد دارد تا سوار راکت‌ آماتوری که ساخته است،‌ به ارتفاع 550 متری رفته و از آنجا با گرفتن تصاویر متعدد، تخت بودن زمین را به جهانیان ثابت کند!

بر اساس برنامه‌ریزی‌های هیوز،‌ قرار بود که این مرد 61 ساله راکت خود را که ساخت آن 20 هزار دلار هزینه داشت، بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا به پرواز درآورد. هیوز تصمیم داشت که از شهر متروکه‌ای به نام آمبوی (Amboy)، سوار بر موشک مسافت مشخصی را با سرعت 800 کیلومتر بر ساعت طی کند و سپس با چتر نجات به زمین فرود آید. همچنین، قرار بر این بود که وسیله ساخته‌شده که موشک زمین تخت گرایان نام گرفته، چند کیلومتر دورتر از محل فرود هیوز، سقوط کند.

با این حال، پس از علنی شدن خبر این تلاش برای اثبات تخت بودن زمین، مشخص شد که موشک در یکی از ملک‌های فرمانداری منطقه فرود خواهد آمد و به همین خاطر، پروژه هیوز از طرف فرمانداری رسما تعطیل شد.

سازنده موشک زمین تخت گرایان راکت جدیدش را به آسمان می‌فرستد!

در همین رابطه،‌اخیرا در صفحه فیس بوک هیوز پست‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این طرفدار تئوری زمین تخت قصد دارد تا موشک جدید خود را در تاریخ 3 فوریه (14 بهمن ماه)، از ملکی خصوصی در شهر آمبوی به پرواز درآورد و این بار، راکت به صورت افقی به هوا رفته و در هیچ یک از زمین‌های فرمانداری منطقه سقوط نخواهد کرد.

البته بر اساس ابتدایی‌ترین قواعد علم هوافضا،‌ برای دیدن قوس سیاره،‌ هیوز باید در یک روز آفتابی تا ارتفاع 10,700 متر به آسمان برود و از آنجا شاهد نقض باورهایش در مورد تئوری‌های توطئه تخت بودن زمین باشد؛ البته این موشک زمین تخت گرایان توانایی رسیدن به چنین ارتفاعی را ندارد.

در ادامه شما را به دیدن بخشی از صحبت‌های مایک هیوز که به تارگی منتشر شده،‌ دعوت می‌کنیم: