رجیستری

گوشی های سامسونگ و هواوی تا پایان اسفند 96 وارد طرح رجیستری می‌شوند

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه اعلام کرد گوشی های سامسونگ و هواوی که 70 درصد از سهم بازار موبایل ایران را در اختیار دارند، تا پایان اسفندماه امسال مشمول اجرای طرح رجیستری می‌شوند.

محمود صفار، رئیس انجمن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه با اشاره به این که گوشی های سامسونگ و هواوی 70 درصد از سهم بازار موبایل ایران را در اختیار دارند، اعلام کرد که گوشی های این دو برند تا پایان اسفندماه امسال وارد طرح رجیستری می‌شوند. به گفته صفار، تا زمانی که این دو برند مشمول اجرای طرح رجیستری نشوند، عملا 70 درصد از این طرح بزرگ بلاتکلیف می‌ماند. پیش از این، گوشی های برندهای اپل، گوگل، موتورولا، بلک بری و ال جی وارد ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های تلفن همراه شده بودند.

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه در مورد علت تاخیر در رجیستر شدن گوشی های سامسونگ و هواوی بیان کرد:

علت این مساله یک سری مشکلات فنی است که البته طبق قولی که گرفتیم قرار شد تا پایان اسفند 1396 این گوشی‌ها نیز مشمول رجیستری شوند. انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیش از دو سال است که پیگیر اجرای طرح رجیستری است.

مزایای اجرای طرح رجیستری

وی همچنین در خصوص مزایای اجرای طرح رجیستری گفت منفعت اعمال رجیستری در مرحله اول نصیب مصرف‌کنندگان می‌شود، چون پس از اجرای این طرح، خدمات پس از فروش گوشی های تلفن همراه تقویت خواهد شد. همچنین برخی از کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، با توجه به این که تست‌های لازم را نگذرانده‌اند، روی سلامت مردم اثر منفی می‌گذارند.

صفار در ادامه افزود انجام قاچاق، بیش از 3 هزار میلیارد تومان به منابع کشور آسیب می‌رساند و درآمدی که از این مجرا نصیب دولت می‌شود شاید در طول سال به اندازه بودجه کامل یک وزارتخانه باشد که دولت می‌تواند با آن برای امور مختلف خود برنامه‌ریزی کند. وی در رابطه با علت گران شدن موبایل در ایران پس از اجرای طرح رجیستری گفت:

این گرانی ربطی به طرح رجیستری ندارد. گوشی های تلفن همراه از نرخ ارز تاثیر می‌گیرند و با توجه به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، قیمت موبایل نیز از آن تاثیر گرفته است. شرکت‌هایی که عضو انجمن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه هستند نباید قیمت‌ها را افزایش دهند. ما خودمان کنترل‌های لازم را انجام می‌دهیم تا رجیستری باعث افزایش قیمت نشود.

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی های تلفن همراه در پایان تاکید کرد که اساسا گوشی های موبایل را نمی‌توان احتکار کرد. ماهیت تکنولوژی و گوشی های تلفن همراه به این شکل است که به طور مداوم در حال ارتقا و به‌روزرسانی هستند و روز به روز مدل‌های جدیدتر وارد بازار می‌شود. همین خاصیت باعث می‌شود تا امکان نگهداری طولانی‌مدت گوشی های موبایل در انبارها وجود نداشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی های سامسونگو تحریم کنید
    هواوی حله مشکلی نداره