پهپاد DJI Mavic Air

پهپاد DJI Mavic Air قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است

پهپاد DJI Mavic Air طی مراسمی رسمی در نیویورک رونمایی شد. پهپاد جدید DJI با تلفیقی از بهترین قابلیت‌های پهپادهای Mavic Pro و Spark توسعه پیدا کرده است.

اگر از علاقه‌مندان به پهپادها باشد، قطعا نام DJI را شنیده‌اید. “Mavic Air” جدیدترین محصول این کمپانی چینی است که شاید بتوان دوربین را یکی از نقاط قوت اصلی آن در نظر گرفت. سازندگان از سنسوری با اندازه 1/2.3 اینچ بهره برده‌اند که می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ 24 یا 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. به واسطه لنز عریض 24 میلی‌متری با f/2.8 نیز مشکلی در ثبت و ذخیره تصاویر 12 مگاپیکسلی نخواهد بود.

طراحی قابل انعطاف این پهپاد، شباهت بسیار زیادی به Mavic Pro از بخش بالایی و Spark از بخش جلویی دارد. علاوه بر این، حالا وزن محصول جدید چینی‌ها 41 درصد نسبت به Mavic Pro کاهش پیدا کرده است. پهپاد DJI Mavic Air می‌تواند در برابر بادهایی با سرعت 22 مایل بر ساعت (35 کیلومتر بر ساعت)، به حداکثر سرعت 42.5 مایل بر ساعت (68.3 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. به لطف طراحی آنتن جدید نیز خط دید پهپاد به 2.5 مایل (4 کیلومتر) افزایش پیدا کرده که در نوع خود جالب است. همچنین کاربران می‌توانند این گجت دوست‌داشتنی را از طریق نمایشگر ادغام‌شده با ریموت آن کنترل کنند.

پهپاد DJI Mavic Air

مهندسان DJI یک سیستم تهویه جدید ساخته‌اند که گفته می‌شود مانع داغ شدن بیش از حد پهپاد خواهد شد. حالا نیز DJI برای نخستین بار از حافظه آنبرد 8 گیگابایتی استفاده کرده تا بتوان محتوا را با خیالی آسوده ذخیره کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این پهپاد می‌توان به پوشش محور سه‌جهته جدید به منظور ثبت روان‌تر ویدیوها، سیستم اجتناب از برخورد با موانع هفت-دوربینه، حالت‌های عکاسی جدید همچون تصاویر 32 مگاپیکسلی پاناروما، سیستم پردازش تصویر بهینه‌شده به منظور انتقال تجربه بهتر از کار با دوربین و پورت USB-C برای انتقال آسان محتوا اشاره کرد. علی رغم وجود قابلیت‌های بسیار، هم‌چنان زمان کوتاه پرواز نقطه ضعف این پهپاد محسوب می‌شود چرا که Mavic Air با یک بار شارژ، تا 21 دقیقه قادر به پرواز خوهد بود.

هم‌اکنون پیش‌فروش پهپاد DJI Mavic Air از طریق فروشگاه آنلاین DJI آغاز شده و قرار است این محصول جدید در سه رنگ قرمز (Flame Red)، مشکی (Onyx Black) و سفید (Arctic White) با قیمت 799 دلار در آمریکا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. سفارشات نیز از تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن) ارسال خواهد شد. در ادامه می‌توانید تصاویر پهپاد DJI Mavic Air را تماشا کنید: