آسیب پذیری تلگرام

پاسخ پاول دوروف به آسیب پذیری تلگرام : کسی نمی‌تواند تلگرام کاربران را از راه دور کنترل کند

پاول دوروف در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد آسیب پذیری تلگرام گفت هیچ کس نمی‌تواند سیستم و تلگرام کاربران را از راه دور کنترل کند، مگر آن که کاربر فایل بدافزاری را باز کرده باشد.

به تازگی کسپراسکی گزارشی در مورد آسیب پذیری تلگرام به خصوص در نسخه دسکتاپ منتشر شد که واکنش پاول دوروف (Pavel Durov)، موسس و مدیر پیام رسان روسی تلگرام را به همراه داشت. دوروف در کانال تلگرام خود نوشت این آسیب‌پذیری، یک شکاف امنیتی واقعی در تلگرام نسخه دسکتاپ نیست و هیچ کس نمی‌تواند از راه دور، رایانه یا تلگرام شما را کنترل کند مگر این که یک فایل حاوی بدافزار را باز کرده باشید. در واقع این شکاف امنیتی، یک نوع مهندسی اجتماعی است.

به گفته مدیر تلگرام، این فایل js در قالب یک فایل png پنهان شده و تنها در صورتی فعال می‌شود که کاربر بر روی گزینه Run کلیک کند. بنابراین تا زمانی که فایل بدافزار را باز نکرده باشید، رایانه و تلگرام شما امن است و کسی نمی‌تواند از راه دور به آن دسترسی داشته باشد.

آسیب پذیری تلگرام در ماه نوامبر برطرف شد

کسپراسکی به تازگی در گزارش خود مدعی شد، هکرها در ماه اکتبر با ترغیب کاربران به دانلود یک بدافزار از توان سیستم کاربر برای استخراج ارزهای مجازی استفاده می‌کردند و تلگرام این آسیب پذیری را در ماه نوامبر حل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. دیگه دوران تلگرام تموم شد
    دیر یا زود مجبورید بیایید به پیام رسان ملی و کاملا ایمن و پر امکانات سروش 😀

  2. یکی از سالم ترین بسترها برای گپ همین تلگرامه برچسبم نچسبونید بهش

  3. آدم نمیدونه به چی یا کی اعتماد کنه بخدا

  4. ای بابا دیگ تلگرامم خیلی وقته فیلمش سوخته.پیشنهادم اینه مسنجراتونو عوض کنید. یکم متحول شید

  5. ولی پس چجوری هک میکنن مه چند نفرو میشناختم هک میکردن البته هیچ وقت ندیدم ها ولی دوستام میگفتم تلگرام اینو اونو هک میکنن پول میگرن

    • یه اکانت به اسم تلگرام میسازن بعدش پیام میدن به این بدبخت بیچاره ها که شماره تلگرامشونو دارن که اکانت شما در خطر حذفه کدی که واستون ارسال میشه رو برامون بفرستین تا با فعال سازی اکانتتان از حذفش جلوگیری کنیم طرفم شاید سر در نیاره از این چیزا کدو واسش میفرسته اونم کدو میزنه و وارد تلگرامش میشه

  6. نمیدونم چرا اینقدر با تلگرام مشکل دارن؟؟؟

  7. من گفتم حتما تایید میکنه بی امنیتیه تلگرامو ?خوب معلومه اینو میگه

  8. امنیت هیچ وقت 100 درصد نیست. کسی که اینقدر با قاطعیت حرف میزنه یا احمقه (که نیست) یا ریگی تو کفششه.