پانوراما در اینستاگرام

ترفندهای ثبت گالری‌های خلاقانه و تصاویر پانوراما در اینستاگرام

اگر یکی از کاربران شبکه اجتماعی محبوب Instagram باشید و انتشار تصاویر هنری و جذاب از عادات شما باشد، قطعا از ایده انتشار تصاویر پانوراما در اینستاگرام استقبال خواهید کرد. اما آیا راهی برای این کار وجود دارد؟

شبکه اینستاگرام نفوذ زیادی در زندگی شخصی افراد داشته است، به طوری که حین انجام هر کار و یا بازدید از هر جایی، به فکر انتشار تصاویر آن با دوستان خود در این شبکه اجتماعی هستیم. توسعه دهندگان این اپلیکیشن نیز با افزودن قابلیت‌های جدید و جذاب، به تجربه کاربری حرفه‌ای‌تر افراد کمک می‌کنند. یکی از این موارد را می‌توان امکان ایجاد گالری در پست‌ها معرفی کرد. به لطف این قابلیت افراد می‌توانند در هر پست اطلاعات و تصاویر بیشتری را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

قبل از هر چیز، باید به چند مورد اشاره داشته باشیم:

  1. اپلیکیشن را باز کرده و طبق معمول جهت افزودن پست بر روی گزینه + لمس کنید.
  2. حالا در اینجا گزینه Select Multiple را انتخاب کنید تا بتوانید چندین تصویر و ویدیو انتخاب کنید.
  3. ماکسیموم تعداد تصاویر و ویدیوها 10 مورد است.
  4. امکان تغییر ترتیب این تصاویر و ویدیوها وجود دارد.
  5. در نتیجه پست شما تبدیل به یک گالری می‌شود.

در این مقاله می‌خواهیم به شما ترفندهایی را یاد بدهیم که به لطف آنها می‌توانید از این قابلیت نهایت بهره را ببرد و یا به انتشار تصاویر پانوراما در اینستاگرام بپردازید.

1- به سادگی پانوراما منتشر کنید

پاناروما در اینستاگرام

امروزه می‌توانید با هر گوشی هوشمندی به سادگی تصاویر پانوراما ثبت کنید. اما اگر بخواهید به انتشار تصاویر پانوراما در اینستاگرام بپردازید، کیفیت اصلی تصاویر از بین می‌رود؛ چرا که نمی‌توان در این شبکه اجتماعی به خوبی آنها را مشاهده کرد و زوم کردن کمی با مشکل مواجه می‌شود. قابلیت انتشار گالری تصاویر در اینستاگرام می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی مرتفع کند.

قبل از هرچیز باید به کمک تلفن هوشمند خود یک تصویر پانوراما ثبت کنید؛ توجه داشته باشید که این تصویر باید توسط اپلیکیشنی به غیر از اینستاگرام ثبت شود چرا که این برنامه چنین قابلیتی را در بخش دوربین خود ندارد. حالا باید متناسب با سیستم عامل خود، اندروید یا iOS، یکی از این دو اپلیکیشن زیر را دانلود و نصب کنید:

دانلود: اپلیکیشن Pannify برای اندروید (رایگان)

دانلود: اپلیکیشن Swipeable برای آیفون (رایگان)

برنامه مورد نظر را باز کرده و تصویری پانوراما را در آن انتخاب کنید. دستورالعمل برنامه را جهت تکه تکه کردن تصویر دنبال کنید. سپس آنها را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید. حالا انتشار پانوراما در اینستاگرام بسیار آسان خواهد بود: وارد این برنامه شوید و بر روی گزینه + لمس کنید. حالا گزینه Select Multiple را انتخاب کرده و تصاویر مد نظر را انتخاب کنید. پس از تعیین چینش تصاویر می‌توانید پست را برای دنبال‌کنندگان خود منتشر کنید.

2- برگزاری یک نظرسنجی تصویری

پاناروما در اینستاگرام

کدام یک از کفش‌ها را بخرم؟ کدوم لباس بیشتر بهم میاد؟ بهترین جا برای نصب تابلو نقاشی کجاست؟ درس بخونم یا نخونم؟! اگر هر وقت به پاسخ یک سوال مصور نیاز داشتید، قابلیت انتشار گالری به کار شما خواهد آمد؛ انتشار تصاویر پانوراما در اینستاگرام تنها نکته مثبت این قابلیت نیست!

تمام تصاویر و ویدیوهای مد نظر خود را انتخاب کرده و سوال خود را نیز در بخش کپشن یا کامنت‌ها مطرح کنید. خوانندگان و فالور‌ها نیز می‌توانند با خواندن سوال و تماشای تصاویر در نظرسنجی کوچک و جمع‌وجور شما شرکت کنند. این قابلیت به اندازه امکان نظرسنجی شبکه توییتر بهینه و کاربردی نیست اما با این حال می‌توانید تا 10 گزینه برای سوال خود قرار دهید. در نهایت باید نتیجه نظرسنجی را به صورت دستی محاسبه کنید.

3- داستان‌های مصور (کامیک)

پاناروما در اینستاگرام

خواندن کامیک یا تصاویر مصور در گوشی های هوشمند بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. بدین منظور صدها پیج جذاب و پرمخاطب در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید آنها را دنبال کنید.

حالا نیز به لطف قابلیت بارگذاری گالری در این شبکه اجتماعی، انتشار داستان‌های مصور در آن راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر شده است؛ خوانندگان به سادگی تصاویر را ورق می‌زنند و داستان را دنبال می‌کنند. همچنین داستان‌های طولانی‌تری را می‌توان با آنها به اشتراک گذاشت. شما نیز می‌توانید به لطف همین قابلیت داستان‌های مصوری را با یا بدون متن و مکالمه با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

4- یک منظره در زمان‌های مختلف

پاناروما در اینستاگرام

باز هم تاکید می‌کنم که تنها مزیت قابلیت انتشار گالری، امکان ثبت تصاویر پانوراما در اینستاگرام نیست! یکی از ترفند‌های عکاسان جهت جلب توجه بیشتر مخاطبین به یک منظره، ثبت تصاویر مختلف از یک منظره ثابت در بازه‌های زمانی مختلف است. به کمک این کار عمق بیشتری به تصاویر و پس‌زمینه آنها می‌دهید.

بهترین راهکار در این زمینه نیز تغییر میزان نور در محیط‌های بسته است. در فضای باز نیز می‌توان تصاویر را در ساعات مختلفی از روز و شب ثبت کرد. در نهایت می‌توان تصاویر مختلف از یک منظره ثبت را در قالب پست‌های گالری اینستاگرام منتشر کرد.

5- قبل و بعد (Before – After)

پاناروما در اینستاگرام

گذشته از نظرسنجی تصویری، داستان‌های مصور و تصاویر پانوراما در اینستاگرام ، یک کارکرد دیگر پست‌های چندگانه این شبکه اجتماعی مقایسه شرایط یک فرد یا منظره، قبل و بعد از بروز یک اتفاق است. به عنوان مثال قرار دادن تصویری از اتاق خود در شلوغی و پخش بودن وسایل و همچنین پس از تمیز کردن آن، یا تصویری از چهره یک سلبریتی قبل و بعد از عمل زیبایی بینی و صورت!

بنابراین اگر کمی خلاق باشید با انتشار چنین پستی نیز می‌توانید دوستان و فالورهای خود را شگفت‌زده کنید و نظر آنها را در مورد موارد مختلفی نظیر مدل مو یا لباس خود بپرسید.

6- آموزش‌ و دستورالعمل‌ها

پاناروما در اینستاگرام

یکی از کارکردهای بدیهی و البته پرکاربرد پست‌های گالری‌مانند در این شبکه اجتماعی، آموزش و ارائه دستورالعمل در غالب چند تصویر و با چینش منظم و با ترتیب است. شاید صاحبان صفحات عمومی مربوط به موضوعات مختلف نظیر آشپزی، آموزش حل مسائل ریاضی، حل مشکلات رایانه‌ای و… بیشترین نفع را از این مورد ببرند. با این حال شما نیز می‌توانید به کمک خلاقیت خود از این جنبه کارکردهای آن بهره ببرید.

به اندازه کافی برای تنظیم و طراحی کپشن‌ وقت بگذارید، اگر نیاز بود برای هر تصویر نیز نکاتی را ارائه کنید و یا آنها را شماره‌گذاری کنید. به کمک هشتگ‌های خوب و به اشتراک‌گذاری، این پست‌ها می‌توانند توجه کاربران اینستاگرام را به شما جلب کنند.

7- تصاویر انفرادی

وقتی گروهی از افراد را ملاقات می‌کنید، طبیعی است که تصویری گروهی از خود ثبت کرده و آن را یادگاری نگه دارید. اما وقتی که می‌توان از هر فرد یک تصویر جداگانه ثبت کرد و آنها را در غالب یک گالری با دوستان به اشتراک گذاشت، چرا باید تصویری گروهی را در اینستاگرام منتشر کنیم؟

برای هر فرد یک عکس منتشر کرده و متن مورد نظر و مربوط به وی را در توضیحات کپشن ذکر کنید؛ بدین ترتیب هم خود آن افراد از توجه شما لذت می‌برند و هم بازدیدکنندگان به خوبی چهره همه افراد را با کیفیت بالاتر خواهند دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ممنون بخاطر اپیکیشنی که قرار دادید

  2. یک منظره در زمان های مختللق خودمو بذارم خیلی باحال میشه

  3. هیچ کدام از اینا توی ایران بدرد نمیخوره تتو ایران هرچی احمق تر باشی بیشتر بازدید کننده داری

    • چرا باید بخاطر چندتا فالور و بازدید خودمونو احمق جلوه بدیم؟واقعا احمق بودن هیچ لذتی نداره.خودمون داریم احمقا رو شاخ میخایم

  4. قابلیتای خیلی خوب و جالبین ولی کاش یکم کمتر خودمونو درگیرش کنیم …منشا خیلی از مشکلات ما همیناس