Viber : تجربه يک مکالمه تلفني لذت بخش و رايگان

وایبر یکی از معروفترین نرم افزارها در حوزه برقراری ارتباطات بر روی بستر اینترنت است، این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با دوستان دیگر خود که دارای این نرم افزار می باشند به رایگان به صورت نوشتاری و یا صوتی ارتباط برقرار کنید و جالب اینجاست که این ارتباط محدود به دو نفر نبوده و می تواند به صورت گروهی باشد.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده هم اینک این نرم افزار بیش از ۱۰۰میلیون نفر کاربر فعال دارد! این آمار برای یک نرم افزار که در حوزه ای خاص تمرکز کرده، فوق العاده است و خود بیانگر کیفیت بالای ساخت و پشتیبانی این نرم افزار است اما شاید بهتر باشد نگاهی ریزبینانه بدان بیاندازیم.

سادگی از دید کاربر

جدای از بحث رابط کاربری جذاب این نرم افزار که بدان خواهیم پرداخت، وایبر حقیقتاً به بهترین شکل ممکن بستر را برای برقراری ارتباط فراهم کرده است، به نظر شما یکی از بهترین گزینه هایی که مشخص کننده شما در ارتباطات باشد و تنها منحصر به شخص شما باشد چیست؟ شماره سیم کارت تلفن همراه شما با پیش شماره بین المللی بدون شک یکی از بهترین راه های منحصر به فرد کردن شما در میان سایر کاربران است، اینطور دیگر نیاز هم ندارید دوستان خود را از میان میلیون ها کاربر این نرم افزار پیدا کنید، بله آنها هم با شماره سیم کارت تلفن همراه خود می بایست در این نرم افزار عضو شوند و اینگونه وایبر براحتی در همان ابتدا لیست دوستان شما که از این اپلیکیشن بهره می برند را در اختیار شما قرار می دهد.حال فقط کافیست نام دوست و یا دوستان خود را انتخاب کنید و به سادگی با آنها تماس حاصل کنید.

رابط کاربری جذاب و مینیمال

رابط کاربری وایبر بی شک یکی دیگر از نقاط قوت این نرم افزار است، این بخش آنچنان با وسواس طراحی شده است که می توانید مطمئن باشید در نگاه اول توجه شما را کاملا به خود جلب خواهد کرد، اما بگذارید بدان نمره کامل را ندهیم، هنوز بخش هایی وجود دارند که قابل بهبودند، هنوز بی نظمی هایی در طراحی بخش هایی چون تماس های اخیر و یا پروفایل کاربری و… وجود دارند.

پشتیبانی قوی

شما می توانید نرم افزار جامعی را تولید کنید و آنرا نشر دهید، اما پس از آن دیگر نرم افزار خود را پشتیبانی نکنید، حتی اگر آنقدر دقیق بوده باشید که به فرض محال با حفره ها و مشکلات کدنویسی و طراحی هم روبرو نشوید بازهم نیازهای جامعه هدف شما تغییر پیدا خواهد کرد و حتی بخش هایی وجود خواهند داشت که شامل نیاز های کاربر می شوند و شما آنها را ندیده اید، تکنولوژی ها تغییر پیدا خواهند کرد، اصول مربوط به طراحی واسط های کاربری تغییر پیدا میکنند و مطمئنا دیر یا زود محکوم به شکست خواهید بود، اما تیم پشتیبانی وایبر حقیقتاً به طور کاملا جدی هر لحظه در حال کار برای کامل تر کردن اپلیکیشن خود و پاسخ به سوالات کاربران هستند، در طی همین بررسی تعدادی از سوالات خود را از طریق ایمیل به مسئولان وایبر ارسال کردیم و به طور کاملا شگفت انگیزی در طول مدت زمان ۳ساعت جواب ایمیل را به همراه توضیحات کامل دریافت کردیم (فراموش نکنید این اپلیکیشن حدود ۱۰۰میلیون کاربر دارد و واقعاً حیرت انگیز است پاسخ دهی به کاربر آن هم در این مدت زمان کوتاه و بی شک نشانگر احترام و توجه به کاربران است).

انعطاف پذیری

از چه پلتفرمی استفاده می کنید؟ اندروید، آی او اس، بادا، سیمبین و یا شاید سیستم عامل تازه عرضه شده ی ویندوز فون ۸ نگران نباشید توسعه دهندگان وایبر این اپلیکیشن را برای تمام این پلتفرم ها توسعه داده اند. فقط کافیست وایبر را برای پلتفرم مورد نظر خودتان از سایت آن دانلود کنید و از برقراری ارتباط با آن به صورت رایگان لذت ببرید.

وایبر در سرعت های پایین

از آنجا که وایبر دارای Loading خاصی در هنگام اجرای نرم افزار نیست که نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت داشته باشد و خروجی آن در حالت نوشتاری هم فایل های معمولا کم حجمی هستند، حتی با استفاده از اینترنت موبایل و برروی بستر های GPRS و Edge هم می توانید براحتی از آن استفاده کنید، البته مطمئنا در این حالت امکان استفاده از مکالمه صوتی را نخواهید داشت اما اگر از سیم کارت های نسل سوم مخابراتی ۳G استفاده می کنید با توجه به تست هایی که داشته ایم امکان استفاده از بخش مکالمه صوتی را هم با کیفیتی مناسب خواهید داشت.

کمبود ها و نقاط ضعف

اگر بخواهیم با نگاهی سخت گیرانه وایبر را زیر ذره بین قرار دهیم می توان بدان انتقاد کرد که این اپلیکیشن همچنان دارای نسخه تحت وب نیست و تا آنجایی که ما اطلاع داریم و از پاسخ مسئولان آن بر می آمد فعلاً هم قصدی برای عرضه آن ندارد، این در حالی است که بعضاً رقبای قدرتمند وایبر یا فعالیت خود را از این نسخه آغاز نموده اند و یا در مراحل بعدی توسعه این نسخه را هم عرضه داشته اند. تنها باید منتظر ماند و دید این سیاست مسئولان وایبر است که به طور کلی نسخه تحت وب اپلیکیشن خود را عرضه ننمایند و یا پرداختن بدان را در مراحل بعدی اولویت خود قرار داده اند. نظر شما چیست؟ آیا وایبر با داشتن نسخه تحت وب کامل تر می شد یا نیازی بدان وجود ندارد؟

کمبود بعدی که در وایبر احساس می شود نبود امکان مکالمه تصویری است، شاید شما هم همچون ما مدتی پس از لذت بردن از کیفیت بالای این نرم افزار با خود بگویید که ای کاش نرم افزاری به این خوش ساختی دارای این قابلیت هم می بود تا اکثریت نیازهای ارتباطی شما را در قالب تماس های مستقیم به طور کلی پوشش دهد، اما وایبر هنوز اقدامی را جهت افزودن این امکان به نرم افزار خود صورت نداده است، ولی احتمال می رود این امکان از گام های بعدی وایبر باشد، گامی که بی شک با آن به جنگ نرم افزار محبوب Skype خواهد رفت.

جمع بندی

در یک کلام باید گفت تجربه ای که شما در کارکرد با وایبر کسب خواهید کرد تجربه ای بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود و این نشانگر توجه بالا به مسائل تجربه کاربری و اصول طراحی واسط است. مطمئنا کمبودها و نقص هایی هم که به برخی از آنها اشاره کردیم به مرور زمان برطرف خواهند شد و تا مدتی دیگر با نرم افزاری بسیار قوی تر و چابک تر روبرو خواهیم بود.

دانلود

هم اکنون شما می توانید نرم افزار وایبر را برای سیستم عامل گوشی خود از لینکهای زیر دریافت نمایید

Download Download Download Download Download Download

با توجه به موارد فوق نظر شما در مورد وایبر چیست؟ اگر تجربه ای در مورد کارکرد با این اپلیکیشن دارید می توانید آن را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*