دوربین گلکسی S9

اولین نمونه عکس گرفته شده با دوربین گلکسی S9 لو رفت

اخیرا تصویری منتسب به دوربین گلکسی S9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) در فضای مجازی منتشر شده و با تصویری ثبت شده توسط دوربین گلکسی اس 8 مقایسه شده است. شایان ذکر است که این تصویر بخش کوچکی از یک عکس کامل بوده که کراپ شده است.

چیزی تا 6 اسفند ماه و رونمایی رسمی شرکت سامسونگ از دو پرچمدار جدید خانواده گلکسی اس 9 خود باقی نمانده اما تاکنون شاهد انتشار اطلاعات زیادی از قبیل مشخصات صفحه نمایش، دوربین، سیستم تشخیص چهره و موارد دیگر بوده‌ایم. تنها چیزی که در این زمینه لو نرفته بود، تصاویر واقعی ثبت شده توسط دوربین گلکسی S9 بودند که حالا می‌توان کنار این مورد نیز یک تیک قرار دهیم.

یک کاربر توییتر با آی‌دی MMDDJ_@ اخیرا تصویری کراپ شده از چند ساختمان را در اکانت خود به اشتراک گذاشته و ادعا کرده که این تصویر مربوط به دوربین گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ است. این کاربر همچنین تصویری از همان منظره منتسب به دوربین گلکسی اس 8 را نیز در پست خود قرار داده تا کاربران کیفیت ثبت تصویر این دو نسل از سری اس سامی را با هم مقایسه کنند.

اما شاید در نگاه اول بپرسید چرا این تصاویر کامل نیستند و بخشی از آنها کراپ شده و در اینترنت منتشر شده است، این سوال کاملا منطقی به نظر می‌رسد. این سوال را کاربران توییتر از منتشرکننده تصویر پرسیدند و پاسخ وی نیز چنین چیزی بود: «اجازه این کار را ندارم». پاسخ این لودهنده نیز به نظر منطقی است. اما اجازه دهید این موضوع را بیشتر واکاوی کنیم.

اول اینکه امکان چک کردن دیتای EXIF این دو تصویر جهت مشخص شدن دستگاهی که واقعا آنها را ثبت کرده وجود ندارد. بنابراین نمی‌توانیم از صحت 100 درصدی این گزارش مطمئن باشیم. همچنین از آنجایی که این خبر تنها یک شایعه ساخته شده توسط کاربری ناشناخته در توییتر است، نباید آنرا به سادگی باور کنیم. با بررسی اکانت این شخص متوجه می‌شویم که در انتشار شایعات و لو دادن اطلاعات در گذشته سابقه داشته است.

از طرفی گوشه‌ای از نوار اج گوشی های سامسونگ در این تصاویر دیده می‌شود، پس شکی نیست که این تصاویر در واقع از روی عکس اصلی به صورت اسکرین‌شات ثبت شده‌اند. معمولا می‌توان این پنل‌های اج را غیرفعال و حذف است، اما در حالت پیش‌فرض قابل مشاهده هستند. در ادامه توجه شما را به این دو تصویر جلب می‌کنیم:

اما حالا چه چیزی می‌توان از این دو تصویر کراپ‌شده برداشت کرد؟ در این تصاویر فردی از منظره کلی یک شهر و ساختمان‌های بزرگ آن عکس گرفته است. این شخص نیز در یک ساختمان دورتر قرار دارد. معمولا تصاویری که از این مناظر با دوربین گوشی ها ثبت می‌شوند بنابه دلایلی نظیر نور زیاد خورشید کیفیت و جزئیات زیادی را شامل نمی‌شوند. با مقایسه این دو تصویر متوجه می‌شویم که دوربین گلکسی S9 به نسبت برادر قبلی خود دارای محدوده داینامیک بهتری است و جزئیات بیشتری در تصویر منتسب به آن ثبت شده است. یکی از کاربران شبکه Reddit در اظهار نظری گفته است که به نظر می‌رسد در گوشی گلکسی اس 9 با قابلیت HDR این تصویر ثبت شده، اما این حالت در دوربین گلکسی S8 خاموش بوده است.

بهتر است این شایعات را فعلا باور نکنیم و منتظر مراسم MWC سال 2018 و رونمایی سامسونگ از این دو پرچمدار جدید باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در مورد دوربین به این راحتی نمیشه نظر داد، باید صدها عکس و فیلم با ه م مقایسه بشه. وصد البته که دوربین جدیدتر بهتره.

  2. عالیه بهتر ازین نمیشه

  3. تفاوتش خیلی زیاده اگر واقعی باشه نشون میده این همه اس نه روی دوربینش مانور داد یه چیزی داشت واسه رو کردن

  4. همین که گفتید اخرش مهمه بهتره این شایعاتو باور نکنیم تا زمان عرضه