سرور مجازی

با سرور مجازی به اعمال خود در اینترنت سرعت ببخشید

استفاده از سرور مجازی یکی از بهترین راه‌ها به منظور افزایش سرعت اعمال خود در دنیای مجازی است. با خرید سرور مجازی می‌توان فایل‌های خود در اینترنت را طی چند ثانیه جابه‌جا و با سرعتی بالا فایل‌های مورد را نظر را آپلود و یا دانلود کرد. اما سوال بیشتر کاربران این است که سرور مجازی چیست؟

درباره VPS سوال‌های زیادی مطرح می‌شود. این عبارت مخف Virtual Private Server بوده و به طور دقیق‌تر سرور خصوصی مجازی برگردان می‌شود. کاربرد آن دقیقا با یک سرور اختصاصی یکسان است، به طوری که حتی سطح دسترسی‌های یکسانی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما یکی از اصلی‌ترین مزایای سرور مجازی در مقایسه با زمان خرید سرور خصوصی، قیمت فوق‌العاده پایینتر آن است.

به صرفه بودن خرید سرور مجازی

این قیمت پایین به لطف تکنولوژی مجازی‌سازی ممکن شده است. اکنون می‌توان چند عدد سرور (مجازی) بر روی یک سرور (فیزیکی) ایجاد کرد. به این ترتیب برخی شرکت‌ها با صرف هزینه و خرید سرورهای فیزیکی بسیار قدرتمند، هر کدام را به چندین سرور مجازی تقسیم کرده و می‌توانند آن‌ها را با قیمت‌هایی پایین در اختیار افراد بیشتری قرار بدهند.

سرور مجازی

پیشتر، اگر کاربری به سرور نیاز داشت، باید برای خود یک مورد اختصاصی تهیه می‌کرد. همانطور که می‌دانید سخت افزارهای سرور، از کیس و هارد دیسک گرفته تا پاور و دیگر قسمت‌ها، قیمت‌های بسیار بالایی دارند. به همین دلیل هر شرکت و یا کاربر از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آمد. اگر فرد یا شرکت می‌خواست برای اعمالی ساده و خیلی سبک یک سرور داشته باشد، باز هم ناچار بود برای خرید یک سیستم کامپیوتری غول‌آسا هزینه‌های زیادی پرداخت کند.

مزایای سرور مجازی

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سرور مجازی، باز بودن دست کاربر برای انتخاب است، به طوری که می‌تواند هر میزان حافظه رم و یا ظرفیت داخلی مورد نظر را تعیین کرده و نوع پردازنده را نیز مشخص کند. از آنجایی که هر سرور مجازی به صورت کاملا مستقل از دیگر موارد عمل می‌کند، هر کدام می‌تواند دارای سیستم عامل مخصوص به خود باشد. مزیت دیگر آن‌ها بعد از قیمت مناسب، داشتن سطح دسترسی بالاتر در مقایسه با سرویس‌های میزبانی اشتراکی است.

سرور مجازی

یک سرور مجازی قادر است هر تعداد دلخواه آی پی آدرس داشته باشد، قابلیتی که برای برخی کاربران به شدت کاربردی است. از نظر کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، هیچ تفاوتی بین سرورهای اختصاصی و سرورهای مجازی وجود ندارد، با این حال هزینه بسیار بسیار کمتری پرداخت می‌کنند.

برتری سرور مجازی به میزبانی اشتراکی

افزایش میزان کنترل، امنیت و همچنین مجزا بودن اصلی‌ترین برتری‌های آن به شمار می‌آیند. به لطف در اختیار داشتن ریشه و یا همان قدرت کنترل ادمین اصلی در سرور مجازی کاربر قادر است پیکربندی را به دلخواه تغییر داده و برنامه‌های مد نظرش را نصب کند. چنین کاری به هیچ عنوان در میزبانی اشتراکی امکان‌پذیر نیست.

سرور مجازی

ویژگی سرور مجازی در مقایسه با سرور اختصاصی

با وجود قابلیت‌هایی همچون افزایش حس اطمینان و مدیریت‌پذیری، اصلی‌ترین مزیت استفاده از سرور مجازی برای خریدار قیمت و برای ارائه‌دهنده سرویس، بهره‌بری حداکثری از سخت افزار در دسترس است. وقتی شرکت و یا فردی حتی برای استفاده عادی و کارهای سبک یک سرور تهیه می‌کند، در هر صورت با یک سیستم کامپیوتری فوق‌العاده قدرتمند مواجه است، به همین دلیل قادر نیست از حداکثر توان دستگاه استفاده کند.

سرور مجازی

اما به لطف سرور مجازی یک سرور اختصاصی به چند قسمت تقسیم شده و از تمامی سخت افزارها و ظرفیت‌های آن حداکثر استفاده برده می‌شود. افراد نیازمند به داشتن سرور نیز دیگر مجبور به پرداخت مبالغی گزاف نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما حوسله این کارا نداریم والا