سو استفاده جنسی از کودکان

انتشار محتوای سو استفاده جنسی از کودکان در تلگرام علت حذف آن از اپ استور بوده است

ترویج محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان علت اصلی حذف تلگرام از اپ استور بوده است. اما این دلیل حذف تلگرام از فروشگاه اپل تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بوده و بر چه اساسی بیان شده است؟ آیا تلگرام واقعا ابزاری برای ترویج پورنوگرافی کودکان است؟

هفته گذشته، تلگرام از اپ استور حذف شد. این خبر جنجال زیادی به پا کرد، چرا که نه تنها این برنامه، بلکه اپلیکیشن تازه معرفی شده تلگرام ایکس نیز از فروشگاه رسمی اپل حذف شده بود. با گذشت زمانی کوتاه اعلام شد «محتوای نامناسب»، دلیل اپل برای حذف تلگرام از اپ استور بوده است. از آنجایی که توضیحات کافی بعد از بیان این عنوان داده نشد، بسیاری از کاربران کنجکاو شدند؛ به راستی اپل چرا تلگرام را به عنوان یک پیام‌رسان ایمن از فروشگاه خود حذف کرده است؟

اکنون و به لطف تایید اعتبار یک ایمیل رد و بدل شده بین یک کاربر تلگرام و مدیر بازاریابی اپل یعنی فیل شیلر (Phil Schiller)، که در 9to5Mac منتشر شده است، می‌دانیم منظور از محتوای نامناسب در اصل ترویج پیدا کردن پورنوگرافی کودکان از طریق اپلیکیشن موبایل تلگرام بوده است!

فیل شیلر در پاسخ به کاربر تلگرامی که از طریق ایمیل با وی ارتباط برقرار کرده بود گفت، تلگرام از آنجایی که تیم اپ استور به خاطر وجود محتواهای غیر قانونی و مخصوصا پورنوگرافی کودکان درون این اپلیکیشن هشدارهایی دریافت کرده بود، از این فروشگاه حذف شد.

سو استفاده جنسی از کودکان در تلگرام

بعد از این که مشخص شد محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان واقعا درون این اپلیکیشن وجود دارند، تیم پشتیبانی اپل استور برنامه را حذف و سپس به توسعه‌دهنده اخطار داد و مقامات لازم در این رابطه همچون مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سو استفاده قرار گرفته (NCMEC) را مطلع کرد.

ترویج پورنوگرافی کودکان، یکی از قانون شکنانه‌ترین اعمالی است که در وب مشاهده می‌شود. به منظور جلوگیری از ترویج سو استفاده جنسی از کودکان نه تنها افراد درگیر در ماجرا، بلکه پلتفرمی که محتوا در آن قرار گرفته به شدت تحت پیگرد قرار می‌گیرند. تلاش در ابتدا این است که چنین محتواهایی به هیچ عنوان بر روی اینترنت منتشر نشوند، اما در صورت انتشار باید از گسترش آن در سراسر شبکه جلوگیری کرد.

سو استفاده جنسی از کودکان

تقریبا تمامی شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های متعلق به غول‌های دنیای تکنولوژی، روش‌هایی دیجیتالی به منظور جلوگیری از انتشار محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان و همچنین تشخیص سریع آن‌ها توسعه داده‌اند. این کار به لطف استفاده از پایگاه داده‌ای که توسط دستگاه‌های قضایی ایالات متحده آمریکا جمع آوری شده امکان‌پذیر شده است. البته نباید اهمیت استفاده از تکنولوژی هشینگ به منظور تشخیص و ردیابی فایل‌ها را فراموش کرد.

اما به نظر می‌رسد تلگرام به عنوان یک پیام‌رسان مبدل شده به شبکه اجتماعی، هنوز برای این موضوع آماده نیست، به همین دلیل فیلم‌های پورنوگرافی شامل محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان به راحتی در آن بارگذاری شده و دست به دست پخش می‌شوند. اگرچه تلگرام مدعی شده بود راه رفع مشکل را پیدا کرده است، اما قضیه به حدی جدی شد که اپل تصمیم گرفت به طور کامل بساط آن را از فروشگاه اپ استور برچیند!

تلگرام

پاول دورف در پاسخ به انتقادات گفت اپل به ما هشدار داده است که محتواهای نامناسب، به راحتی در دسترس کاربران تلگرام قرار می‌گیرند و به همین دلیل هر دو اپلیکیشن ما از اپ استور حذف شده است. او اظهار امیدواری کرد به محض اعمال شدن رویه‌های محافظتی لازم، اپلیکیشن‌های تلگرام و تلگرام ایکس به اپ استور باز می‌گردند. البته آن‌ها بعد از گذشت حدود یک روز به فروشگاه رسمی عرضه برنامه‌های آی او اس بازگشتند.

محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان به راحتی در دسترس کاربران تلگرام قرار می‌گیرند!

تلگرام پیش از متهم شدن به توسعه پلتفرمی برای گسترش آزادانه محتواهای سو استفاده جنسی از کودکان به خاطر بحث تروریسم توسط دولت‌ها مورد سرزنش قرار گرفته بود. دولت‌ها از آنجایی که تروریست‌ها می‌توانند از قابلیت‌های رمزنگاری نقطه به نقطه این پیام‌رسان بهره ببرند شدیدا نگران هستند. به عنوان نمونه دولت اندونزی، در ماه جولای سال گذشته به خاطر تبلیغات گروه تروریستی داعش تلگرام را تهدید به فیلتر شدن کرد. تیم پشتیبانی این پیام‌رسان خیلی سریع دست به کار شد تا محتواهای منتشر شده توسط کاربران اندونزیایی را کنترل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. شاید واقعا مشکلی پیش اومده ولی نباید با محکوم کردن تلگرام ایجوری میکرد
    تو این جریانا عادیه اگه اینطوریه بخاطر این همه سات های پورن باید در اینترنتو میذاتشتن گل

  2. اینا هم شدن وزارت ارتباطات ایران؟؟؟

  3. اپل بی دلیل کاری نمیکنه تلگرام خیانت کاره باید رییسش محاکمه بشه

  4. حرف مفت اگه اینجورییه باید همه شبکه اجتماعی ها رو حذف کنه از جمله اینستا

  5. اگر تلگرام برای کانال زدن و خصوصا زمانی که اعضای کانال به بالای 50K می رسه، یک سری محدودیت ایجاد کنه خیلی خوب میشه

    اینطوری هم هر محتوای کذبی خیلی سریع پخش نمیشه و هم مردم عادی می تونن کانال داشته باشن و استفاده کنن اما برای یک کانال بزرگ و رسمی نیازمند یه سری مجوز باید باشه

  6. تلگرام را فیلتر کنید!

    بعله، راه حلش اینه

  7. از یه طرف عاشق تلگرامم، از یه طرف نمیتونم بگم شرکتی مثل اپل چرت و پرت میگه
    البته خب ولنگ و باز بودن تلگرام رو هم نمیتونم رد کنم انگار هیچ قانونی نداره همه چی توش پخش میشه راحت.

    در جواب اون دوستمون بگم واتس اپ چیزی به اسم کانال نداره، به خاطر همین محتوا غیرقانونی توش دست به دست نمیشه خیلی سریع

  8. حتمی سعید طوسی هم از تلگرام یاد گرفته کودک آزاری و بچه بازیه؟؟؟؟

    جمع کنید بابا، اینا همه ش حرف مفته، توی هر پیام رسانی ممکنه هر محتوای پخش بشه، ملت ما باید شعور داشته باشن و استفاده نکن

    ** اول اینکه اپل با اون سیاست های عجیب و غریبش خیلی منبع معتبری نیست برای متهم کردن تلگرام، بعدش افراد نشر دادن و تازه تلگرام به سرعت همچین محتواهایی می بنده، در نتیجه خود مردم باید کمی حواسشون باشه! تلگرام کارش درسته

  9. این کارا چیه، فقط “child pornography telegram” رو تو گوگل سرچ کنید هزار تا منبع گفته اینو!
    بازم بگید دروغه
    خیلی خوبید به خدا شما =)

  10. اگه مشکل بر طرف نمی شد که دوباره تو اپ استور نمی گذاشتنش تلگرام کانال هایی با اینجور محتوا رو می بنده ولی ممکنه یه تعدادی هم از دستشون در بره که احتمالا به به خاطر همین هم اپل بهشون اخطار داده

  11. متاسفم از اینکه مردم کشورم اییینقدر به یه پیام رسان موبایلی وابسته شدن که چشمو گوششون رو بستن
    نوشته مسئول بازاریابی اپل این حرف‌ها رو زده، الان یه عده میان میگن نه دروغه

    تلگرام محیط ناامنی شده، از نظر پیام رسانی امن هستشا، ولی هر نوع محتوایی راحت روش قرار میگیره و پخش میشه
    اروپاییا و امریکاییا دیوانه نیستن با وجود این همه امکانات تلگرام هنوز واتساپ و فیس بوک مسنجر استفاده میکنن

  12. این اصلا صحت نداره
    یسره بگید بریم پیام رسان ایرانی نصب کنیم چرا اینقدر تلگرام رو بد جلوه میدین