ارز دیجیتالی آتاری توکن

جزئیات بیشتری از ارز دیجیتالی آتاری توکن (Atari Token) منتشر شد

سرانجام جزئیات بیشتری از ارز دیجیتالی آتاری توکن (Atari Token) منتشر شد. این ارز مبتنی بر بلاک چین برای استفاده در یک پلتفرم سرگرمی دیجیتالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آتاری پونگ را فراموش کنید، ظاهرا حرکت بزرگ بعدی این کمپانی بازی سازی ورود به صنعت نوظهور ارزهای دیجیتالی است. Atari SA، شرکت هولدینگ فرانسوی که اکنون بر تمامی بخش‌های این کمپانی نظارت می‌کند، رسما اعلام کرده که مشغول کار بر روی یک ارز دیجیتالی با نام آتاری توکن (Atari Token) است. علاوه بر این، ارز دیجیتالی آتاری توکن برای استفاده در یک پلتفرم سرگرمی دیجیتالی جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته آتاری به تنهایی نمی‌خواهد این ارز را تولید کند؛ بلکه یک کمپانی به نام Infinity Networks نیز در این پروژه با آن‌ها همکاری خواهد کرد. این شرکت مجوز بلند مدت استفاده از نام آتاری را برای ساخت یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین جهت ارائه انواع سرگرمی‌های دیجیتالی، از بازی های ویدیویی گرفته تا فیلم و موسیقی دریافت کرده است. همچنین آتاری (علاوه بر حق امتیاز و درآمد بالقوه‌ای که در آینده از پلتفرم مذکور حاصل می‌شود)، حق سهام کمتری را نسبت به Inifinity Network در اختیار خواهد داشت.

فردریک چسنیس، مدیرعامل شرکت آتاری در اظهار نظر تازه خود اینگونه گفته است:

هدف ما این است که موقعیت‌های استراتژیک را با یک ریسک نقدی محدود کنیم تا بهترین ارزش را همراه دارایی‌ها و برند آتاری به ارمغان بیاوریم.

نام ارز دیجیتالی آتاری در واقع از پول مجازی گرفته شده است که آتاری پیشتر از آن برای فروش محتوای داخل بازی‌های خود مورد استفاده قرار می‌داد. این که آیا آتاری توکن را می‌توانید برای خرید و فروش انواع محتوای درون بازی نیز مورد استفاده قرار دهید یا خیر، هنوز مشخص نشده است.

افزایش 60 درصدی سهام آتاری پس از معرفی آتاری توکن

سهام آتاری هم اکنون با بیش از 60 درصد افزایش روبرو شده است، زیرا تا به امروز جزئیات زیادی از ارز دیجیتالی آتاری توکن منتشر نشده بود و حالا آن‌ها با حجوم خرید سهام‌هایشان مواجه شده‌اند. البته آتاری تنها شرکتی نیست که چنین افزایش سریع قیمت سهامی را تجربه کرده باشد؛ شرکت کداک نیز تنها دو روز پس از معرفی ارز دیجیتالی کداک کوین با افزایش 245 درصدی در سهام خود روبرو شد.