اندروید 9 گوگل

اندروید 9 گوگل به احتمال زیاد از نوار مشکی در بالای صفحه گوشی ها پشتیبانی خواهد داشت

طبق جدیدترین گزارشات منتشر شده، اندروید 9 گوگل احتمالا با تغییرات ظاهری زیادی از راه می‌رسد و از نوارهای مشکی در بالای صفحه گوشی های هوشمند با حاشیه کم در اطراف پشتیبانی خواهد داشت.

طبق معمول و در شرایط عادی، نسخه بعدی از سیستم عامل شرکت گوگل، اندروید پی خواهد بود و گفته می‌شود شاهد تغییرات ظاهری و گرافیکی زیادی در آن خواهیم بود. یکی از این تغییرات مربوط به نوارهای مشکی در بالای صفحه گوشی های هوشمند است؛ همانند چیزی که در آیفون ایکس اپل دیدیم.

در گزارش جدید بلومبرگ آمده است که طراحی ظاهری سیستم عامل اندروید گوگل مدتی است که دستخوش تغییرات بزرگ نشده و در هر آپدیت شاهد تغییرات کوچکی در آن هستیم. اما حالا به نظر می‌رسد این موتور جست و جوی بزرگ از طراحی ویژه شرکت اپل در سیستم عامل iOS الهام گرفته است. نام کامل و نهایی اندروید 9 گوگل در این گزارش جدید، Pistachio Ice Cream به معنای بستنی پسته‌ای ذکر شده است.

اخیرا در برخی گوشی های هوشمند نظیر آیفون ایکس اپل که حاشیه صفحه نمایش کمی دارند، شاهد قرار گرفتن یک نوار مشکی در بالای صفحه بودیم. به نظر می‌رسد طراحی اندروید پی گوگل به شکلی خواهد بود که از چنین چیزی در گوشی های آینده پشتیبانی خواهد داشت. این نوارهای مشکی در بالای صفحه گوشی ها notch نامیده می‌شوند.

به لطف چنین قابلیتی، تولیدکنندگان دیگر نظیر سامسونگ، هواوی، وان پلاس و سایر شرکت‌ها می‌توانند راحت‌تر از قبل از فناوری‌های حوزه تشخیص چهره کاربران در گوشی‌ های خود استفاده کنند؛ چیزی شبیه به Face ID در آیفون ایکس اپل.

البته خبرگزاری بلومبرگ معتقد است این اقدام شرکت گوگل بخش کوچکی از یک پروژه بزرگتر است؛ کشاندن خریداران و دارندگان گوشی های آیفون به سمت پرچمداران اندرویدی. بازار گوشی های هوشمند لوکس و گران‌قیمت در اختیار شرکت اپل است و گوگل می‌خواهد معادلات این بخش از بازار را تغییر دهد. با این حال شرکت Google هنوز هیچ بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است.

در طی هفته‌های گذشته شاهد گزارشات و حتی ویدیوهایی از سیستم عاملی به نام Fuchsia بوده‌ایم؛ این پلتفرم به صورت مستقل طراحی شده و در ساخت آن از اندروید و سیستم عامل کروم کمک گرفته شده است. بیلدهای کنونی Fuchsia نیز طراحی کاملا متفاوتی نسبت به اندروید دارند.

با این حال هنوز نمی‌دانیم که آیا اندروید پی گوگل و Fuchsia دو سیستم عامل جدا هستند یا خیر؛ اندروید 9.0 گوگل به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی جاری رونمایی و عرضه می‌شود، اما سیستم عامل Fuchsia هنوز راه طولانی تا عرضه نسخه نهایی خود در پیش دارد.

اندروید P گوگل

اندروید 9 گوگل با طعم بستنی پسته‌ای خوشمزه خواهد بود؟

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است که گوگل قصد دارد تعامل دستیار هوشمند خود در سیستم عامل اندروید را بیشتر از قبل کند تا شاهد یک هوش مصنوعی قدرتمند و کارآمد در گوشی هوشمند کاربران باشیم. دیگر خبری از یک جست‌وجوگر هوشمند آنلاین در اندروید نخواهد بود و تعامل دستیار گوگل با اپلیکیشن‌های مختلف بیشتر از قبل می‌شود.

آپدیت‌های بعدی نیز مشکلات و باگ‌های سیستم را برطرف می‌کنند و به دنبال بهبود مواردی نظیر کارکرد دستگاه، طراحی بهتر عناصر مختلف و عمر باتری بیشتر خواهند بود. صفحات نمایش چندگانه و یا انعطاف‌پذیر موارد دیگری هستند که احتمالا در سال‌های پیش رو شاهد آنها خواهیم بود و گوگل نیز برای این تغییرات بزرگ خود را آماده می‌کند. سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که در حال طراحی و ساخت پنل‌های صفحه انعطاف‌پذیر برای گجت های هوشمند است.

گوگل معمولا در کنفرانس I/O خود از نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید رونمایی می‌کند. این کنفرانس در ماه می 2018 (اردیبهشت سال 97) برگزار می‌شود. بنابراین کمتر از سه ماه دیگر خبرهای زیادی در مورد اندروید 9 گوگل (بستنی پسته‌ای) و همچنین پلتفرم جدید Fuchsia خواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. پشتیبانی هم نکنه باید طرحشو عوض کنه تا درس بشه دیگه

  2. تلگرام ایکس از گوگل پلی حذف شده چرا

  3. به احتمال زیاد؟؟ینی ممکنه نکنه؟؟ ای بدبختی پس تکلیف چیه

  4. اکثر گوشی ها اون بالای صفحه رو دارن باید پشتیبانی کنه

  5. اگه الان ساپورت نمیکنه پس راه حل هواوی برا بالای گوشیای سری p چیه؟؟