اسکنر اثر انگشت شفاف

جپن دیسپلی از اسکنر اثر انگشت شفاف خود با امکان استفاده در گوشی ها رونمایی کرد

مهندسان جپن دیسپلی (JDI) موفق به تولید اسکنر اثر انگشت شفاف شدند. این اسکنر جدید بر پایه فناوری لمسی خازنی توسعه پیدا کرده و می‌تواند در گوشی های هوشمند آینده به کار گرفته شود.

بسیاری از کاربران، جپن دیسپلی را با تولید نمایشگرها و پنل‌های مختلف می‌شناسند. ولی به نظر می‌رسد حالا این کمپانی ژاپنی فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

حسگرهای اثر انگشت مرسوم از سیلیکون ساخته شده‌اند و شفاف نیستند. اخیرا نیز برخی سازندگان موفق به قرار دادن آن در پشت صفحه نمایش دستگاه شده‌اند. اما JDI رویکردی کاملا متفاوت دارد.

اسکنر اثر انگشت شفاف جپن دیسپلی از فناوری پیکسل آی (Pixel Eye) این شرکت بهره برده‌اند که به واسطه آن، سنسور لمسی خازنی داخل پنل LCD قرار می‌گیرد. سازندگان حساسیت را تا جایی افزایش داده‌اند که می‌تواند رگه‌های اثر انگشت شما را شناسایی کند. همه این بخش‌ها داخل بستر شیشه‌ای ساخته شده‌اند که بسیار شفاف است. در تنیجه، برای دست‌یابی به عملکرد یکسان با حسگر اثر انگشت سنپتیکس که در گوشی ویوو X20 به کار گرفته شده است، نیازی به تعبیه اسکنر پشت صفحه نمایش نخواهد بود.

اسکنر اثر انگشت شفاف

سنسور جدید جپن دیسپلی، روز گذشته با ابعاد 8 در 8 میلی‌متر (160 در 160 پیکسل، 508 نقطه در هر اینچ) معرفی شده و از مارس سال آینده به صورت اقتصادی ارائه می‌شود. JDI قصد دارد علاوه بر تولید این سنسور در دو اندازه کوچک و بزرگ، در آینده سنسورهای انعطاف‌پذیر را هم تولید کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بسیار عالی، کار و عملکرد بهبود میده خدایی

    راحت با انگشل شست همه کار انجام میدی حسگر اثر انگشت توی صفحه باشه

  2. حسگر اثر انگشت فقط پشت گوشی، توی LCD خیر

  3. الان شفاف و غیر شفاف چ فرقی دارن؟؟

  4. برای جلو گیری از جرم و جنایت لازمه