باگ آی او اس 11.2.5

باگ آی او اس 11.2.5 آیفون شما را کرش و برنامه پیام رسان را قفل می‌کند

باگ آی او اس 11.2.5 که به تازگی کشف شده باعث کرش شدن آیفون شما و برخی از برنامه‌ها نظیر Outlook و Gmail می‌شود. منشا این باگ، یک کاراکتر در زبان هندی است.

جدیدترین نسخه آی او اس با مشکلاتی همراه بود، بر همین اساس اپل یک نسخه جدیدتر را برای رفع آن مشکلات عرضه کرد. حال ظاهرا یک باگ جدید در نسخه 11.2.5 آی او اس یافت شده است. باگ آی او اس 11.2.5 نه تنها باعث کرش آیفون شما می‌شود، بلکه دسترسی به برنامه پیام رسان پیشفرض اپل را نیز همراه با سایر پیام رسان‌ها نظیر فیس بوک مسنجر و واتس اپ مسدود می‌کند. فراتر از این‌ها دسترسی شما به برنامه‌های مهمی نظیر Gmail و Outlook نیز قطع خواهد شد.

این باگ ظاهرا با ارسال یک کاراکتر به زبان تلوگو (یکی از زبان‌های هندی) از سوی شخصی صاحب یک گوشی مجهز به آی او اس 11 برای شما نمایان خواهد شد. زمانی که پیام را دریافت کنید، Springboad‌ اپل کرش شده و پیامرسان‌ها همراه با اپلیکیشن‌هایی که این کلمه را باید بارگذاری کنند دیگر اجرا نخواهند شد. این باگ تنها به اپلیکیشن iMessage در گوشی های مجهز به آی او اس 11 محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند تمامی اپلیکیشن های پیام رسان شما را از کار بی‌اندازد. تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد تا جلوی این باگ آی او اس 11.2.5 را بگیرید، این است که فورا پیام حاوی کاراکتر مشکل ساز را حذف کنید.

باگ آی او اس 11.2.5

کاراکتر مشکل ساز در iOS 11.2.5

این باگ آی او اس 11.2.5 روی مک او اس نیز تاثیر گذاشته است

به نقل از گزارش‌های دریافتی، حتی اپلیکیشن های macOS نیز تحت تاثیر این باگ آی او اس 11.2.5 قرار می‌گیرند. وب‌سایت ایتالیایی Mobile World گزارش داده است که هنگام نمایش این کاراکتر بر روی اپلیکیشن های Safari و Note در پلتفرم مک او اس، سیستم کرش می‌کند. این باگ هنوز به طور فراگیر رویت نشده است، بنابراین احتمالا اپل تا به حال در مورد آن چیزی نمی‌دانسته است. امیدواریم که اهالی کوپرتینو در آینده‌ای نزدیک به روزرسانی را برای حل این مشکل ارسال کنند تا کاربران هندی در هنگام استفاده از این کاراکتر معیوب در گفتگو‌های خود، به مشکل برنخورند.

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از انواع باگ‌های نسخه 11 آی او اس شنیده‌ایم. در همین راستا شنیده می‌شود اپل مشغول کار بر روی آپدیت بزرگ بعدی پلتفرم iOS است که به مراتب از نظر پایداری بهتر از نسخه کنونی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از این مشکلا پیش میاد ولی برای یه شرکت اسم و رسم دار نباید پیش بیاد

  2. یه سوتی دیگه از ایفون تا کی ازش پیروی میکنید؟؟