بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

بررسی اچ تی سی یو 11 پلاس ؛ تایوانی پر ادعا چه در چنته دارد؟

با عرضه رسمی پرچمدار جدید شرکت اچ تی سی، بررسی اچ تی سی یو 11 پلاس (+HTC U11) همراه با مشخصات و قابلیت‌های آن امکان پذیر شده است. در ادامه این بررسی را مشاهده کنید.

مقالات مربوط به بررسی اچ تی سی یو 11 پلاس چند ماه قبل در فضای اینترنت منتشر شده بودند، با این حال گوشی‌ مورد بررسی در آنها نسخه نهایی و جهانی این محصول نبودند و تنها نسخه تایوانی یو 11 پلاس مورد بررسی قرار گرفته بود. با این حال حالا پس از عرضه جهانی این پرچمدار تایوانی دوباره مروری بر عملکرد و قابلیت‌های محصول داشتیم تا در صورت وجود تفاوت با بررسی‌های قبلی، آن را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. علی رغم این موضوع که از گوشی U11 پلاس اچ تی سی و مشخصات آن لذت بردیم، اما مشکلاتی در بخش عمر باتری و صفحه نمایش معادله ما را کمی برهم زدند.

جعبه‌گشایی +HTC U11

این گوشی تایوانی در یک جعبه خاص و بسیار باریک به قفسه فروشگاه‌ها رسیده است و درون آن موارد مختلفی به چشم می‌خورند. در تصویر زیر نگاهی به محتویات جعبه گوشی جدید اچ تی سی می‌اندازیم:

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

علاوه بر گوشی هوشمند، درون جعبه یک شارژر با فناوری شارژ سریع نسخه 3.0، کابل USB نسخه C و هدفون‌ Usonic با فناوری نویز کنسلینگ قرار دارد. همچنین یک تبدیل پورت US‌B نسخه C به درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون در جعبه بود. در نهایت یک پارچه جهت تمیز کردن دستگاه و یک قاب پلاستیکی نیز درون جعبه قرار دارند.

در ادامه به بررسی عملکرد این محصول در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

گوشی +HTC U11 با صفحه نمایش 6 اینچی کیو اچ‌دی و پنل جدید سوپر LCD6 همراه شده است. این صفحه در تست ضریب کانتراست امتیاز خوب 1626:1 را به نام خود ثبت کرد و عمق رنگ مشکی در آن بسیار خوب است. اما میزان روشنایی صفحه نمایش در بررسی اچ تی سی یو 11 پلاس ، در حد معمول (309 نیت) بود.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

در گذشته علت محدود بودن میزان روشنایی مواردی نظیر جلوگیری از داغ شدن گوشی یا بالا بردن عمر شارژدهی محصول ذکر شده بود. با این حال اچ تی سی هنوز در این زمینه پاسخی به کاربران نداده است و نمی‌دانیم دلیل این موضوع چه بوده است.

خوشبختانه پنل جدید SLCD6 توانست در حد یک پرچمدار ظاهر شود و کانتراست خوب 1630:1 را ارائه کند. متاسفانه روشنایی ماکسیموم صفحه در این بررسی جدید کمتر بود و به 287 نیت رسید. این در حالی است که میزان مربوطه در تست قدیمی ما 309 بود.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

عمر باتری 

گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس توسط باتری 3930 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود و از فناوری شارژ سریع نسخه 3.0 بهره می‌برد (35 درصد شارژ‌ در عرض 30 دقیقه). نتیجه تست باتری برای نسخه تایوانی این گوشی 67 ساعت بود و جزئیات بیشتر آن را نیز می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

متاسفانه نسخه اروپایی گوشی +U11 نیز نتوانست عملکرد باتری این محصول را تا حد زیادی بهبود بخشد. نتیجه این نسخه در بخش وب‌گردی با اتصال 3G و استند‌بای کمی بهتر بود. تمامی این بهبودهای کوچک و جزئی به نسخه اروپایی یو 11 پلاس کمک کردند تا به رکورد 73 ساعت در تست عمر شارژدهی برسد؛ 6 ساعت بیشتر از نسخه تایوانی محصول.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

عملکرد

این گوشی تایوانی، قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 835 (پردازنده 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی آدرنو 540) دریافت می‌کند. نسخه جهانی U11 پلاس با 6 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 128 گیگابایت همراه است. با این حال در برخی بازارها می‌توان نسخه محدود آن با 4 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 64 گیگابایت را تهیه کرد.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

تست‌های بنچمارک دوباره بر روی نسخه جهانی این گوشی صورت گرفت، اما تفاوت آنها با تست قبلی آنچنان زیاد و قاب توجه نبود. در ادامه می‌توانید نتایج به دست آمده در این بخش را مشاهده کنید.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

اسپیکرهای Boom Sound

در این بخش نیز شاهد تفاوت چشمگیری به نسبت تست‌های قدیمی بر روی نسخه تایوانی نبودیم. با این حال کیفیت صدا و عملکرد اسپیکر به حدی بود که بخواهیم دوباره پیرامون این موضوع بحث کنیم.

گوشی +HTC U11 دو حالت برای اسپیکرهای خود دارد؛ حالت موسیقی و حالت سینما. در حالت موسیقی سعی می‌شود نقاط باس و اوج و فرود فایل‌های موسیقی به بهترین و تمیزترین حالت پخش شوند. حالت سینما اما بیشتر بر اسپیکرهای جلوی گوشی توجه دارد و پخش صدای آن مربوط به تماشای فیلم و ویدیو است.

جدا از اینکه کدام حالت را برای پخش صدای اسپیکر استفاده کنید، خروجی صدای این گوشی بهتر از هر محصول دیگری است که تاکنون آن را بررسی کرده‌ایم. اسپیکر‌های Boom در این گوشی واقعا فوق‌العاده هستند!

کیفیت تولید صدا نیز در بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی بسیار بالا بود، با این حال باید خودتان آن را تجربه کنید.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

کیفیت صدای عالی

عملکرد این گوشی در بخش اول بررسی صدای ما بسیار خوب بود. اما وقتی یک آمپلی‌فایر اکسترنال به آن متصل کردیم، صدای بسیار بلند و دقیق‌تری ارائه شد. همین موضوع برای هدفون‌ها نیز اتفاق افتاد و علاوه بر حجم بالای صدا، هیچ نویز و مشکلی در آن وجود نداشت.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

دوربین

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

عملکرد دوربین در بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی بسیار خوب بود و مشکلی با آن نداشتیم. دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا پیکسل 3 با گشادگی لنز f/1.7، فوکوس اولترا و فلش دوگانه LED این محصول تجربه عکاسی خوبی برایتان رقم می‌زند. این دوربین از HDR Boost پشتیبانی دارد و در پردازش تصاویر ورودی نیز عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. تصویر زیر با دوربین این گوشی در فضای باز و با نور طبیعی خورشید ثبت شده است:

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

در ادامه توجه شما را به تصویری که با دوربین این گوشی در محیط کم نور و شب گرفته شده است جلب می‌کنیم:

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

و اما عملکرد دوربین جلوی محصول در ثبت سلفی نیز قابل قبول و در حد یک پرچمدار بود.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

جمع‌بندی بررسی اچ تی سی یو 11 پلاس

در نهایت در بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی متوجه شدیم نسخه اروپایی این گوشی تفاوت زیادی با مدل مخصوص بازار تایوان ندارد. نرم افزار این نسخه جدیدتر شده است، اما خبری از افزایش نور صفحه یا عمر شارژدهی دستگاه نبود.

باید بگوییم که این گوشی جدید از لحاظ طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قدرت سخت افزاری آن نیز در حد و اندازه خوبی است. کیفیت تصاویر دوربین پرچمدار اچ تی سی نیز کیفیت بالایی داشتند. شاید ویژگی متمایز این محصول مربوط به اسپیکرهای Boom Sound آن باشد. همچنین ضبط ویدیو با صدای سه بعدی و کیفیت FLAC یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد یو 11 پلاس به شمار می‌رود.

بررسی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی

تنها پاشنه آشیل این گوشی را می‌توان روشنایی صفحه آن در نظر گرفت، با این حال تجربه کاربری کلی ما در یو 11 پلاس بسیار خوب بود و کیفیت صفحه نمایش نیز در حد و اندازه محصول کمپانی تایوانی قرار داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سلام یو 11 پلاس خریدم باید بگم خیلی عالیه باطریش حرف نداره

  2. با این حال سونی هنوز در این زمینه پاسخی به کاربران نداده است و نمی‌دانیم دلیل این موضوع چه بوده است.
    چرا تو این جمله نوشتین سونی؟

  3. اطلاعات کاربرانی که نظر دادن به نظر خیلی بالا می رسه!!!!!!
    HTC برند خوبیه که به دلیل مشکلات مدیریتی و بازاریابی به این روز افتاده.

  4. fast charging هم هچین فست نیستا .من که تفاوت زیادی احساس نکردم

  5. htc فقط یکم اسمش سنگین و باحله وگرنه خیلی مونده تا به خودشو حتی ب پای هوآوی برسونه چه برسه ب سامسونگ و بقیه

    • ببینیدمن طرفداراچتیسی نیستم وشیاومی رومیپسندم ولی این شرکت خیلی پیشرفته وتکنیک محوره.ببینیدسیاست قیمت گزاری این بلا روسرش اورد.دربخش تولید وطراحی هنوزپر استاندارد تره

  6. آیا هستند کسانی که هنوز htc بخرند؟ خلی کم کاربره .بعد ی مدت کلا با 1100 فرقی نمیکنه.سخت افزارش داغونه

  7. چقدر بد بود چیز خاصی نداشت اصلا

  8. خوب بود ولی با این همه برند خوب کی اچ تی سی میخره؟؟