پاتاگونیا

تصاویری شگفت‌انگیز از دو پارک ملی جدید پاتاگونیا ؛ تکه‌ای از بهشت!

بزرگترین زمینی که تاکنون به عام اهدا شده، یک پارک جدید در منطقه پاتاگونیا است. این یک امر بی‌سابقه محسوب می‌شود، چرا که در طول تاریخ، تاکنون هیچ فردی چنین زمینی به این وسعت وقف عام نکرده است. در ادامه تصاویری از بهشت روی زمین که پارکی جدید در پاتاگونیا است مشاهده می‌کنیم.

کریستین تامپکینز (Kristine Tompkins) به همراه همسر خود داگلس تامپکینز (Douglas Tompkins)، منطقه‌ای طبیعی متعلق به خود در پاتاگونیا را وقف عام کرد و رکوردی شگفت‌انگیز بر جای گذاشت. این بزرگترین زمین خصوصی است که در این وسعت در اختیار عموم قرار داده می‌شود. مشاهده تصاویر این منطقه در پاتاگونیا ما را حقیقتا به یاد تعاریفی که تاکنون از بهشت برین شنیده‌ایم می‌اندازد!

پاتاگونیا

این زوج موسس‌ها و مدیرهای عامل پیشین شرکت Patagonia and North Face به عنوان تولیدکننده پوشاک‌های بیرونی هستند. آن‌ها بعد از این که در تجارت بسیار موفق ظاهر شدند، تصمیم گرفتند فعالیت جدیدی را شروع کنند، به همین دلیل به جنوب شیلی رفته و زمینی را برای خود خریداری کردند. آن‌ها با تلاش فراوان، این منطقه را زنده کرده و بعد از برگرداندن بومیان، آن را وقف عام کردند. گفتنی است بعد از مرگ داگلس در سال 2015، بقیه امور را کریستین به دست گرفت. البته فعالیت‌ها از طریق بنیاد Tompkins Conservation پیش رفته‌اند.

توافق در مارس سال گذشته اعلام شد. نتیجه آن، افزوده شدن منطقه‌ای در پاتاگونیا به وسعت نزدیک به 4 میلیون هکتار به پارک‌های ملی شیلی است. آن‌ها شبکه‌ای از پنج پارک ملی به هم پیوسته هستند که از شمال پاتاگونیا تا نوک جنوبی قاره ادامه پیدا می‌کنند. آن‌ها به معنای واقعی، تکه‌ای از بهشت هستند!

پاتاگونیا

طبق بیانه‌ای که به تازگی توسط رییس جمهور شیلی بیان شده است، اکنون ایجاد پارک ملی پاتاگونیا و پیومالین به صورت رسمی اعلام شده و هر دو پارک که پیشتر در تصاحب Tompkins Conservation قرار داشتند، اکنون برای استفاده عموم باز است. البته دولت از آن مراقبت کرده و مسئولیت‌های جانبی بر عهده آن گذاشته شده است.

کریستین تامپکینز گفت من به شوهر خود و دیدگاه وی افتخار می‌کنم، چرا که مسیر راه ما را ترسیم کرد تا بلکه بتوانیم این دو پارک ملی در پاتاگونیارا تکمیل کرده و شبکه پارک‌های ملی واقع در این ناحیه را گسترش بدهیم. این حاصل تلاشی 25 ساله است!

وی ادامه داد اگرچه آن‌ها به شدت در پی توسعه و حفاظت از این دو پارک‌ هستند، اما فعالیت‌های خود را متوقف نکرده و تلاش می‌کنند راهی برای صیانت از کل اکوسیستم به هم پیوسته پارک‌های ملی واقع در پاتاگونیا پیدا کنند.

پاتاگونیا

پاتاگونیا، بخشی بسیار بزرگ از آمریکای جنوبی است که قسمت‌های جنوبی آرژانتین و شیلی را شامل می‌شود. این قسمت از سمت غرب و جنوب به دشت‌های پست محدود شده است و در شمال آن نیز رودخانه‌های نئوکوئن و کلرادو وجود دارند. طبق آمار، در سال 2001، در سرتاسر منطقه پاتاگونیا نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار نفر ساکن بودند.

گالری تصاویر پارک‌های جنگی جدید پاتاگونیا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چقدر دلم یه طبیعت بکر، یه لیوان نوشیدنی داغ با چند ترک از آلبوم هیچ هیچ هیچ می خواد

  2. خیلی خوشگلع واقعا
    ما برای چی زنده ایم
    دلمون به چی خوشه؟

  3. خدایی همونی که تو تیتر زدید… قطعه ای از بهشت!

  4. این ایران خودمون خودش یه تیکه از بهشته ولی بهش نمیرسن و شده تیکه ای از جهنم

  5. حیف جاش بده پره ادم کشو قاچاقچی مواد و انسانه کی جرات میکنه بره اون سمت