رونمایی هواوی پی 11

رونمایی هواوی پی 11 به بعد از نمایشگاه MWC 2018 موکول خواهد شد

تاریخ رونمایی هواوی پی 11 (Huawei P11) که با درصد پایینی ممکن است با نام هواوی P20 معرفی شود، تا امروز نمایشگاه MWC 2018 تصور می‌شد. اما طبق ادعای برخی کارمندان داخلی شرکت، رونمایی هواوی P11 به بعد از کنگره جهانی موبایل سال 2018 موکول می‌شود.

حدود یک سال پیش، هواوی پی 10 در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شد. با وجود تعدد رویدادهای دنیای الکترونیک و دیجیتال که در هر کدام شاهد رونمایی چند گوشی هوشمند نیز هستیم، برای طرفدان گوشی های هوشمند هیچ کدام به اندازه کنگره جهانی موبایل اهمیت ندارد. همین موضوع سبب می‌شود بیشتر گوشی‌سازان، نخستین پرچمدار خود در هر سال را در همین رویداد معرفی کنند. با توجه به این موضوع و همچنین معرفی پرچمدار سال 2017 سری P در کنگره جهانی موبایل قبلی، انتظار داشتیم رونمایی هواوی پی 11 در نمایشگاه MWC 2018 به وقوع بپیوندد.

اما اکنون و بر اساس گفته‌های منابعی ناشناس از داخل شرکت سازنده، رونمایی هواوی پی 11 به بعد از این نمایشگاه موکول خواهد شد. طبق گفته‌‌های این منابع هواوی تصمیم دارد پرچمدارش را در ماه آوریل (حدودا یک ماه بعد از اتمام کنگره) در رویدادی جداگانه داخل یک شهر اروپایی رونمایی کند.

اطمینان از توسعه کامل و بی‌نقص قابلیت‌های جدید گوشی همچون دوربین سه گانه و تراشه مجهز به واحد هوش مصنوعی و همچنین تامین سخت افزارهای لازم برای تکمیل خط تولید، از دلایل به تاخیر افتادن رونمایی هواوی P20 هستند. یکی دیگر از دلایل تاخیر پدید آمده، مشکلاتی است که هواوی تاکنون برای ورود به بازارهای ایالات متحده آمریکا داشته است و اکنون تصمیم دارد آن‌ها را از بین ببرد.

نمایشگاه MWC 2018

با عدم رونمایی هواوی پی 11 در نمایشگاه MWC شرایط برای سامسونگ بهتر می‌شود

ال جی نیز پرچمدار جدید خود را در نمایشگاه MWC سال جاری معرفی نخواهد کرد. این شرکت در عوض با یک نسخه بهبود یافته از ال جی وی 30 به شهر بارسلون می‌آید. اگر هواوی و ال جی واقعا دست پر و به همراه پرچمداران جدید خود در کنگره جهانی موبایل حضور پیدا نکنند، بهترین شرایط ممکن برای سامسونگ پدید خواهد آمد، چرا که می‌تواند بعد از یک سال دوری از این نمایشگاه، با رونمایی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس همه توجه‌ها را در رویداد موبایلی آتی به خود جلب کند. رونمایی گوشی های جدید سری S سامسونگ در این نمایشگاه حتمی است و حتی از روز رونمایی سامسونگ گلکسی اس 9 نیز به طور دقیق مطلع هستیم.

البته به تعویق افتادن رونمایی هواوی پی 11 و عدم حضور مقتدرانه ال جی در بزرگترین رویداد موبایلی دنیا در سال 2018 به معنی بی‌رقیب بودن پرچمداران سری S سامسونگ نیست، چرا که شرکت‌هایی همچون اچ ام دی گلوبال تصمیم دارند دست پر ظاهر شوند. این شرکت گوشی پرچمدار نوکیا 9 را بعد از نزدیک به یک سال انتظار در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد کرد.

رونمایی هواوی پی 11

عدم رونمایی P11 در رویداد پیش رو، به معنی به حاشیه رفتن هواوی طی آن نیست، چرا که این شرکت با معرفی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و لپ تاپ‌های دو در یک و تبدیل‌شونده و احتمالا چند گوشی میان‌رده، بخش زیادی از توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند.

یکی از دلایل موکول شدن رونمایی هواوی پی 11 به رویدادی بعد از کنگره جهانی موبایل ممکن است تلاش این شرکت چینی برای جلوگیری از دور شدن توجهات از پرچمدار خود باشد. هر چه باشد سامسونگ پرفروش‌ترین و محبوب گوشی‌ساز دنیا است و بدون شک بیش از هر محصول دیگری، همه نگاه‌ها از هم‌اکنون به گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دوخته شده است. این موضوع می‌تواند به ضرر دیگر گوشی‌سازانی که یک سال تمام برای نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده‌اند تمام شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حیف شد وای حتما میخواد بازارو بکنه مال خودش

  2. زیاد داره تاخیر میندازه توی معرفیش! اما احتمالا پرچمدار نیمه دوم سالش باشه و صد البته گوشی ای مورد انتظار و عالی

  3. سلام
    البته 2 تا شرکت دیگه هم هستن که در نمایشگاه امسال حضور پررنگی دارن
    سونی و شیائومی
    سونی به احتمال زیاد 2 تا پرچمدار معرفی میکنه با یک مدل جدید از سری کامپکت
    شیائومی هم با می 7 میاد

    موفق و مؤید باشید