فروش تراشه های اگزینوس

سامسونگ فروش تراشه های اگزینوس به دیگر شرکت‌های گوشی ساز را آغاز می‌کند

سامسونگ قصد دارد تراشه های اگزینوس خود را به سایر شرکت‌های گوشی ساز بفروشد. این تراشه ها که اغلب میان رده هستند، می‌توانند جایگزین تراشه‌های ساخت کوالکام و مدیاتک شوند.

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد سهمی در بازار تراشه های موبایلی داشته باشد؛ این کمپانی مستقر در کره جنوبی برنامه ریزی کرده است تا تولید تراشه های اگزینوس خود را افزایش دهد و فروش آن‌ها به سایر شرکت‌های گوشی ساز را آغاز کند.

در حال حاضر، سامسونگ مکان چهارم سازندگان تراشه های موبایلی را در بازاری که کوالکام رده نخست قرار دارد و اپل و مدیاتک نیز به ترتیب دوم و سوم هستند دارا است. به نقل از منابع حاضر ر صنعت، سامسونگ در حال برنامه ریزی است تا برخی از تراشه های مخصوص گوشی های میان رده ساخت خود را برای رقابت با مدیاتک، به شرکت‌های مختلف بفروشد. اگر سامسونگ در این عرصه موفق شود، قطعا می‌تواند سال 2018 جای مدیاتک را در رده سوم برترین تولیدکنندگان تراشه های موبایلی بگیرد.

تحلیلگران می‌گویند که سامسونگ با فروش تراشه های اگزینوس خود که در داخل محصولات خودش از آن‌ها استفاده می‌کند به دنبال گسترش سهم بازار تراشه هایش است. به همین منظور آن‌ها قصد دارند تا سال 2020 تراشه هایی با پشتیبانی از اتصال اینترنتی 5G را نیز به تولید برسانند.

شرکت‌های چینی، مشتاق خرید تراشه های اگزینوس

دیده می‌شود شرکت‌های گوشی ساز در اولین گام، مشتاق خریداری تراشه های اگزینوس از سوی سامسونگ هستند که عمدتا صاحبان شرکت‌های چینی این لیست را تشکیل می‌دهند. از انجایی که اپل و هواوی دارای تراشه های موبایلی ساخت خود هستند و از آ‌ن‌ها در محصولات خود استفاده می‌کنند، بنابراین باید این دو برند را از لیست خریداران تراشه های ساخت سامسونگ حذف کنیم؛ اما دیگر شرکت‌ها که اغلب از تراشه‌های ساخت شرکت‌های کوالکام و مدیاتک در محصولات خود استفاده می‌کنند، مستعد خریداری این چیپست ها هستند.

زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. آیا سامسونگ در این مسیر موفق خواهد شد یا خیر؟