دومین نسخه بتا iOS 11.3

دومین نسخه بتا iOS 11.3 حاوی قابلیت بررسی سلامت باتری است + عکس

دومین نسخه بتا iOS 11.3 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. این نسخه دارای یک قابلیت بررسی سلامت باتری به نام Battery Health است که می‌تواند عملکرد و میزان کارایی باتری گوشی شما را بررسی کند.

اپل شب گذشته دومین نسخه بتا iOS 11.3 را برای توسعه دهندگان خود منتشر کرد. این نسخه آی او اس از آنجایی بسیار جذاب‌تر از نسخه‌های پیشین است که اپل راه حلی به نام Battery Health را در آن گنجانده تا شما بتوانید سلامت باتری گوشی خود را بررسی کرده و توسط قابلیتی به نام Peak Performance Capability آن را کنترل کنید.

اپل با تاکید زیادی در جلوی نام این قابلیت از عبارت Beta یا همان آزمایشی استفاده کرده است، بنابراین نمی‌توان همین حالا از آن بهره‌مند بود و باید در مرور زمان منتظر تغییراتی باشیم که استفاده از آن در طریقه مصرف ما از گوشی به وجود خواهد آورد. گفته می‌شود برای آیفون 6 به بعد، iOS 11.3 این قابلیت‌های جدید اضافه خواهد شد تا شما از سلامت باتری گوشی خود باخبر بوده و بدانید چه زمانی نیازمند تعویض باتری خواهد بود. این قابلیت را می‌توانید از مسیر Settings > Battery > Battery Health (Beta) بیابید.

دومین نسخه بتا iOS 11.3

پیش از هر چیزی باید قوانین قابلیت Battery Health را بدانید:

  • مدیریت عملکرد به صورت پیشفرض خاموش است، در نتیجه گوشی شما مستعد خاموش شدن‌های ناگهانی است.
  • مدیریت عملکرد پس از خاموش شدن غیرمنتظره، همراه یک باتری تقلیل یافته به صورت خودکار روشن خواهد شد.
  • اگر مدیریت عملکرد را خاموش کنید شما نمی‌توانید آن را فعال کنید. آن زمانی که گوشی شما به صورت غیرمنتظره‌ای خاموش شود، به صورت خودکار فعال خواهد شد.
دومین نسخه بتا iOS 11.3 به طور کامل قابلیت بررسی سلامت باتری را ارائه نمی‌کند

همانطور که گفتیم این نسخه آزمایشی است و به نظر می‌رسد قوانینی که در بالا مشاهده می‌کنید در نسخه‌های بعدی بهبود پیدا کرده و با کاربران تعامل بیشتری پیدا کنند. صفحه‌ی Battery Health در دومین نسخه بتا iOS 11.3 شامل اطلاعاتی از حداکثر ظرفیت باتری (Maximum Capacity) و حداکثر ظرفیت عملکرد (Peak Performance Capability)‌ است. مورد نخست حداکثر ظرفیت باتری گوشی شما را از زمانی که باتری آن نو بدوه اندازه گیری می‌کند. باتری‌ها از زمانی که برای نخستین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند از ظرفیت 100 درصدی برخوردارند و در طول زمان با توجه به فرآیندهای شیمیایی که در داخل آن‌ها به وجود می‌آید ظرفیت آن‌ها کاهش میابد و ممکن است ساعات کمتری در هر بار شارژ عمر مفیدی برای ارائه کردن داشته باشند.

اگر آیفون شما از خاموش شدن غیر منتظره رنج می‌برد، قابلیت‌های مدیریت عملکرد آن اعمال می‌شود و این پیام را مشاهده خواهید کرد:

این آیفون خاموش شدن غیرمنتظره را تجربه کرده است، زیرا باتری قادر به ارائه توان ضروری نبوده است. مدیریت عملکرد برای جلوگیری از این اتفاق دوباره به کار گرفته شده است.

غیرفعال کردن…

توجه داشته باشید که اگر شما مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید، نمی‌توانید دوباره آن را فعال کنید. اگر باز هم گوشی شما به طور ناخواسته خاموش شود، این قابلیت فعال خواهد شد. گزینه‌ی غیرفعال کردن نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اما اگر ویژگی مدیریت اعمال شده را غیرفعال کنید، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

این آیفون خاموش شدن غیرمنتظره را تجربه کرده است، زیرا باتری قادر به ارائه توان ضروری نبوده است. شما به صورت دستی مانع دستیابی مدیریت عملکرد شده‌اید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حسودا تو ویروسو هنگه گوشیهاتون قرق بشین وبه دلیله نداشتن پول ایفون نخرین ?

  2. یه سیستم عامل مضخرف!

    فقط اندروید

  3. خخخ دیگه به این شرطی شده اپلو با باتریش میشناسن