رجیستری گوشی های ال جی

رجیستری گوشی های ال جی آغاز شد؛ خریداران گوشی‌های نو و کارکرده استعلام بگیرند

طرح رجیستری گوشی های ال جی از امروز (شنبه 28 بهمن 1396) آغاز شد. معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد خریداران گوشی‌های نو و کارکرده ال جی باید از اصالت گوشی مطمئن شوند.

از امروز، شنبه 28 بهمن 1396، تمامی گوشی های ال جی که خریداری می‌شوند باید فرایند ثبت شناسه گوشی در شبکه را اجرایی کنند. پیش از این، برندهای اپل، بلک بری، گوگل و موتورولا مشمول اجرای طرح رجیستری شده بودند و حالا نوبت به برند ال جی رسیده که حدود 17 درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد. همچنین مقرر شد تا پایان سال، سایر برندهای موبایلی نیز تحت اجرای این طرح قرار بگیرند.

حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مورد اجرای رجیستری گوشی های ال جی گفت:

از امروز، مدل‌های مختلف این برند مشمول اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی می‌شوند و خریداران و فروشندگان این برند باید در زمان خرید و فروش، نکات مرتبط با این طرح را مد نظر قرار بدهند تا مشکلی در زمینه اتصال به شبکه مخابراتی کشور نداشته باشند.

تشریح مراحل رجیستری گوشی های ال جی

به گفته دهقانی نیا، خریداران گوشی های دست دوم ال جی نیز باید نسبت به استعلام گرفتن از اصالت گوشی اقدام کنند. در صورت خرید گوشی دست دوم و کارکرده ال جی، ابتدا باید گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا reset factory را زده و پس از آن از طریق کد دستوری «ستاره مربع 06 مربع» (#06#*) نسبت به دریافت شناسه گوشی (IMEI) اقدام کنند. در این مرحله، خریدار باید با وارد کردن کد IMEI دستگاه خود از طریق کد دستوری «ستاره 7777 مربع» (#7777*)، اصالت و غیر قاچاق بودن گوشی خود را استعلام بگیرند. اگر شناسه مورد تایید بود، فرایند انتقال مالکیت را از طریق این کد دستوری انتخاب کرده و پس از دریافت کد فعال‌سازی و وارد کردن آن و شماره سیم کارت خود، فرایند رجیستری را کامل کنید. دهقانی نیا افزود فروشنده گوشی دست دوم و کارکرده نیز باید فرایند رجیستری را با انتقال مالکیت طی کند و کد فعال‌سازی و شماره خریدار گوشی را وارد کرده تا امکان استعلام اصالت گوشی فراهم شود.

رجیستری گوشی های ال جی

همچنین خریداران گوشی‌های نو ال جی نیز باید در زمان خرید، شناسه IMEI دستگاه خود را که بر روی جعبه گوشی درج شده به شماره «ستاره 7777 مربع» (#7777*) ارسال کرده و پس از استعلام اصالت گوشی و دریافت کد فعال‌سازی، گوشی خود را به صورت قانونی وارد شبکه کنند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا به خریداران گوشی های ال جی هشدار داد در صورت عدم توجه به این نکات و ثبت شدن شماره شناسه گوشی آن‌ها در شبکه، سرویس‌دهی به این گوشی‌ها پس از یک ماه قطع خواهد شد. طبق آمار منتشر شده، پیش از این حدود 35 هزار گوشی آیفون که به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شده بود از شبکه خارج شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. این طرح به نظرم خیلی خوبه .حداقل فرق گوشی های خوبی مثل ال جی از گوشی های سطح پایین دیگه معلوم میشه .سر مردم دیگه کلاه نمیره .فقط خداکنه اصولی کار کنن.

  2. آقا ما بالاخره نفهمیدیم الان یکی یه گوشی داره که ۳ سال پیش خریده مثلا باید اونم این فرآیند رو انجام بده؟؟؟

  3. چرا همشو یجا ریجستری نمیکنن خلاص شیم

  4. خوبه تیرشون به سنگ بخوره چون الجی طرفداری نداره اصلا که بخره

  5. وای خدا زودتر بخریم تا هواوی هم گرون نکردن

  6. چرا این طرح برای گوشی های بی گارانتی یا گارانتی های گمنام مثل شیائومی و امثالهم اجرا نمیشه ؟!

    • سهم اونها از بازار خیلی کمتر از مارک های معروفه، ولی گفته شده تا پایان سال همه گوشی ها شامل این طرح میشن.

    • به این دلیل که مردم تو مرحله اول یا به دنبال برند هستن یا مدل هایی که بازدهی بالا با قیمت پایینی داشته باشه .

    • آسیاب به نوبت
      دونه دونه گرون میشه حالا تو الان مشکلت چیه؟

      • خب وقتی برای امثال شیائومی اجرا بشه بنظرم خیلی خوبه و بهتر از فرضا امثال الجیه که اکثرش گارانتی داره ! چون شاید باعث بشه شیائومی بصورت رسمی ایران بیاد یا حداقل گارانتی های مطرح وارد و ساپورتش کنند فرضا امثال مدیاپردازش و مایکروتل که قوی و معروفند

    • خب دونه دونه داره اجرا میشه الانم اگه توجه داشته باشی برای الجیه ماه بعدی یه گوشی دیگه همینجوری تا همه شو ریجستری کنن