پردازنده ریفشارک 5G نوکیا

پردازنده ریفشارک 5G نوکیا معرفی شد؛ 84 گیگابیت در ثانیه به ازای هر سلول

پردازنده ریفشارک 5G نوکیا (Reefshark 5G) رونمایی شد. این پردازنده قدرتمند، قدرت انتقال 84 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را به ازای هر سلول داده داشته و در ماژول بیس باند ایر اسکیل (AirScale) قرار می گیرد.

نوکیا با 30 شرکت ارتباطی برای ایجاد شبکه نسل جدید تلفن همراه با به کار گیری پردازنده ریفشارک همکاری کرده است. در حقیقت این مشارکت برای ساخت قطعه‌ای در معماری حامل‌ها بوده و در گوشی استفاده نخواهد شد. اما در هر صورت با راه‌اندازی این سیستم، می‌توانیم با هزینه کمتر، بازده بیشتر و بهبودیافته‌تری را در انتقال داده‌ها دریافت کنیم.

پیشرفت عمده در این سیستم، افزایش سه برابری توان عملیاتی هر سلول داده است و این مسأله با آنتن‌های MIMO که اندازه‌ای برابر نصف آنتن‌های معمولی دارند و 64% بهینه‌تر از آن‌ها کار خواهند کرد.

پردازنده ریفشارک 5G نوکیا به‌عنوان یک واحد مجزا در ماژول بیس باند ایر اسکیل (AirScale) قرار می‌گیرد که یک نوع ارتقاء نرم افزاری برای عملیات اتصال 5G به شمار خواهد رفت. زمانی که این امر محقق شود، هر سلول می‌تواند تا 84 گیگابیتی بر ثانیه داده موبایل را انتقال دهد و سلول‌های چندگانه نیز می‌توانند زنجیره‌ای از 6 ترابیت بر ثانیه اطلاعات را منتقل کنند که این سیستم برای شهرهای شلوغ و پرازدحام بسیار کاربردی خواهد بود.

سیستم نام برده به‌طور کامل از تقسیمات شبکه‌ای پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن هر اپراتور مجازی شبکه می‌تواند سخت‌افزار را به اشتراک بگذارد. پردازنده ریفشارک جدید نوکیا در سه‌ماهه سوم سال 2018 به‌صورت انبوه تولید و عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. 30 شرکت همکاری داشته ینی کنفیکون کرده

  2. 84 گیگابیت تقسیم بر 8 برابر است با 10.5 گیگابایت

    هر فیلم با کیفیت قابل قبول 720 رو حجم 4 گیگ در نظر بگیریم (البته MKV دانلود می کنیم نهایتاً 1 گیگ میشه)

    10.5 تقسیم بر 4 برابر است با بیش از 2.5 فیلم در هر ثانیه!

    البته هیچ وقت نمی تونیم با این سرعت دانلود کنیم، چون بهترین هارد SSD هم با این سرعت نمی تونه ذخیره سازی کنه!!!!!!!

    با تشکر