تلگرام در ایران

تلگرام در ایران 45 درصد از پهنای باند اینترنت مصرفی را در اختیار دارد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس سازمان پدافند غیر عامل، اظهار کرد تلگرام در ایران حدود 45 درصد از پهنای باند اینترنت مصرفی را در اختیار دارد.

چند روز پیش سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل از سهم بالای شبکه پیام رسان تلگرام از پهنای باند اینترنت مصرفی کشور خبر داد و گفت این شبکه اجتماعی 95 درصد از سهم شبکه های اجتماعی کشورمان را در اختیار دارد. حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این اظهارات واکنش نشان داده است.

آمارهای ارائه شده در مورد فعالیت تلگرام در ایران صحیح نیست

جهرمی در این رابطه اظهار کرد آمارهای ارائه شده به رئیس سازمان پدافند غیرعامل صحیح نیست. دو سوم کاهش پهنای باند معادل 66 درصد است نه 80 درصد و کاهش پهنای باند از 1100 به 300 گیگابایت هم معادل 72 درصد افت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت:

هیچ‌یک از این آمارها صحیح نیست و پس از بسته شدن تلگرام و اینستاگرام در مجموع حدود 45 درصد از پهنای باند اینترنت کشور کم شد. این در حالی است که در سبد مصرف مشترک نهایی نسبت پهنای باند اینترنت به داخل نسبت 60 به 40 داریم و ارائه این آمار، آن هم از سوی مسئولان، این شائبه را به وجود می‌آورد که باید در صحت سایر آمارها هم شک کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در نامطلوب بودن شرایط فعلی هیچ شکی وجود ندارد، ولی متهم کردن دیگران نیز بی‌فایده است و همه باید تلاش کنیم با همدلی و همراهی و پرهیز از نمایش اختلاف در حاکمیت به شرایط مطلوب نزدیک شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. امروزش نیست همه تو گوشیه تو گوشی هم تنها راه ارتباطی و سر در اوردن از هر چیزی تلگرامه
    وگرنه اگه بلد بودن با گوگل کار کنن این همه سایت البته تلگرام دسترسیش به هرچیزی راحت تره

  2. این مقدار «فاجعه‌س»…. یعنی ما جامعه ای مواجه هستیم که اصلا دنبال مطلب حرفه ای، معتبر یا موارد دیگه ای نیست!! همه ش دنبال چرت و پرت و شایعه و این چیزاس

    _____

    یادمه تا چند ماه پیش می گفتن بالای 70 درصد پهنای باند تو تلگرام 😐 فاز اینا هم چیه؟؟

  3. هیچی جز هزینه نداره این تلگرام و اینستا
    مصرف اینترنت کشور
    ابطاله وقت مردم و اقشاره مختلف
    دور کردنه خانواده ها از هم به صورته کاملا محسوس