هواوی میت 10 لایت

هواوی میت 10 لایت بخرید و جایزه بگیرید

با خرید گوشی هواوی میت 10 لایت (Huawei Mate 10 Lite) تا پایان تعطیلات نوروز 97 از هواوی جایزه و هدیه بگیرید. در ادامه، مشخصات، قابلیت‌ها، قیمت، تصاویر و ویدیوی این گوشی میان رده 4 دوربینه را بررسی می‌کنیم.

عضو مقرون‌به‌صرفه خانواده میت 10 هواوی یعنی گوشی میت 10 لایت (Huawei Mate 10 Lite)، مهرماه امسال و یک روز پس از معرفی اعضای اصلی این خانواده یعنی گوشی‌های میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین معرفی شد. این گوشی از قابلیت‌های خوبی همچون نمایشگر کم حاشیه و Fullview بهره می‌برد، اما جالب‌ترین ویژگی آن، استفاده از چهار دوربین است. این گوشی در ابتدا با نام مایمانگ 6 در چین رونمایی شد و با نام هواوی میت 10 لایت در بازار جهانی معرفی و عرضه شد. در ادامه با ویژگی‌های این گوشی میان رده فوق‌العاده آشنا می‌شویم و مزایای خرید آن در کمپین عید دیدنی با هواوی را بررسی می‌کنیم:

هواوی میت 10 لایت

طراحی و صفحه نمایش Fullview

هواوی میت 10 لایت به صفحه نمایش 5.9 اینچی با نسبت 18:9 و رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر FullView حاشیه بسیار کمی در کناره‌ها دارد و زیبایی خاصی را به گوشی می‌بخشد. این سبک طراحی، آن هم در یک گوشی میان رده، یکی از اصلی‌ترین مزایای رقابتی میت 10 لایت محسوب می‌شود. بدنه تمام فلزی باعث زیبایی دوچندان گوشی و کیفیت بالای ساخت آن شده است.

صفحه نمایش Fullview در هواوی میت 10 لایت به شکل بدون حاشیه طراحی و بر روی پنل اصلی قرار گرفته است. لبه‌های این نمایشگر از 4 گوشه، تا حد امکان به لبه‌های بدنه گوشی نزدیک شده‌اند و حاشیه‌های فوق‌العاده کمی در سمت چپ و راست گوشی دارد. خوشبختانه، رابط کاربری گوشی نیز به گونه‌ای طراحی شده که از همه فضای نمایشگر می‌توان در هنگام کار با نرم افزارهای مختلف استفاده کرد. حاشیه بالا و پایین گوشی نیز نسبت به گوشی‌های قبلی هواوی، بیش از 30 درصد کمتر شده است. بنابراین، هواوی میت 10 لایت از یک مانیتور 5.9 اینچی در اندازه بدنه‌ای معادل یک گوشی با مانیتور 5.5 اینچی بهره می‌برد. در Mate 10 Lite حاشیه بالای گوشی تنها 8.6 میلی‌متر و حاشیه پایین آن 9.6 میلی‌متر شده است.

هواوی میت 10 لایت

بیشتر گوشی‌های بدون حاشیه بازار دارای نمایشگری با وضوح فول اچ دی هستند، ولی معمولا صفحه‌های نمایش با این رزولوشن، کیفیت خیلی مناسبی دارند. به همین دلیل هواوی در میت 10 لایت از نمایشگر فول اچ دی پلاس با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل با تراکم 407 پیکسل در هر اینچ استفاده کرده است. قابلیت Eye Comfort نیز مشابه سایر محصولات جدید هواوی در میت 10 لایت قرار گرفته و با استفاده از آن، نور آبی نمایشگر فیلتر شده و مانع از آزار چشم در هنگام کار با گوشی در شب می‌شود.

4 دوربین در یک گوشی

میت 10 لایت، اولین گوشی جهان است که با 4 دوربین به بازار عرضه شد. هواوی برای نخستین بار در این گوشی از لنزهای دوگانه، هم در پشت و هم در جلوی گوشی بهره گرفته تا تجربه جدیدی را برای کاربران رقم بزند. پیش از این در گوشی‌های بسیاری از تمامی برندها شاهد استفاده از دوربین‌های اصلی دوگانه بودیم، ولی هواوی برای دوربین سلفی نیز از دو لنز استفاده کرده تا عکاسی سلفی باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

هواوی میت 10 لایت

در قسمت جلوی گوشی و بالای صفحه نمایش آن، یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 برای ثبت تصاویر و یک لنز 2 مگاپیکسلی در کنار آن برای محاسبه اطلاعات مرتبط با عمق میدان دیده می‌شود. زمانی که عکس گرفته شود، این دو دوربین با هم کار می‌کنند و با استفاده از توانمندی‌های ISP، عکس‌های سلفی به مراتب باکیفیت‌تر و زیباتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. یکی از مزیت‌های به کارگیری این دو لنز در کنار هم، امکان تخصیص افکت بوکه بی‌نظیر و با دقت بالا به عکس‌های سلفی این گوشی است.

همچنین در میت 10 لایت برای اولین بار از یک فلش با عنوان Selfie Toning Flash برای عکس های سلفی بهره گرفته شده است. این فلش به کاربران کمک می‌کند تا در محیط‌های کم‌نور نیز بسته به میزان نور محیط، نور مناسبی را برای عکاسی سلفی باکیفیت ایجاد کند. برای این که این نور چشمان فرد را اذیت نکند و موجب غیرطبیعی شدن عکس نیز نشود، از یک فیلتر نرم کننده نور روبروی این فلش استفاده شده است.

هواوی میت 10 لایت

ویژگی‌های دوربین هواوی میت 10 لایت به همین جا ختم نمی‌شود. Mate 10 Lite به جدیدترین نسخه الگوریتم زیباسازی عکس‌ها یعنی Beauty Mode 4.0 مجهز شده است. این الگوریتم از ویژگی‌هایی مانند تشخیص سه بعدی صورت، تشخیص جنسیت سوژه و فیلترهای جالب بهره‌مند شده و امکان زیباسازی بسیار دقیق‌تر و جزئی‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر دوربین سلفی، در دوربین اصلی گوشی نیز از لنزهای دوگانه استفاده شده است. سنسور 16 مگاپیکسلی، کار اصلی عکاسی را انجام می‌دهد و سنسور 2 مگاپیکسلی نیز وظیفه‌ای مشابه سنسور 2 مگاپیکسلی جلو را انجام می‌دهد و با محاسبه و سنجش با دقت عمق میدان عکاسی، کیفیت تصویر را بالاتر می‌برد. همچنین شما می‌توانید حتی پس از عکاسی نیز نقطه فوکوس را با دقت بالا تغییر دهید. در مورد فیلمبرداری هم باید گفت که میت 10 لایت امکان ضبط ویدیو با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد که استاندارد قابل قبولی است.

باتری

هواوی میت 10 لایت دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3340 میلی‌آمپرساعت است. شارژر این گوشی می‌تواند در مدت 30 دقیقه، حدود یک سوم از ظرفیت باتری را شارژ کند. در صورت پر بودن شارژ باتری، شما می‌توانید به طور مداوم، 9 ساعت به مرور وب بپردازید و 10 ساعت ویدیو تماشا کنید. در مجموع، عملکرد این باتری در هنگام کار روزانه بسیار قابل قبول است و با استفاده سنگین و نیمه سنگین نیز بیشتر از یک روز دوام خواهد آورد. در صورت استفاده معمولی هم می‌توانید تا حدود 2 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی استفاده کنید که این رقم با توجه به ابعاد بالای نمایشگر و در نظر گرفتن رزولوشن آن، قابل توجه است.

هواوی میت 10 لایت

در نرم افزار مدیریت گوشی و قسمت مدیریت باتری نیز دو حالت پاور سیوینگ و اولترا پاور سیوینگ ارائه شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به افزایش عمر باتری و بیشتر روشن ماندن گوشی خود کمک کنید.

سیستم عامل، نرم افزار و سخت افزار

هواوی میت 10 لایت بر خلاف اعضای اصلی خانواده Mate 10 از چیپست کایرین 659 قدرت می‌گیرد و فاقد پردازشگر اختصاصی هوش مصنوعی است. این گوشی میان رده از پردازنده 8 هسته‌ای با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد و امکان افزایش حافظه داخلی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی نیز وجود دارد. خوشبختانه با توان پردازشی مناسب چیپست کایرین 659 که تحت فرایند لیتوگرافی 16 نانومتری تولید شده، شاهد لگ‌های ناگهانی و مشکلاتی از این دست که در برخی میان رده‌های اندرویدی دیده می‌شود، نخواهیم بود.

هواوی میت 10 لایت

میت 10 به صورت پیش‌فرض به اندروید 7 نوقا مجهز شده و آپدیت اندروید 8 اوریو نیز برای آن عرضه خواهد شد. رابط کاربری EMUI 5.1 هم به شکل روان اجرا می‌شود و جابجایی بین بخش‌های مختلف گوشی به آسانی انجام می‌گیرد. همچنین تنظیمات زیادی به کاربر ارائه شده که می‌تواند رابط کاربری را به سلیقه خود شخصی‌سازی کند.

صدا و موسیقی

قطعا نباید از میت 10 لایت انتظار شفافیت صدایی در حد و اندازه گوشی های پرچمدار میت 10 و میت 10 پرو داشت، اما کیفیت صدای این گوشی میان رده در مقایسه با رقبای هم‌رده بسیار خوب است. اسپیکر تک کاناله‌ی Mate 10 Lite بر روی لبه پایین و در کنار پورت میکرو یو اس بی قرار گرفته و وضوح صدای خوبی دارد.

هواوی میت 10 لایت

قابلیت هواوی هیسن (Huawei Histen) و امکان پخش صدای سه بعدی، جذاب‌ترین ویژگی گوشی های اخیر هواوی در میت 10 لایت نیز به کار رفته است. این قابلیت با همکاری انستیتو آواشناسی آلمان توسعه یافته و از چند الگوریتم هوشمند تشکیل شده است. قابلیت صدای سه بعدی آن اجازه می‌دهد هنگام اتصال هدفون سیمی از طریق جک 3.5 میلی‌متری، فضایی که موسیقی در آن پخش می‌شود را انتخاب کنید. فناوری aptX نیز در هنگام استفاده از هدفون‌های بلوتوثی، تاخیر را به حداقل می‌رساند و علاوه بر بهبود کیفیت صدای پخش شده، این قابلیت در زمان انجام بازی‌های آنلاین نیز کمک زیادی خواهد کرد.

تکنولوژی Face Unlock

شرکت هواوی به تازگی، به‌روزرسانی نرم افزاری را برای گوشی میت 10 لایت ارائه کرده و تکنولوژی Face Unlock را در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت، همان وظیفه فیس آی دی در گوشی های جدید اپل را ایفا می‌کند و شما می‌توانید با قابلیت تشخیص چهره، قفل گوشی را باز کنید. این به‌روزرسانی نرم افزاری در ماه فوریه 2018 به تدریج در اختیار همه کاربران هواوی میت 10 لایت قرار می‌گیرد.

رنگ‌بندی و قیمت

گوشی هواوی میت 10 لایت در رنگ‌های مشکی، آبی و طلایی از آذرماه 1396 وارد بازار ایران شد و اکنون با قیمت 1 میلیون و 300 هزار تا 1 میلیون و 500 هزار تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد.

هواوی میت 10 لایت

اگر قصد خرید یک میان رده اقتصادی و باکیفیت را دارید، هواوی میت 10 لایت را از دست ندهید. Mate 10 Lite با وجود قرارگیری در دسته میان رده‌ها، قابلیت‌های بسیار خوبی مانند صفحه نمایش Fullview و استفاده از 4 دوربین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ امکاناتی که حتی در برخی گوشی های پرچمدار نیز دیده نمی‌شوند. از جمله مزایای این گوشی می‌توان به بدنه فلزی زیبا، برخورداری از 4 دوربین، سنسور اثر انگشت با دقت و سرعت بالا، عمر باتری بسیار خوب، نمایشگر FullView با حاشیه‌های بسیار کم و امکانات صوتی مناسب در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد.

گالری عکس های میت 10 لایت

مشخصات هواوی میت 10 لایت

ابعاد (طول – عرض – ضخامت)156.2 میلی‌متر – 75.2 میلی‌متر – 7.5 میلی‌متر
وزن164 گرم
رنگ‌هاطلایی، مشکی، آبی
جنس بدنهآلومینیوم، پلاستیک و شیشه
پورت‌های ورودیمیکرو یو اس بی 2.0 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون
چیپست و پردازندههای سیلیکون کایرین 659 هشت هسته‌ای (4 هسته با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز)
پردازشگر گرافیکی (GPU)Mali-T830 MP2
رم4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت با قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
امکانات صداهواوی Histen، فناوری صدای سه بعدی، اسپیکر تک کاناله، فناوری حذف نویز با میکروفون اختصاصی
صفحه نمایش5.9 اینچی IPS LCD با نمایش 16 میلیون رنگ، وضوح 1080 در 2160 پیکسل (فول اچ دی پلاس)، تراکم 409 پیکسل بر هر اینچ، نسبت تصویر 18:9 و نسبت مساحت نمایشگر به بدنه 76.5 درصد، پوشش محافظ گوریلا گلس
دوربین اصلیدوربین دوگانه شامل سنسورهای 16 و 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، حالت مخصوص پرتره، تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما، HDR، فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفیدوربین دوگانه شامل سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، حالت مخصوص عکاسی پرتره، افکت بوکه، فلش مخصوص سلفی، فیلمبرداری با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتریلیتیوم یونی 3340 میلی‌آمپرساعتی، غیر قابل تعویض توسط کاربر
سیستم عاملاندروید 7 نوقا
رابط کاربریEMUI 5.1
سنسورهاسنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، شتاب‌سنج
امکانات ارتباطی2 سیم کارت همزمان، 4G LTE، وای فای b/g/n 802.11، وای فای دایرکت، هات اسپات، بلوتوث 4.2 با پشتیبانی از فناوی aptX

بررسی ویدیویی هواوی Mate 10 Lite در گجت نیوز

هواوی میت 10 لایت در کمپین عید دیدنی با هواوی

در کمپین عید دیدنی با هواوی که به مناسبت نوروز 1397 راه‌اندازی شده، شما می‌توانید با خرید یک دستگاه گوشی هواوی میت 10 لایت ، یک هدیه از هواوی دریافت کنید. این هدایا شامل کارت هدیه، بلندگوی JBL Flip4 و پاوربانک هواوی می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود در فرم قرعه‌کشی در سایت http://huaweidi.com، در قرعه‌کشی هفتگی 77 دستگاه گوشی لوکس میت 10 پورشه دیزاین شرکت کنند. در این قرعه‌کشی، هزاران جایزه دیگر از جمله هدست JBL، بلندگوی JBL Clip2 و خدمات VIP هواوی نیز به برندگان خوش‌شانس اهدا خواهد شد. مراسم قرعه‌کشی هواوی را پنجشنبه هر هفته به طور زنده از صفحه رسمی اینستاگرام هواوی به آدرس huaweimobilefarsi دنبال کنید.

هواوی میت 10 لایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. خدایش خیلی گوشی خوبیه. من که بعد از کلی تحقیق اونو خریدم. خداییش حرف نداره

  2. هواوی محصولاتش خوبه و با کیفیته اونایی که میگند بده اصلا نمیدونند که جنس چینی درجه یک و دو سه داره

  3. مفت نمى ارزه این هواوى معروف به جنس بنجل چینى کسى نخره که پشیمون میشه

  4. میت 10 پرو محشره

    میت 10 استاندارد یه گوشی خوب که کلی رقیب داره

    میت 10 لایت انتخاب عالی بیت میان رده ها

  5. گوشی بسیار عالی هست خواهشا چشم بسته از یک جنس ایراد نگیرید درسته چینیه اما دلیل نمیشه چین بسیار تکنولوژی بالایی داره همین هواوی سی پی یو با هوش مصنوعی زده که شرکتهای پرادعا نتونستن. من این گوشیو دارم و بسیار راضیم مشکلش نداشتن سوپرشارژ هواوی هست

  6. نمیدونم این گوشی چینی این همه ثروتو از کجا داره

  7. اگه خوب بود انقدر خودشو تکه پاره نمیکرد برای فروش.

  8. هواوی نمیدونم چی پشتشه اینقدر هار شده

  9. مگه اینجوری با جایزه دادن فروش کنه

  10. چسب!!!!

    ما اپل میخریم انتظاره جایزه هم نداریم کلاه هم سرمون نمیره

  11. ایول من یکی خریدم ولی دو سه روز پیش مشگلی ندره ثبت نام کنم؟؟